בית משפט הכריע: תידחה כניסתו לכלא של אלאור אזריה

סימן טוב לבאות? בית המשפט קיבל את בקשת ההגנה, והחליט לדחות את כניסת אזריה לכלא עד סיום הערעור • השופטת התבטאה בדיון כי "אזריה הוכיח בהתנהגותו שהוא אינו מהווה סכנה לציבור", ודחתה את בקשת התביעה בנימוק כי מדובר בבקשה סבירה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בבית הדין הצבאי לערעורים בקריה התקיים בשעות האחרונות דיון בבקשתו של החייל אלאור אזריה לעכב את ביצוע המאסר של שנה וחצי, שנגזר עליו בשבוע שעבר בגין הריגת המחבל המנוטרל עבד אל-פתאח א-שריף בחברון לפני כשנה.

השופטת אל"מ אורלי מרקמן אמרה כי "מאז 1 באפריל הוא שוהה במעצר פתוח. הוא הוכיח שהוא לא מהווה סיכון לציבור ואין חשש להמלטות מאימת הדין". השופט מרקמן נענתה לבקשת הדחייה, ונימקה זאת בכך שמדובר בבקשה סבירה של אזריה לברר את חפותו.

אזריה אמור להתחיל בריצוי העונש ביום ראשון בבוקר בכלא 6 בעתלית, וההגנה ביקשה לעכב אותו עד ההחלטה בערעור על גזר הדין שהגיש אתמול סנגורו החדש של החייל, עו"ד יורם שפטל.

בתחילת הדיון אמר עו"ד שפטל כי התנגדות התביעה לדחיית העונש "מופרכת", והוסיף: "הוראות פרקליט המדינה הן לא לערער על דחייה, ועד שנה וחצי להשאיר לשיקול דעת בית משפט. לא יכול להיות שבצבא תהיה פסיקה שונה לחלוטין מהפסיקה המושרשת כבר שני עשורים על כבוד האדם וחירותו שנהוגה בבתי המשפט האזרחיים".

"אזריה מסתובב בבסיס צבאי וכולם יודעים במה הוא הורשע. תשעה מתוך 10 חיילים רוצים שהוא ישתחרר", הוסיף עו"ד שפטל. "יש פער עצום בין הכרעת הדין לבין מה שמיליון יהודים במדינת ישראל חושבים".

שפטל: "מזמין את הפצ"ר לפוליגרף" • אזריה יכנס למאסר כבר ביום ראשון?

מנגד הציג התובע סא"ל נדב ויסמן הציג מקרה מבית משפט העליון, שבו נקבע כי למעט בנסיבות מיוחדות היוצאות מגדר הרגיל – על אדם שנגזר עליו עונש מאסר לרצות אותו באופן מיידי. "הנאשם הורשע בעבירת הריגה, ביצע הרג במכוון, הרג על סמך מניע נקמני, הפר את פקודות הצבא, הפר את ערכי הצבא", אמר.

כזכור, אתמול, לאחר הגשת הערעור, הודיעו עורכי הדין אייל בסרגליק, אילן כץ וכרמית שחיבר, שליוו את אזריה לכל אורך ההליך המשפטי, כי הם פורשים מייצוגו של החייל. לדברי שפטל: "ההודעה שלהם מגלה טפח – אך מסתירה טפחיים. כי כל שנאמר בהודעתם לא מנע מכהם עד יום ראשון בערב להיות צוות בלתי נפרד מהסניגוריה, ומפעילות מלאה לקראת הגשת הערעור לרבות לאחר מתן גזר הדין".

"מה שהביא לשינוי הדרמטי בעמדתם זו פגישה שהייתה להם ביוזמתם עם הפרקליט הצבאי הראשי ביום ראשון בערב, השבוע, ושם נאמר להם הדבר הבא – אם לא תגישו ערעור, גם התביעה הצבאית לא תגיש ערעור על קלות העונש", כך טען יורם שפטל, עורך דינו היחיד כעת של אלאור אזריה.

"זו אמירה שערורייתית שגובלת במידה מסוימת בהיבט המוסרי בסחיטה באיומים. משום שפרקליט צבאי ראשי צריך להחליט אם להגיש ערעור לפי אמת מידה אחת ויחידה – אם העונש קל או חמור מדי. וכאן אומר לנו הפצ"ר – אתם רוצים שלא אערער? אל תערערו אתם". לדבריו, "זו הסיבה, ואין בלתה, שהם פרשו מן התיק. כנראה היה כבד עליהם המעמס של האפשרות של הגשת ערעור על קלות העונש ואז העניין הופך להיות מסובך יותר מבחינה מסוימת. כנראה שזה היה קצת כבד מדי".

מטעם עורכי הדין בסרגליק, כץ ושחיבר, נמסר מוקדם יותר היום: "הגם שאנו סבורים שהכרעת הדין שגויה ומנותקת מהראיות, סברנו שהגענו למיצוי מקסימלי בערכאה זו ושיש לפנות בשלב הזה לאפיקים נוספים אלטרנטיביים לטובת החייל, שאותם אף הצענו למשפחה ולאלאור לעשות ללא עלות ובהתנדבות על מנת שלא תהיה כל תלות כלכלית בגורם כלשהוא". עם זאת, צוות ההגנה המתפטר מסר כי "המשפחה ואלאור סבורים ובצדק מבחינתם שהמתווה הנכון הוא ערעור. נעמוד לרשותם בכל דבר שיצטרכו בהמשך".

עו"ד שפטל: "הסנגורים פרשו כי הפצ"ר סחט את המשפחה"

שר הביטחון אביגדור ליברמן התבטא בנושא בראיון לאולפן ynet ואמר כי לדעתו הפרקליטות הצבאית לא צריכה לערער על קלות העונש של אזריה. "צה"ל לא צריך לערער", אמר ליברמן. "צה"ל צריך באמת להפיק לקחים מכל אירוע, וגם האזרחים. אני עוד פעם חוזר ואומר – צריך להבין שמדובר בחייל מצטיין בסופו של דבר ומדובר במחבל שבא להרוג חיילים ולא להתבלבל בין כל היוצרות. אבל להערכתי מסלול אחר היה יותר נכון, יש לנו מספיק תקדימים, גם קו 300, יש כמה וכמה תקדימים שלדעתי זה היה הרבה יותר נכון".

באשר להחלטת משפחת אזריה לערער על הכרעת הדין, אמר שר הביטחון: ""זה לא משנה מה אני חושב, זכותה של המשפחה, החליטה מה שהחליט וזה המסלול. אני דיברתי לא פעם אחת ואמרתי שכל המסלול הזה המשפטי, לערער ולערער הוא לא נכון לפי מיטב הבנתי, אבל זה מה שהם החליטו וזו החלטה שלהם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture