10 שניות בין חיים למוות: הערנות שהצילה את חייו של אשר בן ה-65

כשאשר לנקרי החליט ללכת לבית החולים בעקבות כאבים יוצאי דופן הוא לא חשב שהכל יתרחש כל כך מהר • טרם נכנס למיון איבד את הכרתו, קיבל טיפול רפואי בחניה שמחוץ לחדר המיון והצליח להיות חלק ממאורע חסר תקדים של החייאה מצילת חיים שארכה פחות מ-10 שניות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אשר לנקרי, בן 65, בריא בגופו ומעיד כי לעולם לא התאשפז עד למקרה חריג שהתרחש לפני כשבועיים. כאשר הלך לישון, חש כאבים חזקים בגב העליון. אשר מעיד כי חשב שמדובר במשהו שמפריע לו במיטה, אך לאחר שלא מצא פריט חריג במיטה והמשיכו הכאבים בעוצמה יוצאת דופן, הוא הבין שמדובר במקרה שאינו שבשגרה. אשתו מדדה לו לחץ דם שהיה גבוה במיוחד ולאחר התייעצות החליטה לקחת את אשר לבית החולים ברכבם הפרטי. כשהגיעו לבית החולים "הלל יפה" עצרה האישה בפתח חדר המיון, אך טרם הספיקו לצאת מהאוטו נשמט ראשו של אשר אחורנית והוא איבד את הכרתו. עומר דעייף, חובש בכיר במד"א, וטל מגר, פאראמדיקית מד"א, שהו בכניסה למיון בעודם ממלאים את הטפסים של החולה שהביאו מספר דקות קודם לכן למיון, ומתוך ערנות ואינסטינקט מהיר, כששמעו את צעקת האישה רצו במהרה לעבר רכבם של הזוג לנקרי. עומר וטל זיהו במהירות כי אשר מחוסר הכרה, הוציאו אותו מהרכב והתחילו לבצע בו פעולות החייאה תוך שהם מביאים את מכשיר הדפיברילטור מהניידת טיפול נמרץ ובתוך שניות בודדות מהרגע שאיבד את הכרתו, קיבל אשר מכת חשמל מצילת חיים וחזר אט אט להכרה מלאה.

מדובר באירוע יוצא דופן בו התגובה לאירוע איבוד ההכרה הייתה מידית. במד"א מעידים כי לרוב תהליך ההחייאה עורך מספר דקות ארוכות, אך במקרה המסופר המענה המידי הוביל למתן טיפול רפואי קצר ומקצועי ולהצלחת החזרת אשר להכרתו תוך מספר שניות. כמו כן, לאחר שחזר להכרתו אושפז אשר בבית החולים "הלל יפה" למספר ימים במהלכם עבר צנתור והשתחרר כשהוא בריא וללא נזק.

אשר לנקרי: "אין בפי מספיק מילים להודות ולשבח את עומר וטל. למעשה, הם התעקשו שאני אחיה והחזירו אותי לחיים בלי להכיר אותי. אני מודה למד"א, מעריך את פועלם ובעיקר מוקיר את היכולת והרצון שלהם לעזור לכולם, ללא הבדל וללא היכרות מוקדמת. פשוט תודה".

חובש בכיר במד"א, עומר דעייף: "לאחר האירוע הייתי חסר מנוחה ובמשך כל השבוע המשכתי לקבל פידבקים חיוביים מרופאי בית החולים על התגובה המהירה שלנו, היכולת שלנו להחזיר בן אדם לחיים תוך עשר שניות היא חסרת תקדים. המפגש עם אשר היה מרגש, נפלה בחלקי הזכות להחזיר אותו לחיק משפחתו ולראות את האושר שלו ושל משפחתו. ההבנה הזו שאם לא היינו שם זה היה יכול להיגמר אחרת היא מדהימה ואני מודה על הזכות שניתנה לנו. מאחל לאשר רפואה שלמה".

פאראמדיקית מד"א, טל מגר: "כל האירוע התחיל ונגמר תוך מספר דקות בודדות – מהרגע ששמעתי את האישה צועקת ועד הרגע שנתנו לו שוק חשמלי עברה פחות מדקה. אני מודה על הזכות שניתנה לי להחזיר את אשר לחיים ולראות את ההקלה על הפנים של אשתו ובנו. אני מאחלת לו ולמשפחתו בריאות איתנה".

מנכ"ל מד"א, אלי בין: ""ראשית, אני שולח איחוליי בריאות איתנה לאשר. אין ספק כי ערנות צוותי מד"א למתרחש סביבם והרגישות החברתית שהם מפתחים, גם כשהם לא באירוע שהם נקראו אליו, היא מצילת חיי אדם וראויה להערכה ולגאווה. במקרה המדובר הערנות הצליחה ליצור מאורע חסר תקדים של אבחון ועזרה מיד עם תחילת האירוע והחייאה מוצלחת של 10 שניות. אני גאה בצוותים שבוחרים לשים כנר לרגליהם את ערכי הנתינה לאחר ובוחרים מידי יום בערך החיים. מגן דוד אדום ימשיך להרחיב את פעילות מד"א ולעשות כל שביכולתו בהצלת חיי אדם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אורך מספר דקות …..ולא עורך

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture