דאעש מציג: ירי הרקטות מסיני לעבר ישראל

יומיים אחרי ירי הרקטות מסיני לעבר ערי ישראל, מפרסם שלוחת דאעש בסיני תיעוד של לוחם בארגון מכוון את הרקטות, רגע השיגור, והקטיושות הקטנות באויר, בדרכן לישראל • כזכור, בחסדי שמיים הן התפוצצו בשטח פתוח ולא היו נפגעים ולא נגרם נזק

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

יומיים אחרי ירי הרקטות משטח סיני לישראל, מציג ארגון דאע"ש תיעוד של השיגורים שביצעו אנשיו. בתמונות שמפרסם ארגון הטרור נראה אחד הפעילים מכין את הרקטות ובתמונה אחרת נראות שתי הרקטות באוויר אחרי ששוגרו עם שובל אש מאחוריהן.

850004_I
מחבל דאעש ליד הרקטות

 

850005_C
רגע השיגור
76047240100099980551no
הרקטות באויר

על פי הנראה בתמונות, מדובר ברקטות 107 מ"מ פרימיטיביות וישנות, שנמצאות בשימוש ארגוני המחבלים וכל צבאות ערב במשך עשרות שנים. הן הגיעו לראשונה מברית המועצות עוד בשנות ה-60. הפרשן הצבאי רון בן ישי אומר כי אלו קטיושות קטנות, שאפשר להניח אותן על כל חפץ בזווית מתאימה ולשגר מכל מקום, בלי תחכום.

לדבריו, זהו נשק נוח מאוד לשימוש, גם כי משקלו קטן. לפעמים נהגו לירות רקטות אלו בצרורות מעגלה נגררת עם ארבעה קנים או יותר. הקטיושות הללו משמשות עד היום גם ארגוני טרור פלסטינים בלבנון כשהם מבקשים ליצור עימות בין ישראל לחיזבאללה. אמש קיבל הארגון אחריות לירי הרקטות. גורם צבאי אמר לסוכנות אעמאק כי שתי הרקטות מסוג קטיושה כוונו לעבר המועצה האזורית אשכול.

דאעש מאבד מיוקרתו בעולם ועבר לתקוף את ישראל

לאחרונה התפרסם בשבועון של הארגון "א-נבא'" ראיון נדיר עם המנהיג החדש של שלוחת דאעש בסיני, שהוצג לראשונה כשייח אבו האג'אר אל-האשמי. הוא משמש כמחליפו בפועל של אבו דעא אל-אנסארי, מנהיג הארגון בסיני, שחוסל כאמור לפני כחצי שנה. בראיון נשאל אל-האשמי על ההתערבות הגלויה של ישראל בחצי האי סיני לטובת משטר א-סיסי וענה בשאלה: "איך הם לא יתערבו כשהם רואים את הסוף שלהם מתקרב בזריחת שמש החליפות? איך האם לא יתערבו כשהם יודעים מי יביא לקץ המדינה המדומיינת שלהם כפי שיודעים בניהם. הם כרגיל מסתירים את האמת והם יודעים זאת".

באותו ראיון שבו הוא דיבר במפורש על הפצצות ישראליות מהאוויר הוא טען כי "היהודים נמצאים במצב של בלבול למרות שהם משתמשים בנשק הכי טוב שלהם ובטכנולוגיה הכי טובה שלהם. הם סובלים ממחסור במידע וחוסר הבנה לגבי המצב האמיתי בסיני. זה מגביר בקרבם את הפחד מפני חיילי החליפות שמתקרבים אליהם יום אחרי יום. הם מוציאים כספים רבים כדי להגן על הגבול המזויף שלהם שייעלם בעזרת אללה. הם שכחו כי המסורת של אללה לגביהם אומרת שהם ייחרבו בבתיהם בידיהם ובידי המאמינים".

כאמור, שיגור הרקטות בוצע על רקע טענות ארגון דאעש שפורסמה יממה קודם לכן, כי מל"ט ישראלי חיסל חמישה מאנשי הארגון ברפיח המצרית. בדיווח של סוכנות הידיעות אל-אעמאק של דאעש נטען כי התקיפה הייתה בשבת, בכפר שיבאנה באזור הדרומי של רפיח. אחד ההרוגים הוא מוחמד עאדל עיד, המכונה חטאב אל-מקדסי, פעיל סלפי ברצועת עזה.

שלוחת דאעש בסיני מונה על פי הערכות שונות כ-1,000-800 פעילים ומרוכזת בצפון חצי סיני. לאחרונה חשף נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, כי 25 אלף חיילים (41 גדודים) משתתפים בלחימה העיקשת בסיני שסופה אינו נראה באופק. הצבא המצרי, כך נראה, מצליח להתקדם יותר מבעבר בלחימה נגד השלוחה, אך מיגורה המוחלט אינו נראה באופק לנוכח הקשיים כגון תוואי השטח, הלחימה נגד כוח שאינו צבא סדיר ושיתוף פעולה של האוכלוסייה המקומית עם השלוחה.

דובר צבא מצרים הודיע באחרונה כי הצבא חשף והשמיד שישה פתחי מנהרות המחברות בין רצועת עזה לחצי האי סיני. בתמונות שפרסם נראות המנהרות המצוידות בין היתר במאוורר ובאמצעים נוספים. המנהרות הללו הושמדו בין 17 בינואר ל-2 בחודש זה. הדובר מסר בתחילת החודש כי הכוחות הצליחו לחסל שלושה מפעילי שלוחת הארגון בצפון סיני.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture