רגב לאובמה: "החלטות האו"ם ואונסק"ו לא יוכלו לזיקת עם ישראל לארצו"

במהלך אירוע הפתיחה לציון אירועי שנת היובל לשחרור ירושלים, בו הוצגו ממצאים ארכיאולוגיים המצביעים על הקשר בין העתיק עם ישראל לארצו, נצלה השרה רגב את ההזדמנות כדי לקרוא לעולם שלא להתכחש להיסטוריה ולעובדות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

משרד התרבות והספורט בראשות השרה מירי רגב קיים היום בגן הלאומי עיר דוד שבסמוך לכותל המערבי, טקס חגיגי שסימן את אות הפתיחה לשרשרת אירועי שנת היובל לשחרור ירושלים.

במהלך האירוע, הסירה השרה רגב את הלוט מעל "דרך עולי הרגל" וחשפה את הרחוב ההיסטורי שטרם נפתח לציבור הרחב.

הדרך, שנחשפת בימים אלה בעיר דוד על ידי רשות העתיקות הינה בת 2000 שנה, והיא שימשה כרחוב הראשי של ירושלים הקדומה בימי בית המקדש השני.

הרחוב, שנבנה בתקופה ההרודיאנית, מתחיל בבריכת השילוח שבדרום עיר דוד, והוא מסתיים למרגלות קשת רובינסון בכותל המערבי, כידוע, כי בימי בית המקדש השני טבלו עולי הרגל בבריכת השילוח, ועלו בדרך עולי הרגל עד לבית המקדש.

בטקס השתתפו גם שלושת הצנחנים שהתפרסמו בזכות תמונתו המכוננת של הצלם דוד רובינגר, רגעים ספורים לאחר שחרור הכותל המערבי ביומה השלישי של מלחמת ששת הימים.

בנאומה בטקס פנתה השרה רגב לנשיא ארה"ב ואמרה, "מיסטר פרזידנט ברק אובמה, אני עומדת כאן, היום, חנוכה תשע"ז, בדרך בה הלכו אבות אבותיי, לפני 2000 שנה. שום החלטה בשום פורום בין לאומי, לא חזקה כמו האבנים האיתנות של הרחוב הזה".

"אין עוד עם אחד בעולם שיש לו כזה קשר, וכזו זיקה לארצו. לא לסנגלים, לא לניו-זילאנדים, לא לאוקראיינים ולא למלזים". הוסיפה רגב.

היא המשיכה בדבריה ואמרה, כי "1900 שנים אחרי המרד הגדול ברומאים נכנסו הצנחנים דרך שער האריות, והגשימו את החלום הנצחי של העם היהודי. חלומם של היהודים בתימן ובגרמניה, באתיופיה ובפולין, במרוקו וברוסיה – לחזור לירושלים, בירת העם היהודי, סמל לקדושה ולצדק. לפני חמישים שנים, הפכנו את התקוות למציאות: ירושלים, בירת ישראל, חזרה להיות מאוחדת – ולעולם לא נסכים שתחולק בשנית".

היא הזכירה בדבריה את הממצאים הארכיאולוגיים שהתגלו עד כה ברחוב ובהם מטבע מתחילת המרד הגדול, שעליו כתוב באותיות עבריות: "חרות ציון".

המטבע שהתגלה על ידי צוות לשכתה במהלך סיור מקדים במקום, הוצג לפני כשבועיים על ידי השרה לראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך ישיבת הממשלה.

רגב ציינה, כי "המטבע הזה כמו כל הממצאים האחרים, הם עדות לאמת ההיסטורית ולזיקה העמוקה שלנו לירושלים. ארגון אונסק"ו של האו"ם הכריז לפני כמה שבועות שאין זיקה כזאת. הצבעה מגוחכת בפריז, לא יכולה לבטל היסטוריה של אלפי שנים. היום אנחנו משיבים לעיוות ההיסטורי הזה, בקול הברור ביותר – יהודים חיו בירושלים ויהודים ימשיכו לחיות בירושלים. יהודים בנו בירושלים ויהודים ימשיכו לבנות בירושלים. כך זה היה לפי אלפיים שנה, כך זה היום, וכך זה יישאר לנצח נצחים". קראה השרה בהתרגשות.

כאמור, שלושה מתוך הצנחנים משחררי העיר העתיקה והכותל המערבי המוכרים מהתמונה המפורסמת של שחרור ואיחוד העיר, השתתפו היום באירוע המרגש ולא הסתירו את רגשותיהם. "אני מתרגש להיות כאן היום באירוע הזה של חשיפת דרך עולי הרגל סמוך לכותל ששחררנו לפני 50 שנה. שום דבר ושום החלטה באו"ם לא תיקח מאיתנו את הכותל המערבי – המקום הקדוש לעם היהודי", אמר ציון כרסנטי אחד משלושת הצנחנים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture