18 חודשי מאסר נגזרו על אלאור אזריה • ההגנה דורשת עיכוב ביצוע

שנה לאחר היריה שהסעירה את המדינה, הכריזה השופטת על גזר דינו של החייל היורה וציינה: "מעשיו פוגעים בקדושת החיים" • צוות ההגנה הודיע כי יערער לבית המשפט העליון • מאות מתומכי אזריה מפגינים מחוץ לאולם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

משפט אזריה – גזר הדין: בית הדין הצבאי ביפו גזר כעת עונש מאסר של שנה וחצי על החייל היורה, אלאור אזריה. נשיאת ההרכב, השופטת הצבאית אל"מ מאיה הלר, הקריאה במשך כארבעים דקות הקדמה שבה היא סיכמה את שלבי המשפט השונים, כולל טענותיהן העיקריות של ההגנה והתביעה.

יצוין כי בדעת מיעוט ניצב שופט שהיה סבור כי יש לגזור על אזריה בין שנתיים וחצי לחמש שנות מאסר. מנגד, שני שופטי הרוב סברו שאפשר להסתפק בשנה וחצי עד שנתיים מאסר.

אזריה והוריו לא נראו מופתעים לנוכח הפסיקה, מאחר שזו היתה צפויה לאור ההרשעה החד משמעית. אביו הצהיר בכניסתו לדיון: "נגיב באיפוק. אנחנו אוהבי הארץ".

מחוץ לבית המשפט מפגינים כעת כמה מאות מתומכיו של אזריה. ההפגנה עוברת לפי שעה בשקט יחסי, הן בשל ההיערכות המשטרתית והן בשל העובדה שהסנגוריה בראשות עו"ד יורם שפטל הודיעו שיערערו לעליון.

בענין הזה: השופטים צפויים לקבל את בקשת עיכוב הביצוע של עונש המאסר עד הערעור שיוגש לעליון.

עיקרי ההסבר של השופטת לגזר הדין

חומרת המעשה: "הערך העיקרי שנפגע ממעשה הנאשם הוא ערך החיים. אזריה פגע גם בערך טוהר הנשק שמופיע ברוח צה"ל. מלאכת הענישה קשה ומורכבת. העונש הקבוע של עבירת ההריגה היא 20 שנות מאסר ללמד על חומרת העבירה אך שיטת השיפוט היא אינדיבידואלית ובוחנת כל מקרה לגופו. השימוש הקטלני בנשק כלפי המחבל השפל בוצע אחרי שפגע בחייל. ערך טוהר הנשק משונן על-ידי חיילים השכם וערב. סטייה מערכי טוהר הנשק עלולים לכרסם בצה"ל. הערך העיקרי שנפגע כאן הוא קדושת החיים.בחברה הישראלית הצבא הוא צבא העם שמקיף את כל שדרות הציבור. לא ניתן להפריז בהוקעת חריגה מערכי צה"ל. הפרת טוהר הנשק עלולה לפגוע במדינת ישראל. הפגיעה של הנאשם בטוהר הנשק ובקדושת החיים היא פגיעה קשה.

נסיבות לזכותו של החייל: "אזריה התגייס לקרבי והיה חייל מצטיין. שמענו על כך שמפקדי אזריה לא פנו אליו במהלך במשפט והמצב הרפואי של הוריו הידרדר. אזריה השתמש בנשקו בכוח לצורך מטרה פסולה אך היה בסיטואציה מורכבת. יש לקחת בחשבון את אי נטילת האחריות של אזריה על מעשיו. הנאשם נתון במעצר פתוח מזה למעלה לעשרה חודשים. לא ניתן להמעיט מהקשיים הכרוכים בשירות בתנאים כאלה, עליהם גם עמד מפקד נחשונים שהעיד. מצאנו שמפקדי חטיבת כפיר לא פעלו לביקורו בעת תקופת מעצרו. הגם ששמענו את הסיבות ממח"ט כפיר. מצופה היה ממפקדיו ליצור קשר עמו ועם משפחתו".

מורכבות האירוע: "זירה עוינת, שהתרחש בה פיגוע קודם לכן. בתא השטח הרלוונטי אף עמדה התרעה מודיעינית לביצוע פיגוע. ראינו מקום לתת משקל לכך שהאירוע הוא האירוע המבצעי הראשון שבו נטל הנאשם חלק. זה המקרה הראשון בו נדרש לטפל בחייל בנסיבות מבצעיות. במקום נשמעו קריאות באשר לסכנה שנשקפה מהמחבל. הזירה הייתה מתוחה. מצאנו להתחשב במידת מה בכך שהנאשם לא קיבל פקודות כיצד להתנהל בזירה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
11 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גב' מאיה לכי הביתה, לאישה אסור בכלל להיות שופטת…
להתגונן ממחבל זה נקרא פגיעה בטוהר הנשק או פגיעה בערך החיים? אדרבה זה הוא הגן על החיים של עצמו ושל חבריו, המעשה שלו זה קידוש של ערך החיים של חפים מפשע, ואת בפסק דין האכזרי שלך פוגעת בערך החיים!!!

יום שמחה למחבלים, בושה למדינת ישראל.

מה לשופטים ולקדושה? קדושת החיים?? ספרו את זה לערבים !

רעידת אדמה בגלל הפסק…פסק גרוע ביותר שמותיר את חיילי צה"ל בחשש לתגובה נכונה. אלאור לאור ולחופש. במקומו הייתי משתחרר מהצבא ומחליף זהות ואפילו מתחפש לחרדי. המדינה בגדה בו.

קדושת החיים הוא שישפטו את העם כדבעי ולא עם דעות פוליטיות כאלו קיצוניות כמו השופטים הללו שכבר הובהר השבוע לכולם איזה זיופי מסמכים הולך שם בפרשת העצור ההוא העיקר שהפם המושחתים האלו מדברים על טוהר נשק וקדושת חיים וכל מיני מילים יפיהפיות הגיע הזמן לשנות ההרכב ושאף אחד לא יתיימר כאילו בשם כללי אתיקה שאסור לגעת בשופטים…

כשעוזבים את התורה מאבדים את השפיות זה ברור!!!!!!!!!!!

סליחה מי אתה? מזרחי, ימיני, כבר מגיע לך כלא נו ועוד נעשה בזה הוכחה על טוהר המידות של בית המשפט, אז למה שלא ילך לכלא???? זו ממש מתאים לך כבר שמנו שמה הרבה פרנקים לך יהיה לך שמה חברים …….

תכתבו עוד
כיף לקרוא
תתפוצצו עם כל מדינת הזבל שלכם

נראה לי שעיקר התגובות מבטאות כעס ותיסכול כלפי המערכת המשפטית בישראל. משום מה אותי ממלא יותר רגש של רחמים וכאב כלפי אלאור ומשפחתו. זה כמעט נשכח בסערת היום, שאחרי הכול, אשם או לא אשם, פשע או לא פשע, יש כאן אח אהוב שהולך לבלות בכלא תקופה ארוכה. אפילו על הצד שהוא חטא, יש מקום נרחב לכאב ורחמים. ליבי עליו

מחבל מנוטרל הוא מחבל מת וזה מה שהוא עשה בישה למדינת ישראל שחררו אלאור אזריה גיוואלד

זו חרפה נורא להמדינה הקדושה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture