מיליון איש תקועים בתחנה: אגד תשבית מחר את האוטובוסים

הנהגים של חברת אגד יפתחו בשעות הבוקר בשביתה, אלא אם בית הדין לעבודה יאסור זאת. בינתיים, משרד התחבורה גייס מאות אוטובוסים מחברות פרטיות שיסעו בצירי תחבורה מרכזיים ויחליפו את האוטובוסים של אגד • המלצה ליו"ר ההסתדרות: תשאיר מחר את הרכב בבית

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

משרד התחבורה הנחה את מפעילי התחבורה הציבורית בכל הארץ לתגבר את השירות בקווים המופעלים על ידם, במטרה לצמצם ככל הניתן את הפגיעה בנוסעי התחבורה הציבורית אם אכן תפרוץ מחר בבוקר שביתה בחברת אגד.

הנהלת אגד טוענת שהיא הניחה בפני הנהלות משרדי האוצר והתחבורה תוכנית התייעלות שלא נידונה. אבל מתוך אחריות היא פונה לביה"ד הארצי לעבודה בבקשה להוציא צווי מניעה שימנעו את השביתה מחר. אך משרד התחבורה לא מחכה לפסיקת ביה"ד לעבודה.

המשרד הודיע שהרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה גייסה מאות אוטובוסים מחברות ההיסעים הפרטיות, שיסעו בצירי תחבורה מרכזיים ויחליפו את האוטובוסים של אגד. "במסגרת זאת, יתוגברו קווי האוטובוסים בין חניון שפירים לירושלים ובין מבשרת ציון לירושלים וכן, בין עכו לכרמיאל, בין חולון לתל אביב, בין יבנה לרחובות, בין קרית שמונה לצפת, בין כרמיאל לחיפה", אומרים במשרד התחבורה.

בנוסף לכך, יופעלו היסעים ("שאטלים") ללא תשלום לבתי חולים ולתחנות רכבת בערים שבהן אגד פועל. כמו כן, יופעל שירות חלופי לבית החולים וולפסון בחולון, בתי החולים בירושלים – עין כרם הדסה הר הצופים ושערי הצדק ובתי החולים רמב"ם וכרמל בחיפה. הרשות הארצית לתחבורה ציבורית תפתח ממחר בבוקר חדר מצב שיעקוב אחר הערכות השביתה ויתן מענה בזמן אמת.

הרקע למשבר הנוכחי הוא חוסר ההסכמה בין ההסתדרות למשרדי הממשלה, בנוגע לחתימה על הסכם סובסידיה, לאחר שתוקפו של ההסכם הקודם פג לפני למעלה משנה וחצי. בהודעה בה הכריז על השביתה, הדגיש יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, כי "פעם אחרי פעם התרעתי על המשבר המעמיק, אבל משרדי התחבורה והאוצר ניצלו את ההתנהגות האחראית של ההסתדרות והעובדים, והמשיכו לייבש את אגד".

ניסנקורן הוסיף כי "גם עתה, חודש לאחר שנודע להם על מועד השביתה, נמשכת גרירת הרגליים, תוך פגיעה מכוונת בהעברת הכספים לאגד. מי שכבר משלם על ההתנהלות הזו הם הנהגים אבל על הפרק עומד מחיר גבוה בהרבה. משרדי התחבורה והאוצר נוטלים סיכון שעלול למוטט את אגד, תוך הסבת פגיעה אנושה לכל ענף ההיסעים בישראל. המאבק על המשך פעילותה של אגד הוא מאבק על האינטרס הציבורי". יו"ר ההסתדרות סיכם כי: "מדובר באלפי נהגים ובני משפחותיהם ובציבור של מיליון וחצי נוסעים מדי יום. אני תקווה כי שר התחבורה ושר האוצר יבינו את גודל השעה ויפעלו למניעת המחדל".

דובר אגד, רון רטנר, מסר בתגובה: "הנהלת אגד מצרה על החלטת ההסתדרות וועד העובדים הארצי על כי בחרו להשבית את שרותי החברה, הגם שניתן להבין ולהזדהות עם חששם המוצדק לאובדן האופק הכלכלי שלהם בשל גרירת הרגליים המתמשכת ואולי המכוונת – שנה וחצי של דברת סרק – של משרדי הממשלה במשא ומתן עם הנהלת אגד. דבר זה גורם לאי חידוש ההסכם הקיבוצי בין הנהלת אגד לבין וועד העובדים הארצי וההסתדרות.

"הנהלת אגד תעשה ככל שביכולתה למנוע ובוודאי שלמזער את נזקי השביתה, ככל שיהיה ביכולתה לפעול בעניין. באמצעות הפעלת מקצת מקווי השרות על ידי חברי אגד בעלי רשיונות נהיגה לאוטובוסים, אשר מהווים כ-20% בקירוב מכלל נהגי החברה. אנו קוראים לשרי האוצר והתחבורה להיכנס לאלתר לעובי הקורה כדי למנוע את הכאוס התחבורתי שעלול לפרוץ ביום שלישי הקרוב, תוך פגיעה קשה ומתמשכת במשק ובחברה".

משרד האוצר מסר בתגובה: "בין המדינה לאגד מתקיים משא ומתן במשך למעלה משנה על הסכם סובסידיה, במהלך השבוע האחרון התקיימה ישיבה נוספת בין הצדדים. על אף שטרם הושגו הסכמות ועל מנת שלא לפגוע בשירות התחבורה הסדיר, הגדילה המדינה את התשלומים שהעבירה לאגד בלמעלה מ-100 מיליון שקל.

"למרות שהמדינה הקדימה את תשלום המקדמות לחברה, השירות שניתן על ידי אגד – במיוחד בירושלים, לא עלה בקנה אחד עם מחויבות החברה. הטענות אודות פגיעה בשכר הנהגים משוללות כל יסוד, מאחר שרק לפני שנה יזמו המשרדים בעצמם העלאה גורפת של שכר הנהגים בכ-20%, ואף הבטיחו את זכויות נהגי אגד בנושא זה אל מול הנהלת החברה, לרבות העברת עשרות מיליוני שקלים לחברה לנושא לפני חודשים ספורים בלבד.

"משרדי האוצר והתחבורה פועלים לחתימת הסכם חדש מול אגד שיבטיח לציבור שיפור משמעותי ברמת השירות של אגד על ידי הגברת התחרות והתייעלות של החברה. צר לנו שבמקום לפעול לשפר את רמת השירות הירודה של החברה, נוקטת ההסתדרות בצעדים שמטרתם פגיעה באזרחים המסתמכים על שירותי התחבורה הציבורית".

שר התחבורה מאיים על חברת אגד: אתם תיעלמו

לאחר שניסה למנוע את השביתה שמתוכננת מחר בכל פעילות חברת אגד. אמר שר התחבורה: "אתם כמו דינוזאור שמסרב להתאים את עצמו למציאות המשתנה. אם לא תעשו את מה שנדרש ולא תקבלו את החלטות המתאימות כעת, אתם תיעלמו. למרות הערכתי ליכולות החברה ולהיסטוריה שלה, אני לא אוותר ואם אצטרך לנהל מאבק ציבורי, כמו שנאלצתי לעשות בנמלים ובמקומות אחרים, אעשה זאת ולא אאפשר לשום גורם פוליטי להתערב".

גיל יעקב מנכ"ל '15 דקות' (ארגון צרכני התחבורה בישראל), אמר היום: "אנו מצפים מיו״ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לגלות סולידריות עם נוסעי התחבורה הציבורית, להשאיר מחר את רכבו הפרטי בחניון ביתו ולהשתמש ברכבות ובאוטובוסים לפחות יום אחד בשנה".

איתי חיים, יו"ר הארגון תחבורה בדרך שלנו, הוסיף, "לצערנו, ממשיכים בהסתדרות החדשה לקשור את תנאי הנהגים באגד להסכמי מזכירות אגד עם המדינה, זאת ללא ביקורת על חברי מזכירות אגד, שגרמו לבור הפיננסי בו נמצא הקואופרטיב. למעשה, בגישתה זו מייצגת הסתדרות העובדים את ההנהלה ולא את נהגי אגד, בתמיכתה בדרישת החברה להזרים אליה תקציבי עתק מכיסי האזרחים. אנו קוראים למשרדי האוצר והתחבורה לסרב לסחטנות ולשבור אותה. אנו קוראים למשרד התחבורה לפנות לבית הדין לענייני עבודה בדרישה למנוע שביתה עד תום הליך הבחירות לראשות ההסתדרות".

ממחר: שביתה כללית של קווי 'אגד' בכל הארץ

השר כץ נגד 'אגד': "אם תשבתו – אפרק את החברה"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שר התחבורה היה חזק ותשבור אותם לנצח!!!!!!!!!
בתודה כלל אזרחי המדינה!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture