אייכלר יוצא להגנתה של שרה נתניהו: "גם לה יש זכויות" • צפו

בנאום שנשא הערב תקף הח"כ את התנהלות רשויות החוק בעניינה של רעיית רה"מ והאשים: "כולם שותקים, אבל יש פה משטר עלוב ומושחת" • בהמשך הוא סגר חשבון עם ראשי הערים שמדירים תושבים חרדים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ח"כ ישראל אייכלר יוצא היום באופן חריג להגנת רעיית רה"מ, שרה נתניהו, בצל סערת חקירתה האחרונה במשרדי להב 433 והדלפת התמלילים מתוכה.

"אני יודע שזה לא פופולרי לעשות את זה לטובת נתניהו. אני רואה שאנשי הליכוד שותקים ואנשי הימין לא מדברים. אבל אני רתחתי מזעם – ואני מניח שעוד שני מיליון ישראלים לפחות – לשמוע שלקחו אישה מירושלים וחקרו אותה 11 שעות בחשד שהעבירה כיסאות פלסטיק ממרפסת הבית ברחוב בלפור, בנוסף לבקבוקי הפלסטיק. גם לאשת ראש הממשלה יש זכויות אדם. גם לה יש זכויות האישה וכולם שותקים. לא זו בלבד, אלא שתוך פחות מ-24 שעות כל התמליל של החקירות מופיע בתקשורת. לפי הידוע לי, זו עבירה פלילית. איש מהשוטרים והחוקרים שעברו על חוק שיבוש הליכי משפט לא נחקרו ולא עמדו בפני מכונת אמת. ללמדך שאין כאן מדינה של אנשים ישרים. יש פה משטר של גטו עלוב ומושחת. כנופיות פשע משפטי ותקשורת עושים מה שהם רוצים. זה לא כמו בדמוקרטיה ואפילו לא כמו בדיקטטורה מסודרת", דברי אייכלר. צפו

ח"כ הרב ישראל אייכלר במליאת הכנסת: "אין עוד ראש עיר בעולם האנושי שיעיז להתייצב בגלוי שהוא לא רוצה יהודים בעירו"

בהמשך עבר אייכלר לעסוק בהדרת חרדים מפרוייקטים של מגורים בערים השונות. "מכאן לנושא אחר שנוגע אלינו. אני לא מתפלא שבמדינה כזאת ישנם ראשי ערים גזעניים שלא מתביישים לשלול את זכות המגורים בעריהם, של יהודים עניים בעלי שלושה חדרים בלבד. שמענו את זה משר האוצר, כחלון, שיש ראשי ערים שלא רוצים אפילו בעלי דירות קטנות, שלא לדבר על חרדים.

אין עוד מדינה בעולם שראש עיר יעיז לומר בגלוי שהוא לא רוצה יהודים חרדים בעירו. גם אם הוא לא אוהב חרדים, גם אם הוא לא אוהב יהודים, הוא לא יעיז לומר זאת. אני מניח, שגם בארץ ישנים ראשי ערים שלא אוהבים אשכנזים. יש גם ראשי ערים שלא אוהבים מזרחיים. אבל איש לא יעיז להגיד את זה ברבים, פן יוקעו על עמוד הקלון. אבל נגד החרדים מותר ולגיטימי שראש עיר יכריז שהוא לא רוצה חרדים. הוא יאיים על קבלנים ועל הממשלה, לא להביא חרדים לעירו.

כשבני הדודים הערביים אומרים שהם לא רוצים יהודים באדמת פלשתין הכבושה לטענתם, שנכבשה מהם בחיפה, ובירושלים וביפו, יש על הדבר הזה מלחמה. אבל מי ילחם נגד ראשי ערים גזעניים ואנטישמיים שמתייצבים כאויבים נגד יהודים? הם לא רוצים אותם בעריהם ומכריזים עליהם בגלוי?! מי יגן על אותם אנשים, ילדים, אנשים, נשים וטף שיש להם מצוקת דיור וכל התוכניות הממשלתיות נעצרות עד לחרדים, כי ראשי הערים לא רוצים? מאיפה באו ראשי הערים האלה? הם באו מפולין? הם באו ממרוקו? מרוסיה? מתוניס? מה הם, פלשתינים? אבותיהם נולדו פה? איך הם יכולים להעז להגיד שהם לא רוצים אנשים חרדים בעריהם?

הם יכולים לומר אנחנו רוצים שכונה נפרדת, ששם יהיו הסדרים מיוחדים, עם צביון חרדי. הם לא יפריעו לשכנים אחרים. זה מובן. אבל להתייצב ולהתנגד למגורי חרדים בערי ישראל? זו אנטישמיות שאין כמותה בעולם. אנחנו נילחם בהם עד נשימתנו האחרונה".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture