המדינה מכניסה את ידה לכיסנו ושולפת מס חדש על השקיות

שלומי סגל יצא לערוך קניות בסניף של אחת מרשתות השיווק הגדולות, נאלץ לשלם מס מיותר על כל שקית ניילון וחזר כדי לכתוב טור בו הוא מתאר את הקנייה ומסביר מדוע מדובר בחוק מיותר שמטרתו להוציא עוד מס מהכיס של האזרח הפשוט • דעה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

כמה שקיות אתה צריך? שאל אותי המוכר בעודו מתכופף מתחת לקופה ושולף אחד אחד מהאוצר: שקיות חד פעמיות שאינן מתכלות. הקונה שעמד מאחורי בתור הביט בי בתדהמה: האם זכה הלה בלוטו שהוא מרשה לעצמו לרכוש ארבעה שקיות?

חלב, לחם, גילה ועוד שבעה מוצרים מנתה הקנייה הקטנה שלי בסניף של אחת מרשתות השיווק הסמוך לביתי. קנייה שגרתית של בוקר, שהפכה באחת למסע סיוטים בחסות המדינה שהחליטה, בלי שום הגיון, להכניס את ידה הארוכה אל תוך כיסנו המצטמק.

בקנייה זו, חסכתי 40 אגורות – נכתב בדגש בתחתית החשבונית. אך היא גם עלתה לי 40 אגורות יותר. בגלל מס השקיות. אך לא השקלים הבודדים האלה יעשירו אותי בסוף החודש. על כך עוד ניתן להבליג. אבל הבלאגן, אוי הבלאגן.

WhatsApp Image 2017-01-02 at 14.27.43 (1)
חסכת?
שילמת!

רגיל הייתי להיכנס לחנות בלי עגלת קניות, לגשת לקופה הראשונה, ליטול מספר שקיות, לגשת למדפים ולמלאות בהם את המוצרים הנדרשים לי. כך עשו כולם, מלבד בקניות הגדולות יותר, אז היו נסחבים ומסתובבים עם עגלות הסופר המסורבלות. אבל עכשיו, לפתע, אין כבר שקיות לשימוש חופשי.

מוצרים העולים מאות שקלים מונחים להם במרכז החנות. טול מהם כפי צורכך. אבל שקית שעולה 10 אגורות? רק המוכר רשאי לשלוף לך אותם מתחת לקופה. התגלה האוצר של המדינה. ביננו? אכן אוצר. 1.6 מיליארד שקיות משתמשים אנו בשנה – מכריז הקריין בפרסומת של המשרד להגנת הסביבה. תכפילו פי עשר. באגורות.

אחרי העומס בטורי המוצרים מעודף העגלות, הגעתי סוף סוף לקופה. התור ארוך מכפי הצורך, שכן, חייבים להמתין לכל רוכש עד אשר יסיים לארוז את קנייתו ויידע בכמה שקיות הוא נאלץ להשתמש. רק אז, יידע הקופאי בכמה לחייב את הרוכש האומלל שמפסיד את כל כספי החיסכון לכל ילד במס השקיות.

waste-1741127_960_720

תודה רבה לכם פוליטיקאים אהובים על שהצלחתם להוציא אותי משלוותי בשעת בוקר מוקדמת, (וזה דבר נדיר. תאמינו לי). תודה רבה על המס המיותר והמכביד הזה. תודה על התור הארוך שגרם לי לפספס אוטובוס ולאחר לשיעור בגמרא והלכה. שאפו על פרץ היצירתיות שלכם, ששוב גורמת לי לקנא במוח הפורח שממציא כל העת עוד ועוד שיטות כיצד לרושש אותנו – האזרחים. להתראות בקלפי.

מדוע החוק כה גרוע?

יטענו חובבי שמירת איכות הסביבה כי שקיות הניילון אינן מתכלות ומזהמות את הסביבה. הם צודקים. השמירה על העולם הנפלא שברא הקב"ה מופיעה גם במקורות היהודיים. "בשעה שברא הקב"ה את אדם הראשון, נטלוֹ והחזירוֹ על כל אילני גן עדן ואמר לו: ראה מעשי כמה נאים ומשובחין הן וכל מה שבראתי בשבילך בראתי; תן דעתך שלא תקלקל ותחריב את עולמי, שאם קלקלת, אין מי שיתקן אחריך", מסופר במדרש קהלת רבה.

אך בואו נצלול מעט לעומק הנתונים: הידעתם שסך הכל, אחוז שקיות הניילון מתוך כמות הפסולת הביתית עומדת על 0.8 אחוז בלבד? הידעתם כי הפסולת התעשייתית מזהמת את הסביבה הרבה יותר מהפסולת הביתית? ומדובר בנתונים רשמיים של מחקר שהוזמן על ידי המשרד להגנת הסביבה. מדוע לא נלחמים בזיהום האוויר התעשייתי? כי תמיד קל יותר לקחת כסף מהאזרח הקטן ולא מהטייקונים.

bags-684857_960_720

מדוע נלחמים דווקא ב-0.8% ולא בזיהום הנוצר כתוצאה מ-99.2%? כי תמיד עדיף לנקוט בצעדים פופוליסטיים שיספקו את הכותרת במקום להילחם באמת בתופעה. בנוסף, הידעתם שכחמישים אחוז משקיות הניילון שחולקו ברשתות השיווק שימשו כתחליף חינמי לשקיות זבל בבתי הלקוחות? מישהו חשב על כך שאנשים ממשיכים ליצור זבל ובהעדר שקיות ניילון, ירכשו אשפתונים? כך שלא חסכו כאן מאומה.

אז נכון שמדובר רק בכמה שקלים בודדים בחודש, ונכון שתמיד יש אופציה להשתמש בשקית בד, שבייצורה זיהמה את האוויר ובזמן השימוש בה היא מזהמת את הידיים (כיבסתם פעם שקית קניות רב פעמית? המחקרים מוכיחים שהרוב לא). אבל תחשבו על אותם משפחות שמתלבטות לפני כל שקל שהם מוציאים על מוצרים בסיסיים, רגע לפני שאתם גונבים מהם עוד כמה שקלים בחודש.

היום הראשון לחוק השקיות: "מיותר ולא תורם לאיכות הסביבה"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מעולה!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture