בהחלטתם כתבו השופטים כי המקום המוקצה לרפורמיות בקשת רובינסון אינו מהווה תחליף, והוא אוסר על קיום בדיקה על נשות הפרובוקציה מעבר לבידוק הביטחוני הרגיל • המשמעות: הן יכולות להכניס ספרי תורה לרחבת הכותל ולחלל את קדושת המקום במעשיהם

פעם נוספת מתייצבים שופטי בג"ץ לצידם של מהרסי היהדות, והפעם בפסיקת ביניים לטובתן של נשות הפרובוקציה, המכנות עצמן "נשות הכותל", המגיעות מידי ראש חודש לשריד בית מקדשנו ומחללות את קדושת המקום בתיפלה רפורמית ובחילול הקדוש והיקר לעם היהודי.

בהחלטה וצו על התנאי שהוציא הבוקר בית המשפט הגבוה לצדק בעתירה של תפילת נשים בכותל, ארגון קולך ומרכז צדק לנשים בעניין קריאה בספר התורה בעזרת הנשים בכותל הוחלט על איחודה עם שתי עתירות דומות, האחת – עתירת נשות הכותל ושורת ארגונים על אי יישום מתווה הכותל; והשנייה – עתירת מרכז ליב"ה הטוענת כי מתווה הכותל אינו חוקי.

בהחלטת בית המשפט נכתב כי על המדינה להסביר תוך 30 יום מדוע היא מונעת מנשים את הקריאה בספר התורה בעזרת הנשים בכותל. בנוסף, בית המשפט מורה לרב הכותל למנוע חיפושים על נשים, מעבר לבדיקה הביטחונית הרגילה הנעשית לכל באי הכותל. המשמעות היא פשוטה: בראש חודש הקרוב, יתאפשר חילול ספר התורה ברחבת הכותל המערבי בחסות בג"ץ.

בנוסף כתבו השופטים בהחלטתם כי קשת רובינסון במתכונתה הנוכחית אינה מתאימה כחלופה לנשים ואינה מספקת פתרון מלא לסוגיית הנשים כפי שמספקת הרחבה המסורתית. בהחלטה נכתב כי "בשלב זה ניתן צו על תנאי לפיו על משיבי המדינה לנמק מדוע לא יינתן לעותרות להתפלל כדרכן ברחבה המסורתית, או לחלופין יאופשר להן להתפלל כדרכן במקום שיש בו נגישות לכותל בדומה לרחבה המסורתית, בתוך 30 יום".

יו"ר נשות הכותל, ענת הופמן, מברכת כצפוי על ההחלטה הבזויה: "זו בשורה ענקית לכל הנשים שרוצות לקרוא בתורה בכותל ולכל הבנות שאי פעם ירצו לחגוג בת מצווה בכותל. גם כשנדמה לכולם שאין גבול לכוח של הרבנות ולכוח של רב הכותל, בא בית המשפט ובהחלטה שיש בה קודם כל אומץ אבל גם הרבה חכמה, הוא מוביל לפתרון של הידברות, שאליו כבר הגענו, ולכן המשמעות של ההחלטה היא שיש לקדם את יישומו המלא של מתווה הכותל. שוב מתברר שבית המשפט הוא המקום שבו נמצא האומץ מול הפחדנות של הכנסת והפחדנות של הממשלה".