שני הרוגים ומספר פצועים בפיצוץ במחסן זיקוקים • צפו בתיעוד מהאוויר

פיצוץ חזק אירע במחסן במפעל במושב פורת שגרם למותם של שני בני אדם, שגופותיהם נמצאו רק לאחר שכוחות הכיבוי השיגו שליטה על האש. שישה אנשים נוספים נפצעו מעוצמת הפיצוץ, בהם אחד במצב קשה • עדת ראייה מיישוב סמוך: "חשבתי שנופל טיל על הבית"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

אדם נהרג וגבר כבן 50 נפצע קשה היום (שלישי) מפיצוץ במחסן זיקוקים ביישוב פורת שבשרון. שישה בני אדם נוספים נפצעו בפיצוץ באורח קל, בהם שני ילדים. כוחות החילוץ איתרו במקום את גופתו של ההרוג, וכעת עם מחפשים אחר נעדר נוסף שטרם נמצא. מדוברות המשטרה נמסר כי כמה בתים ביישוב עלו באש. כוחות המשטרה חסמו את הכניסה ליישוב.

חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לשבעה פצועים, בהם חמישה במקום. הגבר בן ה-50 נפצע באורח קשה ופונה כשהוא מורדם ומונשם לבית החולים בילינסון. גבר כבן 30 פונה במצב קל לבית חולים מאיר בכפר סבא. חמישה נפגעים באורח קל, בהם שני ילדים טופלו במקום ולא נזקקו לפינוי לבית חולים.

צפו: תיעוד מהמסוק המשטרתי

"הגענו בכוחות גדולים של מד"א שכללו אופנועים, ניידות טיפול נמרץ ואמבולנסים של מד"א", סיפר פרמדיק מד"א תומר פיין סיפר. "הענקנו במקום טיפול רפואי לפצוע במצב קשה, גבר כבן 50 שסבל מכוויות בגופו. בנוסף טיפלנו בגבר כבן 30 שסבל מפציעה חודרת בפלג גופו העליון. במקום נבדקו על ידינו גם חמישה פצועים במצב קל, בהם שני ילדים שלא נזקקו להמשך פינוי לבית חולים. אנחנו ערוכים וממשיכים לאבטח את כוחות הכיבוי וערוכים לכל מצב שיהיה בו צורך בטיפול רפואי".

ביישוב הסמוך קדימה-צורן דיווחה עדת ראייה על עשן כבד מיתמר מהמקום. "נשמעו הדי פיצוצים חזקים, החלונות רעדו ולאחריהם קולות נפץ שטרם פסקו. הרעש הפחיד אותי מאוד". סיפרה תושבת צורן נועה רוזנר. "חשבתי שנפל טיל על הבית, ועכשיו אני רועדת".

מפקד מחוז מרכז בכבאות והצלה, טפסר בכיר אייל כספי, אמר במהלך תדרוך כי נערכים חיפושים אחרי נעדרים בזירה. "מחולל האירוע המשמעותי הזה זה פיצוץ גדול מאוד במחסן של מפעל זיקוקים", אמר כספי. "ההנחה כרגע היא שיש שני נעדרים. לוחמי האש עושים את המיטב כדי לאתר אותם ולחלץ אותם מתוך ההרס הרב", הוסיף.

ראש המועצה האזורית לב השרון, עמיר ריטוב, שהגיע לזירה סיפר על רגעי הפחד שאחרי הפיצוץ. "בקהילה קטנה כמו שלנו מדובר באירוע טראומתי וקשה. הפיצוץ שהיה פה הבהיל את כל האזור. היו פה שני פיצוצים מאוד מבהילים וקולות הזיקוקים נשמעו כמו ירי". עוד אמר ראש המועצה: "אנחנו עוד לא יודעים ממה נגרם הפיצוץ. כוחות המשטרה טרם נכנסו למחסן והאירוע עוד לא הסתיים". בנוסף רמז ריטוב כי מדובר בעסק שעבד ללא רישיון: "אין אפשרות לאשר עסק של זיקוקים בתוך ישוב גם אם מאוד רוצים – אין דבר כזה".

בין המבנים שספגו את הדף הפיצוץ, גם בית הכנסת המקומי, הנמצא כ-150 מטרים בלבד ממפעל הזיקוקים. תושבת המושב, ניצה, סיפרה כי כתוצאה מההדף התמוטט קיר ביתו של אביה. עוד סיפרה ניצה: "גיסתי גרה בחלקת אדמה שם, היא הייתה עם הבן שלה ועם התינוקת שלה. היא שמעה פיצוצים והיא ירדה לממ"ד. משם היא התקשרה לבעלה וביקשה ממנו שיזעיק מישהו כי קרה משהו במפעל זיקוקים".

//www.jdn.co.il/news/israel/812559

אחד מבעלי המשקים שסמוך למקום הפיצוץ סיפר: "עבדנו בשטח ואז נשמע פיצוץ חזק. כל האדמה רעדה. התחילו לעוף זיקוקים באוויר. היו עוד שני פיצוצים חזקים ועשן סמיך. היה ממש מפחיד כי אני קרוב למקום. החלטתי לברוח, עליתי לרכב והתרחקתי מהמקום". תושבי המקום סיפרו: "שמענו פיצוץ עז. החלונות רעדו. היינו בטוחים שנפל טיל. מפחיד מה שקורה פה". בני המשפחה, שלהם שייך המחסן, הגיעו במהירות למקום והחלו לזעוק מחשש לחיי יקיריהם תוך שנמשכות הבדיקות לאיתור לכודים במחסן.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture