עיריית ב"ב: עבודות הרכבת הקלה לא יתקיימו בשבת

שר התחבורה ישראל כץ סירב להגיב לשאילות באשר לעבודות כריית תוואי הרכבת הקלה בגוש דן בשבתות, אך בעיריית בני ברק טוענים כי "ישנו הסכם עם הממשלה וסעיף משפטי ברור שקובע שבתחומי העיר העבודות יתקיימו בימי חול בלבד"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

דובר עיריית בני ברק, אברהם טננבוים, אמר בתגובה לדיווחים שונים כי "ההסכם בין הממשלה לעיריית בני ברק קובע חד-משמעית כי הרכבת הקלה לא תפעל ולא תבצע פעילות בשבת ובמועדי ישראל. המדינה, כצד בחוזה הזכיון, לא תאפשר עבודות להקמת הרכבת הקלה במקרקעי האתר בשבת ובמועדי ישראל".

טננבוים הוסיף כי העירייה פועלת על פי ההסכמים שנקבע עמה. "בעקבות תחילת הפעלת מכונות חפירה לכריית המנהרות, יצאו פרסומים תקשורתיים כי מכונות אלו יופעלו על ידי הפועלים הסינים בכל ימות השבוע, כולל שבתות וחגים. מאחר שהרכבת תפעל תת-קרקעית בתל אביב, ברמת גן ובבני ברק, הרי שניתנה פרשנות שגם בבני ברק יבוצעו עבודות החפירה גם בשבתות ובחגים.

לדבריו, "לפרשנות זו אין כל יסוד, שכן בעת הכנת ההסכמים בין עיריית בני ברק לבין הממשלה, באמצעות משרד החשב הכללי, הוכן גם סעיף משפטי ברור על ידי עו"ד יהודה ליבוביץ, היועץ המשפטי של העירייה, שקובע בבירור שבתחומי העיר בני ברק לא יבוצעו בשבתות ובחגי ישראל עבודות להקמת הרכבת הקלה".

"מלבד ספקולציות, אין כל יסוד ולא כל חשש בנושא. העבודות בתחומי העיר בני ברק יבוצעו בימי חול בלבד והם תואמו עם הצוות העירוני בראשות חנוך זייברט, ראש העיר. אין לעירייה כל ספק שגם בעתיד יבוצעו העבודות רק בשיתוף פעולה ובהתאם להסכמים בין כל הצדדים" – נמסר בהודעת עיריית בני ברק.

עבודות כריית מנהרות הרכבת הקלה החלו ביום ראשון השבוע באירוע חגיגי ליד הבורסה ברמת גן, בנוכחות שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ, ראש עיריית רמת גן ישראל זינגר והשגריר הסיני בישראל. בתחילת הטקס נשאל כץ על קיום עבודות הרכבת בשבת וענה: "אני מציע לגורמים הפוליטיים להתעסק בתחום האחריות שלהם". בכך, לא הבהיר באופן חד משמעי אם העבודות יתקיימו גם בשבת או לא.

הבוקר, בראיון לרדיו מורשת אמר השר כץ: "אני בוגר ישיבת בני עקיבא של הרב דרוקמן ונמצא עמוק בתוך מסורת ישראל. צר לי שיש גורמים שמערבבים את אותה המסורת בתוך נושאים פוליטיים כמו שראינו בעניין עבודות הרכבת בזמנו. אמרתי פעם שאני לעולם לא אעשה שימוש פוליטי בעניין מקודש כמו השבת גם אם גורמים פוליטים אחרים יעשו זאת.

"השבת היא ערך יהודי שהיהדות הנחילה לעולם כיום מנוחה. הצטערתי שערבבו את זה עם נושאים פוליטיים בפרט שהתברר בסוף שרק משרד העבודה נותן היתרים לעבודה בשבת, וגררו אותי שלא לצורך אך הבלגתי כי השבת חשובה לי יותר", חזר שר התחבורה אל הימים בהם האשימו אותו לשווא באחריות לעבודות בשבת.

כץ הוסיף, "כוניתי תקופה ארוכה הח"כ השישי של יהדות התורה העמדות שנקטתי מהרגע שהגעתי לכנסת הם מאד ברורות בעניין החינוך החרדי והדתי ובכל מה שקשור בחשיבות הציבור הזה לבנין הארץ ולשימור היהדות והעם היהודי לאורך ההיסטוריה וזה מה ששמר עלינו מול אימפריות שנופלות. העם הסיני מתייחס אלינו בכבוד יותר ממה שאנחנו מכבדים את עצמנו. תפקידי בחיים הפוליטים לשמור על נצחיותו של עם ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture