האם משרד הפנים יפקח על הוצאות עיריית ירושלים בתמורה למענק?

לאחר שהשבית את ירושלים, הצליח ניר ברקת לגייס תוספת תקציבית של 700 מיליון ש"ח לעיר • במשרד הפנים הודיעו כי יפקחו על התנהלותה התקציבית של העיר, במקביל להקמת צוות שימליץ על נוסחת מענק איזון לעיר, אך בעירייה מכחישים פיקוח וטוענים כי המענק מיותר

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

משרד הפנים הודיע היום כי יוביל צוות ממשלתי שימליץ על נוסחת מענק איזון מיוחדת לעיר ירושלים בשנים הבאות. הצוות, יגיש את המלצותיו לשר הפנים אריה דרעי ולאישור הממשלה. הנוסחה המיוחדת שתגובש, צפויה למנוע את השביתות אליהן התרגלנו בשנים האחרונות, המלוות בהררי אשפה ברחובות הבירה.

מהמשרד נמסר: החלטה של הצוות על נוסחת מענק איזון מיוחדת לעיר, מחזקת את הפיקוח של משרד הפנים על מענקי העיר, אשר עד היום התבצע על ידי משרד האוצר. משרד הפנים אשר משמש כרגולטור על הרשויות המקומיות, חוזר לפקח על התנהלותה התקציבית הכוללת של עיריית ירושלים, כמו גם על מענקי המדינה המועברים לה. כפי שהבהירו גורמים במשרד הפנים, תוספות תקציביות לעיר בסדרי גודל של מאות מיליוני שקלים מחייבות אכיפת פיקוח ובקרה בכלים העומדים לרשות המשרד.

שר הפנים אריה דרעי אמר: "אסור שנראה בשנים הבאות את רחובות ירושלים מכוסים באשפה עקב שביתות, אשר הנפגעים המרכזיים מהם- הם התושבים. חשוב שימצא פתרון מוסכם לסיוע תקציבי משמעותי לעיר ירושלים, במיוחד לטווח הארוך. קביעת נוסחה מיוחדת לעיר ירושלים, תתן מענה ראוי והוגן לעיר, תוך שמשרד הפנים יפעיל את כל הכלים העומדים לרשותו כרגולטור, על מנת לפקח על התנהלותה התקציבית של העיר. מענקי הממשלה המועברים לעיר מדי שנה, יסייעו לעירייה לספק לתושבים את השירותים האיכותיים ביותר וכמו כן, להמשיך לחזק ולפתח את העיר ירושלים".

האם אכן, כפי הודעת משרד הפנים, המדינה תפקח על התנהלותה הכלכלית של עיריית ירושלים? בעירייה מכחישים וטוענים כי אין סיכום לגבי פיקוח שכזה: "המעקב לא נדרש, וממילא גם לא הוקם צוות בקרה צמודה לעירייה. הוקם צוות בראשות מנכ"ל משרד הפנים, האוצר, ראש הממשלה והעירייה להכנת נוסחה קבועה לעיר לירושלים, החל משנת 2018 ואילך".

הפקת לקחים: משרד הפנים יוביל צוות שימליץ על נוסחת מענק איזון לירושלים

ניצחון לברקת: 700 מיליון שקלים תוספת תקציב לירושלים

בתוך כך, אחת מהטענות שהופנו לברקת במהלך השביתה היתה כי לא הצליח להביא מספיק מקורות הכנסה ולייצר מקומות עבודה בירושלים. נראה שכעת הסיכום עם האוצר עשוי לשנות את זה. לדסק הכלכלי של "כאן" נודע כי סוכם בין עיריית ירושלים למנכ"ל משרד ראש הממשלה על קידום תוכנית גבעת שאול ב', שבה ייבנה אזור תעשייה מתקדם עם אלפי מקומות עבודה. אזור התעשייה אמור לייצר מקורות הכנסה חדשים לעיר הבירה, שמצבה הפיננסי בכי רע בשל הכנסות נמוכות יחסית מארנונה.

בעיריית ירושלים מאשרים את המידע ואומרים כי "הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית ירושלים אישרה כבר לפני שלוש שנים את תכנית גבעת שאול ב'. כעת, בהסכמת כל הצדדים, סוכם על קידום אישור התכנית בוועדה המחוזית לתכנון ובניה ולהכשירה לשיווק. מדובר בתכנית שתאפשר בניית כ-170 אלף מ"ר שייצרו אלפי מקומות עבודה ותעסוקה נוספים. העירייה מברכת על כך".

המאבק על מענק הבירה מאחורינו, אבל בעירייה עדיין ממתינים לאישור משרד הפנים והאוצר כדי לקחת הלוואה בהיקף מיליארד שקל. ההלוואה תשמש לבניית אלף כיתות לימוד בעיר, בניסיון של העירייה להתגבר על מחסור של כ-4,000 כיתות לימוד. האישור עדיין מתעכב במשרד הפנים עד שיגיעו להבנות עם משרד החינוך על השתתפותה בהוצאות בניית הכיתות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture