ועדת הכלכלה אישרה: הקנסות על עבירות תנועה יגדלו משמעותית

במוקד הדיון של הועדה: חציית צמתים באור אדום ורכיבה מסוכנת של ילדים על אופניים חשמליים • "אי ציות לרמזור אדום זו אחת העבירות החמורות ביותר ומי שעבר באדום צריך לשלם. נזמן את השרים לדיון מיוחד בעקבות העלייה במספר ההרוגים במהלך שנת 2016"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

המלחמה בתאונות הדרכים: ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, אישרה היום את בקשת משרד התחבורה לתקן את צו התעבורה הכוללת, בין היתר, החמרת ענישה על עבירות חמורות ועבירות שונות של רוכבי אופניים חשמליים. היו"ר כבל התייחס לשנת 2016 שהסתיימה בעליית מספר ההרוגים בכבישים ואמר כי הוועדה בראשותו עשתה מעל ומעבר כדי לשים את הנושא על סדר היום, והבהיר כי בקרוב תקיים הוועדה דיון מיוחד לסיכום השנה יחד עם כל השרים הנוגעים בדבר. "אני לא מתכוון להמתין לוועדת ה'אין כלום' מנכ"לים, שזו בושה וחרפה איך שהם מטפלים בקטל בדרכים. צריך ניידות וכסף לבתי המשפט עכשיו", אמר. באשר להעלאת הקנסות אמר היו"ר כבל כי אמנם הוא "לא עף על זה", אבל מדובר בדברים שלציבור יש אחריות ואדם שביצע עבירה כל כך חמורה כמו חציית צומת באור אדום במודע – צריך לשלם את המחיר.

שוב: נהג חצה את הצומת באור אדום וגרם לתאונה • צפו

לפי ההצעה שאושרה, נקבעה מדרגת קנס חדשה של 1,500 שקל – ואושר להחיל את הקנס הגבוה על עבירות חמורות בהן: אי ציות לרמזור אדום (במקום 1,000 שקל כיום), נהיגה במהירות של 31 עד 40 קמ"ש מעל המותר בדרך עירונית ונהיגה במהירות של 41 עד 50 קמ"ש מעל המותר בדרך בין עירונית (במקום הזמנה לדין כיום). עוד אושר להחמיר את הענישה על עבירות שונות של רוכבי אופניים חשמליים, בין היתר ברכיבה על המדרכה, ולקבוע את גובה הקנס בגינן על 250 שקלים, במקום 100 שקלים כיום, ולהחמיר ענישה על עבירות נוספת בהן נהיגה ללא רישיון בתוקף ועוד. (הפירוט המלא בטבלה שבתחתית ההודעה).

יו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים של ועדת הכלכלה, ח"כ יעקב אשר, אמר כי בישראל עדיין חסרות ניידות ואין ספק שאם הייתה נראות יותר גדולה של המשטרה בכבישים, ואכיפה לצידה המצב בכבישים היה טוב יותר. הוא הוסיף כי לאנשי ציבור קשה לאשר העלאת קנסות, אבל צריך לזכור שהמטרה היא שמירה על חיי אדם. הוא אף קרא למשרד האוצר להכניס את היד לכיס ולהעביר את תוספת הכסף שתתקבל מהמהלך לטובת המלחמה בקטל בדרכים, ואמר כי אם האוצר לא יעשה זאת הוא ישקול להגיש הצעת חוק פרטית בעניין. ח"כ יעקב פרי אמר כי מה שצריך לעשות זה להחמיר ענישה על עבריינים חוזרים, כאלה שביצעו את העבירה בפעם השנייה או יותר. הוא הצטרף לדברי ח"כ אשר באשר לדרישה להעביר את הכספים לטובת המאבק בקטל בדרכים. ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא אמר מנגד כי הוא מתנגד להעלאת הקנסות, שרק תכניס יותר כסף לקופת המדינה ולא תטפל בשורש הבעיה. לדבריו, כל עוד אנשים לא חושבים שהם יתפסו העלאת הקנסות לא תהייה אפקטיבית וציין כי העלאת קנסות על שימוש בסלולרי לא הובילה להפחתת השימוש בו.

במהלך הישיבה עלתה טענה כי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לא שותפה בהתייעצויות שקדמו להגשת הצו לוועדה. היועץ המשפטי של הרשות, עו"ד עמי רוטמן, אמר כי אכיפה היא פתרון לחלק מהדברים, אך לא התקיימה התייעצות מסודרת עם הרשות. סגנית היועצת המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד חוה ראובני, אמרה מנגד כי הרשות הייתה שותפה לדיונים בתיקונים רבים, שנערכו בוועדת תיאום בין משרדית לנושאי תעבורה שהרשות היא חלק ממנה. היו"ר כבל וח"כ אשר הודיעו כי הם רואים זאת בחומרה ודרשו להבא לתקן זאת ולהתייעץ בצורה מסודרת עם הרשות. היו"ר כבל אף התייחס להצעה להעביר את הכסף לטובת המאבק בתאונות ואמר כי הוא חושש שהמשיח יבוא לפני שזה יקרה, אך הבטיח לעשות מאמצים לסייע בכך. עוד הוא הוסיף כי בכוונתו לקדם מהלך של הוספת מספרי רישוי על גבי האופניים החשמליים.

נציג עמותת אור ירוק, יניב יעקב, בירך על אישור הצוק ואמר כי הוא מביא בשורה בין היתר בהחמרת ענישה על חציית צומת באור אדום, אך הוסיף כי השינויים לא יהיו יעילים ללא אכיפה. במהלך הישיבה שקלו חברי הכנסת להחמיר אף יותר ולהעלות את הקנס על חציית צומת באור אדום מעל 1,500 שקלים. עו"ד ראובני התייחסה לכך ואמרה כי קנס גבוה מדי עלול גם הוא לפגוע בהרתעה ולדחוף אנשים לבית המשפט, וחברי הכנסת קיבלו את העמדה וקבעו, כאמור, את הקנס על 1,500 שקלים.

שוב: נהג חצה את הצומת באור אדום וגרם לתאונה • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture