פינוי עמונה: הערכות משטרתית במקביל לקריאה לסירוב פקודה

"יש לכם בחירה חופשית האם להשתתף בפשע", אמר תושב עמונה בקריאה לחיילים לסרב פקודה • במשטרה מרוצים מכמות האנשים הדלה בשטח ומעריכים: הפינוי בפועל כבר בשעות הקרובות • עו"ד בן גביר נגד צווי צה"ל: אין איסור להמשיך לשהות בעמונה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

גורם במשטרה המעורב בהכנות לפינוי בפועל של תושבי עמונה אומר היום: "מרגע שנקבל פקודה, נהיה ערוכים בתוך זמן קצר לפינוי הבתים בעמונה. המצב בשטח פועל לטובתנו, הן בכמות האנשים והן בתנאי מזג האוויר. אנחנו מקווים שהפעילות תהיה מהירה ולא ניתקל בהתנגדות מסיבית".

לפי הערכות, במשטרה נערכים לפינוי מלפני כחודש. הכוחות כבר קיבלו התראה לאפשרות שבטווח הזמן המידי, ייתכן אף הלילה, תצא מהדרג המדיני הפקודה לאוגדת איו"ש של צה"ל, ומשם למשטרה. " אנחנו עוקבים אחר הדברים, שומעים כמו כולם את ההחלטות וזה סביר שכבר בשעות או ביממה הקרובה תצא הפקודה, ולכך אנחנו נערכים", אמר הגורם המשטרתי.

בתוך כך, תושבים שנחסמו בידי כוחות מג"ב בכביש העלייה לישוב עמונה, מנסים לשכנע את השוטרים לסרב פקודה ולא להשתתף במבצע ההרס והחרבת הישוב. "יש לכם בחירה חופשית האם להשתתף בפשע. אני מבטיח לכם שגם בתור חייל אם היו נותנים לי פקודה לעשות את זה, הייתי אומר להם לא תודה חבר'ה, אני יהודי ויש לי את הגבולות שלי". צפו:

בתוך כך, כוחות הביטחון בשטח התחילו בפעולות לקראת פינוי בפועל, שעל פי הודעת צה"ל והודעת המועצה האזורית, אמורה להיות בזמן הקרוב. בשעות הצהריים חסם דחפור את הציר המוביל ליישוב והשוטרים בודקים כי רק תושבי היישוב נכנסים למקום. שאר הצעירים שהגיעו לתמוך במפונים, מורחקים מהאיזור.

"תושבי בנימין, בזמן הקרוב צפוי להתחיל פינוי עמונה", נמסר בהודעה לכל תושבי מטה בנימין. "בזמן הקרוב יתחילו חסימות על ציר 60 בין סינג'יל למעבר מכמש. לקראת תחילת הפינוי תתאפשר תנועת רכבים רק לתחבורה ציבורית, הסעות תלמידים של החל"פ ולתושבי עפרה, עמונה, גבעת אסף ובית אל רק עם הצגת תעודות זהות. אנא סעו בדרכים חלופיות והצטיידו בתעודות זהות. יש להתקשר למוקד רק בשעת חירום".

אתמול הציב צה"ל "צו מבנים בלתי מורשים" בכניסה ליישוב, שבו נאמר כי "לאחר 48 שעות לא ייכנס אדם לתחום ולא ישהה בו. לאחר 48 שעות, כל אדם השוהה בתחום, חייב לצאת אל מחוצה לו". בנוסף נכתב בצו כי "בעליו, או מחזיקיו של כל רכוש המצוי בתחום ההכרזה, חייב להוציאו אל מחוצה לו, הכול בכפוף לאמור בצו בדבר מבנים בלתי מורשים".

מדובר צה"ל נמסר כי "הצבא נערך לפינוי היישוב עמונה בהתאם להנחיית הדרג המדיני. כחלק מהיערכות זו פורסם היום במרחב עמונה צו לתיחום מבנים בלתי מורשים. הצו נועד כדי לאפשר פינוי של תשתיות ורכיבים נוספים בשטח המאחז לגביהם לא הוצאו צווי הריסה. יש לציין כי הצו מוסיף על הסמכויות הקיימות ביחס לפינוי המאחז ואינו גורע מהן. נציין כי הצו אינו מונע את מימוש מתווה עמונה".

"היעוץ המשפטי בצבא לא מכיר את הפסיקה", טוען בתוקף עו"ד איתמר בן גביר בנוגע לצו התיחום שהוצא ליישוב עמונה לקראת פינויו. "עניינו של צו זה נידון על ידי מספר שופטים בבתי המשפט. בהחלטות השונות קבעו השופטים כי הצו האמור נועד כדי למנוע הקמת מבנים בלתי חוקיים, אך אין בו כדי למנוע שהות של אנשים בשטח המתוחם חרף האמירה בצו על איסור כניסת אנשים ושהייה".

באחד המקרים תבע עו"ד בן גביר בגין עיכובו על בסיס צו זהה והשופט שמואל הרבסט בבית משפט השלום בירושלים הורה למשטרה לפצות אותו בגין עיכוב של שעתיים וקבע גם הוא שאין אפשרות למנוע שהיית אנשים במאחזים על בסיס הצו. "המשמעות ברורה", אומר עו"ד בן גביר, "אנשים יכולים להמשיך לשהות בעמונה".

//www.jdn.co.il/news/israel/796774

ח"כ בצלאל סמוטריץ' אומר היום לערוץ 7 כי ההיערכות איננה מעידה שבהכרח יהיה פינוי כפוי, "קודם כל אנחנו ממתינים להחלטת בג"ץ. אני מקווה שהשכל הישר יגבר גם בבג"ץ, זה לא חזון נפרץ שם, אבל מידי פעם גם שם השכל הישר גובר". לדבריו, "אם חלילה בג"ץ ידחה את המתווה וימשיך באותו קו אטום ומעוות שמוליך אותו בעניין עמונה אז כנראה שאנחנו נראה פינוי של הממשלה באונס של בג"ץ", מציין סמוטריץ' ומסביר כי הגורמים הרלוונטיים ערוכים גם לאישור של המתווה, "אנחנו ערוכים להעביר קרוואנים תוך 48 שעות". "אני רוצה להגיד לתושבי עמונה שרק בזכותם אנחנו מתחילים את החקיקה של חוק ההסדרה, מאבקכם לא היה לשווא, הבאתם הישג אדיר לארץ ישראל ולהתיישבות", הוסיף סמוטריץ'.

בינתיים נראה כי התושבים השלימו עם הפינוי הקרוב ומנסים לפחות למנוע את חילול בית הכנסת במקום. במכתב ששלח רב עמונה, יאיר פרנק, לראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא ביקש ממנו "להחריג את המבנים". בין היתר כתב הרב פרנק: "בפגישה שנערכה איתך ביקשתי באופן אישי להחריג את המקווה בעמונה ואת בית הכנסת, לבל ייהרסו. בקשה זו נכללה בסיכום שבין היישוב לבין באי כוחך. כמו כן, בפגישה נוספת החולט שיעשה כל מאמץ להימנע מכך".

עוד כתב פרנק כי "חל איסור חמור מהתורה להרוס בית כנסת. מהסיבות הללו נמעה המדינה מלהרוס בתי כנסת בגוש קטיף וצפון השומרון". הוא הציע לפנות ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה לאשר לאטום את מתחם בית הכנסת כפי שנעשה במקרים דומים בעבר.

 

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עצוב מאד שיהודים עוזרים לערבים לגרש יהודים מארץ ישראל.

עצוב מאוד שמתנחלים גורמים כל פעם מחדש לצבא, לגרש יהודים

עוד יותר עצוב שבמדינה "דמוקרטית" מי שמנהל את המדינה זה לא מי שהציבור בחר אלא כמה.. (טוב אני מפחד לכתוב יותר, בכל זאת מדינה "דמוקרטית")

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture