סגנית הקרן החדשה עוכבה בכניסה לישראל – "רדיפת פעילי זכויות אדם"

בשמאל זועמים: פעילות שרי הממשלה נגד עמותות שמאל הממומנים ע"י גורמי חוץ, מחלחלת לשטח - סגנית נשיאת הקרן עוכבה עם כניסתה לישראל ותושאלה ע"י רשות האוכלוסין וההגירה אודות פעילות הקרן והמימון שהיא מעבירה לעמותות בישראל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נראה כי ההסתייגות שמגלה הממשלה בשבועות האחרונים מפעילות עמותות שמאל הפועלים נגד ישראל ברחבי העולם ובייחוד ארגון השמאל הקיצוני 'שוברים שתיקה', מתחילה לחלחל ולקבל ביטוי מעל פני השטח.

סגנית נשיאת הקרן החדשה לישראל ג'ניפר גורביץ' עוכבה בנתב"ג עם נחיתתה בישראל ועוכבה ע"י רשות האוכלוסין וההגירה לתשאול, אודות מימון עמותות בישראל, לדבריה, היא תושאלה לא פחות משלוש פעמים כשהיא מתבקשת למסור פרטים אודות פעילות הקרן והמימון שהיא מעבירה לעמותות ישראליות.

בראיון ל'הארץ' מתארת גורביץ' את השתלשלות העניינים כך, "עמדתי בתור בביקורת הדרכונים בנתב"ג וכשהגיע תורי אמרתי שאני מגיעה לישראל לצורכי עבודה",

"איש ביקורת הגבולות שאל מהו מקום העבודה שלי ואמרתי שאני עובדת עבור שתי"ל (המחלקה בקרן החדשה לישראל שעוסקת במתן ייעוץ לעמותות). אמרתי שאנחנו מייעצים לארגוני חברה אזרחית בישראל". משחזרת גרוביץ'.

אלא שאז התשאול השגרתי החל להסתבך. לדבריה, "פקיד ביקורת הגבולות שאל אותי אם אני עובדת עם עמותות פלסטיניות. השבתי לו שאנחנו עובדים עם כל אזרחי ישראל – הוא שאל אותי אם אני הולכת לבצע פעילות בשטח. השבתי בשלילה, אבל היה ברור שהוא לא מאמין לי".

לשאלת הפקיד אם יש איתה בעיה, "אמרתי לו שאני יהודיה וציונית, אבל אז הוא השיב לי בציניות 'כן, בטח ציונית'". לדבריה, היא הופנתה לחדר תשאולים סמוך.

"אשת ביטחון בבגדים אזרחיים המתינה לי שם. היא לא הזדהתה ולא אמרה לאיזה גוף ממשלתי היא שייכת. היא ביקשה לדעת את פרטיי האישיים כמו טלפון, דואר אלקטרוני, שמות של אבא וסבא שלי ושאלה אותי בערך את אותן שאלות שפקיד ביקורת הגבולות שאל".

בתשאול שמה לב גורוביץ', כי המתשאלת החזיקה מולה מסמך ובו מידע רב לגביה. אחת המלים שהופיעה במסמך בצורה מודגשת היתה BDS, תנועת החרם נגד ישראל.

"היא שאלה מה הקרן החדשה לישראל עושה ואמרתי לה שאנחנו מממנים ארגונים בחברה האזרחית בישראל ומתנגדים ל–BDS. היא שאלה אותי את מי אנחנו מממנים, ואז ביקשה ממני להמתין בחוץ".

אחרי כמה דקות של המתנה תושאלה בפעם השלישית והפעם על ידי שני גברים בבגדים אזרחיים, "הם שאלו את אותן שאלות שהיו בשני התשאולים הקודמים, כולל לגבי העמותות בישראל שאותן מממנת הקרן החדשה. אחרי כמה דקות של תשאול הם ביקשו ממני להמתין ואחרי כמה דקות נוספות שחררו אותי ונתנו לי להיכנס לישראל".

נשיאת הקרן ששון מסרה בתגובה, כי "העיכוב של בעלת תפקיד בכיר בקרן החדשה וראש הפדרציה של סן פרנסיסקו לשעבר בכניסה לישראל, הוא מעשה חמור של הפחדת פעילה חברתית בגלל פעילותה למען ישראל והחברה הישראלית".

"ממשלת ישראל בראשות נתניהו רודפת פעילי זכויות אדם ישראלים כבר זמן מה, וכעת המדיניות הזו מופנית גם כלפי יהדות התפוצות. מעצרי ראווה כאלה לא ירתיעו את הקרן החדשה לישראל, עובדיה והארגונים הנתמכים על ידה מלהמשיך לפעול למען השלום, סיום הכיבוש והצדק חברתי בישראל".

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה, כי הנוסעת "עוררה את חשדם של בקרי הגבול, הועברה לתשאול קצר, הקישור לתנועת BDS אינו נכון, היא נחקרה בנושא אחר ושוחררה, בסך הכל התעכבה כשעה".

צילום: הדס פרוש, פלאש 90

'חוק העמותות' יוצא לדרך: יגביל את פעילותם של ארגוני השמאל

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

היו צריכים לגרש אותה לארץ ממנה באה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture