צרות בצרורות: מתיישבי עמונה זועמים על הממשלה ומאיימים לחזור להיאבק

בצל התסבוכת הפלילית, נאלץ ראש הממשלה לשוב להתעסק עם מוקש אותו חשב שנטרל מזמן: עמונה • התושבים טוענים שהמתווה לא מיושם בשטח ומנהיגי המאבק יוצאים בהצהרות חד משמעיות "הפעם לא נוותר ולא נאמין להבטחות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סערת 'עמונה' שוב על ראש שמחתנו. לאחר הישיבות הטעונות עם נציגי המתיישבים שזימן רה"מ במעונו ושנמשכו אל תוך השעות הקטנות של הלילה, בניסיון להגיע להבנות שיובילו לפינוי מרצון של התושבים וללא אלימות. ולאחר שהתושבים אף חתמו על תצהיר דומה בפני בג"צ שהעניק ארכה של 45 יום ממועד הפינוי שנקבע מלכתחילה.

הערב, כשבועיים לפני פקיעת המועד שנתן בג"צ, נראה כי ההבנות עומדות בפני קריסה.

תושבי עמונה שלחו היום מכתב לרה"מ נתניהו ולשר נפתלי בנט בו הם מתריעים על העובדה כי עומדים אנו שבועיים לפני פקיעת המועד שנתן בג"צ להסדרת היישוב אולם עד כה נראה שהממשלה איננה עומדת בהתחיבויותה כלפי התושבים בכך שטרם החלה בהכשרת הקרקעות אליהם סוכמו שהתושבים יעברו להתגורר.

התושבים מזהירים כי בכוונתם לחדש את גל המחאות במלוא העוצמה כאשר לדבריהם הפיתרון היחיד למניעת ההרס, הוא קידום 'חוק ההסדרה' במלואו, כולל סעיף 7, המחיל את החוק רטרואקטיבית. כזכור הסעיף הושמט מנוסח החוק בשל התנגדות כחלון.

במכתב מבקשים התושבים להזכיר, כי "ביום 18 בדצמבר נחתם בין תושבי עמונה לדרג המדיני של מדינת ישראל, הסכם ליישום מצווה אשר גובש על ידכם בלשכת ראש הממשלה במשך שעות ארוכות בלילה שקדם לחתימת ההסכם – בהסכם הוחלט להקים 42 בתים ועוד עשרה מבני ציבור על חלקות 38, 54, 28, 29, 30 בגוש 21 בהר עמונה – 'העבודות יחלו לאלתר' נאמר בהסכם".

"עד כה חלפו שלושים וארבעה ימים מאז נחתם ההסכם ונותרו כשבועיים למימוש פסק הדין לפינוי הישוב – פשוט כלום לא קרה, אין טרקטור אחד, פועל אחד, מודד אחד, שעלה על הקרקע להכשיר את השטח כפי שהוצע על ידכם וסוכם בינינו".

"אנו, תושבי עמונה חשים היום שהולכתם אותנו שולל יחד עם הציבור כולו, בדגש על ציבור מצביעי הימין והמחנה הלאומי. ללא כחל וסרק נאמר לכם – אנו מרגישים מרומים שלא לומר נבגדים ורואים בכם אישית אחראים למצב הזה שנוצר – לפארסה הזו".

נציגי התושבים פונים בזעם לחברי הממשלה ובתוכם השר בנט שייצג אותם במו"מ מול נתניהו, "כיצד זה ייתכן שיותר מחודש אחרי שהתחייבתם שהעבודות יחלו לאלתר דבר לא קרה?! כיצד זה ייתכן ששבועיים לפני מחיקת ישוב שלם בן עשרים שנה מעל פני האדמה ומבחינתכם, 'אחריכם המבול' ועולם כמנהגו נוהג?!".

"לא נותר לנו אלא לחדש את המאבק הציבורי במלוא עוצמתו ולקרוא לאלפי תומכינו להגיע בהקדם לעמונה, לעמוד לצידנו ולעשות הכל כדי למנוע את הפינוי הצפוי. כל התחייבות אחרת שנתנה על ידינו לכם או לכל גורם אחר, ניתנה במצב שלא העלנו על דעתנו שלא תעמדו במחויבותכם לקיום ההסכם".

"הציבור כולו ואנחנו איתו, לא ייתן שיונו אותו כפי שהונו אותו בכפר מיימון ובגוש קטיף. כולנו נהיה בעמונה שהזעקה תשמע מסוף העולם ועד סופו: ישוב יהודי לא מוחקים, משפחה יהודית לא מפנים!".

בסיום המכתב מבהירים התושבים: "לא נסכים לשום מתווה נוסף. לא נלך שבי אחר שום הצעה או רעיון. דבר אחד יכול בעת הזו למנוע את תוצאותיו של העימות שאתם בלבד והדרג המדיני אחראים לו – חקיקת חוק ההסדרה כולל סעיף עמונה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture