שוב שביתה באל על; ברש"ת מאיימים: נפסיק לתת שירות לחברה

מחריף משבר הטייסים באל על: 3 טיסות נוספות בוטלו - ההנהלה פונה לביה"ד לעבודה • עובדי רשות שדות התעופה באיום חריג: אם המשבר בחברת אל על לא ייגמר תוך 24 שעות, עובדי השדה לא יספקו את השירות לחברה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בעקבות השיבושים האחרונים וחוסר נכונותם של הטייסים לבצע טיסות, פנתה הנהלת אל על לבית הדין לעבודה בדרישה להורות לטייסים לשוב מיד לעבודה סדירה. הפנייה לבית המשפט נעשתה בגין השיבושים שנגרמים על ידי טייסי החברה, בניגוד להתחייבותם ולהסכמות על שקט תעשייתי במשא ומתן שמתנהל בימים אלו, בחסות בחסות יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן.

נציגות הטייסים תגיע הערב להמשך השיחות עם יו"ר ההסתדרות באווירה קשה, לאחר שהוכיחו גם היום שכל האמצעים כשרים מבחינתם בניסיונם לשמור על רמות השכר של הטייסים המבוגרים, שעברו את גיל 65. לאחר שאתמול בוטלו שתי טיסות עקב חוסר נכונות של הטייסים לאייש את הטיסות, נתקלו עובדי מרכז התיאום של אל על גם היום בסירובים מצד טייסים להתייצב לטיסות או לאייש טיסות בהם חסר טייס.

ההנהלה הודיעה כי חלק מהטייסים הודיעו על ימי מחלה, ולא נמצאו טייסים שיהיו מוכנים להחליפם ולמלא את הטיסות ולכן מבוטלות הטיסות ללונדון, למדריד ולוורשה, שהיו מתוכננות לשעות אחרי הצהריים. כמו כן, ישנו חשש לגבי היכולת לאייש את טיסות הלילה למומביי ולניו יורק.

במקביל, ועד עובדי רשות שדות התעופה הודיע בשעה זו, לאחר ההודעה על ביטולי הטיסות והצפי להתחדשות השיבושים, כי אם הנהלת אל על לא תסיים את המשבר בתוך 24 שעות, עובדי השדה יפסיקו לספק שירות לאל על. מהוועד נמסר: "אין בכוונתנו להתערב בסכסוך באל על. אולם לא ייתכן שעובדי הנמל ייאלצו להתמודד מול נוסעים זועמים שאת כל תסכולם מוציאים על עובדי הרשות, עד כדי הרמת ידיים על עובדים".

El Al flight seen at the airstrip at the Ben Gurion International Airport. February 26, 2015. Photo by Moshe Shai/FLASH90 *** Local Caption *** ????? ???? ?? ?? ???'? ???? ???? ??? ????? ??? ????? ?? ??????

בשלב זה טיסה 317 ללונדון שהייתה אמורה לצאת היום ב-17:15 בוטלה, וכך גם טיסת 318 הלילה מלונדון לישראל. טיסה 397 למדריד שהיתה אמורה לצאת בשעה 17:25 וטיסת החזור 398 שהיתה אמורה לצאת הלילה ממדריד לנתב"ג בוטלו, וכך גם טיסה 561 לורשה שהיתה אמורה לצאת היום בשעה 17:30 וטיסת החזור 562 שאמורה היתה לצאת הלילה מורשה לנתב"ג.

בשעה זו מנסים באל על למצוא פתרונות חלופיים לנוסעים שטיסותיהם בוטלו בהתקשרות עם חברות תעופה זרות. הנהלת החברה שהתחייבה שלא להפעיל מטוסים חכורים לא צפויה לפנות לצוותים ומטוסים זרים.

בעקבות סכסוך זה הפסיקו לעבוד הבוחנים מעל גיל 65 שתפקידם להעביר מבחני רמה לטייסים באמצעות סימולטורים. מכיוון שכל טייס חייב על פי תקנות התעופה לעבור שני מבחני רמה מדי שנה, גורמת עתה שביתת הבוחנים לכך של-23 מבין 600 טייסי אל על אין רישיון בתוקף נכון לעכשיו. גם הכשרות של טייסים חדשים והטייסים המיועדים לשמש בצי בואינג 787 לא מתבצעות וכך, המחסור הגדל בכוח אדם צפוי להביא לביטול מספר רב של טיסות.

בעקבות השיבושים, פנתה אל על לבית הדין לעבודה בדרישה להורות לטייסים לשוב מיד לעבודה סדירה. "הפנייה לבית המשפט היא בגין השיבושים שנגרמים על ידי טייסי החברה בניגוד להתחייבותם בהסכם שנחתם לאחרונה בחסות יו"ר ההסתדרות", מסרה החברה.

בוועד טייסי אל על לא נשארו חייבים. "הנהלת אל על קיצצה באכזריות, בניגוד להסכמים ובעיצומו של מו"מ, כ-70% משכר הטייסים בני ה-65", נמסר מהוועד. "במצב כזה ההנהלה לא יכולה לחשוב שטייס שלא היה מתוכנן לטוס יעזוב הכל ויבצע 'טיסת ספיישל' לא מתוכננת, ויחפה בכך על מחדלי ההנהלה שהורסת את אל על".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הטייסים לא מבינים כלום. הפעולות שלהם יגרמו בסוף לפיטוריהם.
כל מי שצריך עכשיו להזמין טיסה, לא יזמין טיסה באל על.
שביתת טייסים = ירידה בהזמנות = טיסות ריקות = ביטול טיסות = פיטורי טייסים.

הטייסים מרגישים שמקומם בטוח לכן מרשים לעצמם לשחק על אף התנאים הכי טוב במשק
עצה להנהלת אל-על: להוציא כרזי דרושים טייסים שכר נאה (השכר גבוה מאוד) יצופו להם טייסים והטייסים עם האף הגבוה או שיופטרו או שיבינו שמקומם כבר אינו בטוח.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture