עיתון-שלטון: יוזמי הצעת חוק ישראל היום יזומנו למסור עדות

במשטרה מבקשים לדעת האם ראש הממשלה בנימין נתניהו התערב בחוק ישראל היום בתמורה לדיל עם מו"ל ידיעות אחרונות. אם החשד יתברר כנכון, נתניהו יואשם בקבלת שוחד • מבין תשעת יוזמי החוק, אחד מהם, ח"כ איתן כבל כבר מסר עדות. השאר מכחישים כי קיבלו זימון

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה מתכוונים לזמן בימים הקרובים לחקירה את כל תשעת יוזמי הצעת חוק "ישראל היום", שבמרכז פרשת מוזס-נתניהו, המכונה גם "תיק 2000" – כך מדווח באתר וואלה.

בחקירתם מתכוונים השוטרים למצוא ראיות שיוכיחו או יפריכו את החשד שלפיו ראש הממשלה בנימין נתניהו פעל לרכך או לשנות את חוק "ישראל היום" בעקבות סיכומו עם מו"ל ידיעות אחרונות, ארנון (נוני) מוזס. אם יצליחו החוקרים לגבש תשתית ראייתית כזו, נתניהו עשוי להיות מואשם בקבלת שוחד ובהפרת אמונים.

בשיחה עם וואלה! NEWS טענו כל יוזמי החוק, למעט כבל, כי לא זומנו עדיין למסור עדות והכחישו כי מסרו עד כה עדות. יוזמי החוק הם שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי), ח"כ אילן גילאון (מרצ), ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד), ח"כ לשעבר אריאל אטיאס (ש"ס), ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד), סגן יושב ראש הכנסת ח"כ יצחק וקנין (ש"ס), סגן שר במשרד האוצר ח"כ יצחק כהן (ש"ס) וח"כ רוברט אילטוב, יו"ר סיעת ישראל ביתנו.

במסגרת החקירה, נבחנת האפשרות כי ראש הממשלה פעל לקידום המתווה שנרקם בינו לבין מוזס: סיקור חיובי לנתניהו תמורת חקיקה שתחייב את "ישראל היום" להימכר בתשלום. לשם כך מתושאלים ח"כים שהיו מעורבים בקידום "חוק ישראל היום"; בכירים בחינמון שנמצא בבעלות פטרונו של ראש הממשלה, המיליארדר שלדון אדלסון; ואנשים שהיו בסביבתו הקרובה של נתניהו. אם אכן יתברר כי האחרון פעל לקידום הדיל, יגובש החשד לקבלת שוחד – גם אם המהלכים לא מומשו בפועל.

בחקירתו השבוע נשאל כבל על החוק שנועד להגביל את הפצת החינמון ואמר כי לא ידע על שיחות שהתקיימו בין ראש הממשלה למו"ל "ידיעות אחרונות". חוקרי יאח"ה צפויים לגבות עדויות בהמשך החקירה גם משישה בכירים בעיתון "ישראל היום". אתמול העיד בפרשת מוזס-נתניהו שר התיירות יריב לוין, ששימש אז יו"ר ועדת הכנסת. חוקרי יאח"ה בודקים אם בתקופה הרלוונטית לאירועים הנחקרים, במהלך שנת 2014, פנה ראש הממשלה לשר במטרה שיסייע לו לקידום חקיקה בנושא "ישראל היום". לוין מסר עדות פתוחה והוא אינו חשוד בפרשה.

סקר חדש: כך משפיעה פרשת מוזס-נתניהו על המערכת הפוליטית

ברנע: נתניהו לא יכול להכתיב קו, מוזס לא מתערב בעבודתנו

לא היה כלום: מאחורי החשאיות בחקירת נתניהו, אין כלום

בתוך כך, אתמול נחשף כי ראש הממשלה בנימין נתניהו פחד למסור למשטרה את הקלטת מפגישתו עם בעל השליטה בקבוצת ידיעות אחרונות, ארנון מוזס – על-אף שהקלטת מפלילה את ארנון מוזס, ומוכיחה, לשיטתו, את גירסתו לכך ש"נוני מנסה לסחוט אותי" – משום שחשש מכך שקציני משטרה, המשתפים פעולה עם התקשורת כדי לסלקו מראשות הממשלה, יעשו שימוש בקלטת דווקא נגדו בניסיון להפלילו. כך נודע ל-News1.

נתניהו נימק את פחדו מחמת ניסיונו האישי, ולאחר שהובא לידיעתו מידע: קציני משטרה בכירים משתפים פעולה עם עיתונאים, הנמנים עם יריביו, בניסיון "לתפור" לו תיקים ולהפלילו בכל מחיר. נתניהו אמר למקורבו כי מסיבה זו הוא לא האמין למשטרת ישראל, שזו תוכל לעשות עבודה נקייה משיקולים זרים.

נתניהו הזכיר שני קציני משטרה: ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב מני יצחקי; ומפקד להב 433, ניצב רוני ריטמן, כמי שפועלים נגדו באופן בלתי מוצדק. שני קצינים אלה זוכים לשיתוף פעולה מצד כמה עיתונאים בכירים בכלי התקשורת, ובהם ידיעות אחרונות, ערוץ 10 ועיתון הארץ. קצינים אלה נהנים מכיסוי אוהד ו"מפנק", והם אף זכו לטיפול ו/או להימנעות מפרסומים בעניינם בכלי התקשורת, בחשדות שהועלו נגדם אישית. במקביל הם "מגלגלים" ויוזמים עוד ועוד חקירות נגד נתניהו, ושולפים ומחברים עוד ועוד מידעים מתיקים שונים ומשונים וזרים בניסיון "לסגור עלי".

כפי שנחשף ב-News1, נתניהו יזם את הקלטת השיחה לאחר שנועץ עם עו"ד דוד שמרון. שמרון הוא שלקח מיועצו של נתניהו, ארי הרי, מכשיר ההקלטה, וזמן קצר לפני כניסת ארנון מוזס לפגישה הופעל המכשיר ונמסר לנתניהו. בכל הפגישה הוחזק המכשיר בכיס חליפתו של נתניהו, בלא ידיעתו של מוזס. ל-News1 נמסר, כי נתניהו "שיחק את המשחק" עם מוזס, כמדובב – כדי לאפשר למוזס להרגיש בנוח וכדי שניתן יהיה לתעד ולהקליט את דרישותיו הסחטניות של מוזס.

נתניהו אמר לאחד ממקורביו, כי הוא ביקש לשמור את קלטת השיחה שנערכה ערב הבחירות האחרונות לכנסת – שאותה כאמור הקליט בעצמו בשיחה שקיים בארבע עיניים עם ארנון מוזס – כדי שתשמש אותו ב"יום הדין", נגד מוזס, ולמקרה שמוזס יטען טענות בלתי נכונות על שאירע לכאורה. נתניהו אמר למקורבו כי ערב הבחירות לכנסת הנוכחית, וכשבידו הקלטת המפלילה את מוזס, הוא קיבל ביטחון לצאת, בפעם הראשונה בגלוי, נגד אימפריית הרשע של מוזס, ואף לפרסם פוסט ישיר ותובעני נגדו. כידוע, הקלטת נתפסה באקראי ברשותו של ארי הרו, במסגרת חקירה שנערכה נגדו בעניינים אחרים.

לשאלה האם הוא סומך על היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שזה יוכל לעמוד בלחצים ולקבל החלטות משפטיות רק על בסיס הראיות, השיב נתניהו לאחד ממקורביו, כי הוא בטוח בחפותו והוא בהחלט סומך על שיקול דעתו של מנדלבליט. עם זאת, אמר, הוא חושש מכך שהלחץ העצום מצד כלי התקשורת, שהתחילו במסע הכפשה גם נגד מנדלבליט, עלול לגרום לכך שהיועמ"ש לא יוכל לעמוד בלחצים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture