נתניהו מבהיר: לא אחזור בי מההתחייבות לתושבי עמונה

לאחר הדיווח כי נתניהו יבחון את הקמת היישוב החדש עם אנשי ממשל טראמפ, מבהירים היום בלשכת ראש הממשלה כי "נעשים כל המאמצים על מנת למצוא פתרון מוסכם" וכי הם לא חוזרים בהם מן ההתחייבויות שניתנו למפונים • האם טראמפ הסכים להקמת יישוב חדש ביו"ש?

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו מבהירים היום (שני) כי אין כוונה להפר את ההתחייבות שניתנה למפוני עמונה, בנוגע להקמת יישוב חדש. כדי להדגיש את העניין שוחח ראש הסגל של נתניהו, יואב הורוביץ, עם אביחי בוארון, ראש מטה המאבק של עמונה וחזר ואמר לו כי נעשים כל המאמצים למצוא פתרון מוסכם לבעיית היישוב. הורוביץ הוסיף כי ראש הממשלה אינו חוזר בו מהתחייבותו.

ההבהרה מגיעה לאחר שבשבוע שעבר דווח כי בפגישתו עם נשיא ארה"ב ביקש דונלד טראמפ מנתניהו להמתין עם הקמת היישוב החדש למתיישבי עמונה. כמו כן נטען כי ראש הממשלה הביע נכונות לשקול מחדש את המתווה שהוצע לעמונה. התושבים, ששמעו את הפרסומים, הגיבו בזעם רב. השר נפתלי בנט תקף את נתניהו על צעדיו. "התחייבות צריך לקיים", כתב.

יו"ר מפלגת הבית היהודי הוסיף: "ראש הממשלה חתם על הסכם להקים ישוב חדש לתושבי עמונה – אני בטוח שהוא יעמוד בהתחייבות זו". חברת מפלגתו, שרת המשפטים איילת שקד הצטרפה לדברים: "הממשלה מחוייבת להסכם שנחתם מול תושבי עמונה ואין לנו שום כוונה להפר אותו. יוקם ישוב חדש לתושבי עמונה כפי שהתחייבנו".

"לא מובן לי כאזרח במדינת ישראל איך הוא יכול לומר שהוא שוקל זאת מחדש", אמר מוקדם יותר בוארון בריאיון לגלי צה"ל. "אני נבוך למשמע הדברים – מה יגידו אזרחי ישראל שהסכמים נחתמים ולא צריך לכבד אותם? אנחנו מצפים שראש הממשלה והדרג המדיני יקיימו את ההסכם הזה ויקימו ישוב חדש כמו שהתחייבו בהסכם שנחתם כבר בדצמבר".

בוארון הסביר כי לפי ההסכם, המפונים היו אמורים לעבור למבני קבע באותו אתר חדש כבר ב-31 במרס – בעוד כחודש וחצי. "בינתיים אנחנו יושבים עדיין באכסניית נוער, בחדרים צפופים, משפחות גדולות – 8 נפשות בחדר, הורים וילדים מתבגרים באותו חדר – וממתינים שיעמדו במילה כלפינו. אנחנו ממתינים ומחכים לדרג המדיני, לשרי הליכוד והבית היהודי וגם לשרי כולנו ושר הביטחון – תעמדו בהתחייבות, לא ייתכן שלא תקימו ישוב", מחה בוארון.

הוא הסביר כי בתוך זמן קצר המדינה כבר אמורה להציב באתר הזמני מבנים, לבנות תשתיות וגם להכשיר את ההתיישבות בו באופן חוקי. "זו הייתה אמורה להיות הסנונית הראשונה של אותו יישוב קבע, צריך מעשים בשטח וטרקטורים על הקרקע כדי להתחיל את הבנייה". בריאיון ניסה בוארון להיכנס לנעלי נתניהו בפגישה עם טראמפ, שכזכור קרא לנתניהו לרסן זמנית את הבנייה בהתנחלויות, ואמר: "אם הייתי במקום נתניהו הייתי אומר 'אדוני הנשיא, יש פה מקרה הומניטרי ויוצא דופן, בוא נחריג אותו – לחברים האלה אני התחייבתי".

בוארון המשיך ואמר כי אנשי עמונה "עברו אירוע מאוד טראומטי רק לפני שבועיים – פינו אותם מהבתים שלהם והם נקרעו ממחוזות ילדותם. צריך להקים להם יישוב ואז לדון על כל הדברים האחרים: כשחותמים הסכם, אמורים לקיים אותו. זה כבר חתום". עוד הודה מנהיג המחאה של המפונים כי "היו חששות כבדים לפני הנסיעה, מקווה שהם לא מתאמתים. אני מקווה שהוא יגיד לנו שהוא עומד בהתחייבותו. אנחנו נעמוד בתחילת השבוע מול בית ראש הממשלה במאהל ונדרוש ממנו לעמוד בהתחייבות, ואני קורא לציבור לעמוד איתנו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture