ברגע האחרון: אנשי עמונה אישרו את המתווה המשופר ויתפנו מרצון

בתום דיון ארוך, הצביעו תושבי היישוב עמונה בעד המתווה המשופר ובכך מנעו פינוי אלים של המאחז • "החלטנו להשהות לעת הזו את המאבק, לקבל את הצעת המדינה לבנות 52 בתים ומבני ציבור חדשים בעמונה", אומרים ביישוב אך מצהירים: נתעקש כי "שנית עמונה לא תיפול"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

תושבי עמונה הודיעו לראש הממשלה בנימין נתניהו כי לאחר דיון ארוך בין תושבי המאחז העומד לפני פינוי, הוחלט על ידי רוב התושבים לאשר את המתווה המשופר אותו הגיש בפניהם יחד עם יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט. 45 קולות נספרו בעד המתווה, 25 התנגדו ושתיים נמנעו בהצבעה.

בהודעתם נמסר: "לפני שנתיים ניתן פסק דין להריסת בית חיינו. מאז יצאנו למאבק סיזיפי, עיקש ובלתי פוסק כדי להציל את בתינו ואת ישובינו. לאחר עשרים שנה של התיישבות חלוצית כנגד כל הסיכויים, לאחר שנתיים ארוכות, החלטנו להשהות לעת הזו את המאבק, לקבל את הצעת המדינה לבנות 52 בתים ומבני ציבור חדשים בעמונה – מבנים שישמשו את הקהילה ואת התושבים.

"החלטנו לתת צ'אנס להצעה לבנות את בתינו ואת חיינו כאן בעמונה. נמשיך לעמוד על המשמר ולבחון האם המדינה תעמוד בהתחייבותה לבנות בעמונה בתים ומבני ציבור חדשים.

"אנחנו מודים לאלפי התומכים בני הנוער והמשפחות שהגיעו לעמונה בימים האחרונים ולעשרות האלפים שתמכו בנו מהבית. בזכותכם עמונה נשארת על המפה, מוסדרת ובעזרת ה' תתפתח ימה וקדמה צפונה ונגבה. אנו חבים לכם. ארץ ישראל חבה לכם. עם ישראל חב לכם. אנחנו אוהבים ומעריכים אתכם.

לסיום, הם מדגישים כי לא מדובר בהפסקת המאבק כי אם בהשעייתו. "אם המדינה לא תעמוד בהתחייבותה לא נהסס מלחדש את המאבק ביתר שאת על הישוב שלנו ועל ארץ ישראל כולה – שנית עמונה לא תיפול".

ברגע האחרון: מתווה חדש להצלת עמונה • ההכרעה – הבוקר

ההצעה החדשה הוצגה לתושבים הבוקר, בתום מרתון של פגישות ליליות בין נציגי המתיישבים ובין בנט ונתניהו, בתיווך ראש מועצת שומרון יוסי דגן. ההחלטה, שמשרטטת מתווה לפינוי שקט, קובעת כי 24 מתוך 41 משפחות מהיישוב יעברו למבנים חלופיים שייבנו במרחק קצר מהמקום שבו הם עומדים כיום. בתמורה, כאמור, התושבים יעברו לשם בהסכמה.

בניגוד למתווה הקודם, שלפיו היו אמורות רק 11 משפחות להישאר על ההר והוא נדחה על ידי התושבים, כעת מדובר במספר גדול בהרבה. גם נציגי היועץ המשפטי לממשלה, שעודכנו בפרטי ההסכם, אישרו את פרטי המתווה. היישוב אמור להיות מפונה עד תחילת השבוע הבא, 25 בדצמבר.

בישיבת הממשלה הבוקר התייחס נתניהו למתווה שהציג לתושבים ולסוגיה כולה, ואמר כי איש לא עשה למען ההתיישבות כמו שהוא וממשלתו עשו. "בחודשים האחרונים, ובמיוחד בשבועות ובימים האחרונים, עשינו מאמצים גדולים מאוד כדי להביא לפתרון מוסכם בעמונה. קיימנו עשרות דיונים, הבאנו הרבה מאוד הצעות, חלקן מאוד יצירתיות, ועשינו את זה מתוך רצון טוב ואהבת ההתיישבות. לא הייתה ממשלה שדאגה יותר להתיישבות בארץ ישראל, אנחנו עושים כל מאמץ אפשרי", הסביר ראש הממשלה.

לדבריו, "אני חושב שראשי היישוב עמונה, שהיו איתי ועם השר בנט אתמול עד לפנות בוקר במשרדי, יכולים להעיד על עובדה פשוטה – אנחנו עשינו את המרב. אני יכול רק לקוות שהתושבים, שדנים ביניהם עכשיו בהצעת המתווה, יקבלו אותו. זו תהיה ההחלטה הנכונה להם, להתיישבות, לעם ישראל כולו, ולמדינת ישראל".

תושבי עמונה עדיין מכונסים • נתניהו מפציר: "תקבלו את ההחלטה הנכונה"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תורה רבה השם…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture