מסתמן: כתב אישום נגד השוטר שתועד נוגח בראש נהג פלסטיני

למרות שהתנצל, החליטו במח"ש לא להסתפק בהמעדתו לדין משמעתי בלבד, ויגישו כתב אישום נגד משה כהן, השוטר שתועד מנגח בראשו של נהג משאית פלסטיני בואדי ג'וז. השוטר הודה במעשה והביע חרטה על האלימות בה נקט

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

המחלקה לחקירות שוטרים תגיש בימים הקרובים כתב אישום נגד השוטר משה כהן שתועד מכה נהג משאית פלסטיני במזרח ירושלים – כך מדווח עיתון הארץ. כהן נחקר תחת אזהרה בחשד לתקיפה, הודה במעשיו והתנצל, אך במח"ש לא מתכוונים לסיים את הפרשה בקבלת ההתנצלות או בהעמדה לדין משמעתי.

בשבוע שעבר תועד כהן, שוטר יס"מ ממחוז ירושלים, מכה פלסטיני בשכונת ואדי ג'וז במזרח ירושלים, והמחלקה לחקירות שוטרים הודיעה כי פתחה בחקירת התקרית. בסרטון נראה כהן מכה את מאזן אשובכי, נוגח בו ובועט בו לאחר שזיהה אותו כמי שהיה מעורב בתאונה שכתוצאה ממנה נפגע רכבו של השוטר ואשובכי עזב מבלי להשאיר פרטים.

כהן עוכב לחקירה בעקבות פרסום הסרטון בחשד לתקיפה הגורמת חבלה של ממש, ובסיומה שוחרר למעצר בית והושעה מתפקידו. משטרת מחוז ירושלים מיהרה לגנות את התקרית והוציאו הודעה לפיה "מדובר בהתנהגות חמורה וחריגה שאינה עומדת בקנה אחד עם ההתנהגות המצופה משוטרים במשטרת ישראל. עם קבלת הסרטון השוטר הוצא לחופשה כפויה באופן מיידי, ובהמשך יוזמן לשימוע לבחינת המשך שירותו במשטרה".

בימים האחרונים נחקרו כמה מעורבים שנכחו בתקרית ובמח"ש קיבלו את גרסתם. כהן מצדו הודה במעשה והתנצל אך במח"ש צפויים להגיש נגדו כתב אישום כבר בימים הקרובים ואין בכוונתם לסיים את הפרשה בקבלת ההתנצלות או בהעמדה לדין משמעתי בלבד.

//www.jdn.co.il/news/israel/816676

"זה היה ביום שלישי ב-17:00 אחרי הצהריים", סיפר הנהג. "נכנסתי למשאית, האוטו שלו הפריע קצת, ודפקתי לו את הטמבון. לא בא אף אחד. אמרתי שיש מצלמות ומצלמים את הכל, וכשיגיע אליי אני אתן לו את פרטי הביטוח. לא שמתי פתק באמת כי אמרתי שיש מצלמות ולא צריך.

"היום ב-6:00 בבוקר הוא בא ואומר לי 'תרד מהאוטו'. איך שירדתי מהמשאית התחיל להכות אותי. שאלתי אותו למה אתה מתנהג ככה. הוא אמר שעשיתי נזק לאוטו וברחתי. אני יודע שיש פה מצלמות. למה שאברח? לא הרגתי בן אדם. באו עוד שלושה-ארבעה חבר'ה שלו שוטרים והפרידו אותו. הוא נגח בי ונתן לי בעיטה. קיבלתי מכות בצלעות ואני חושב שיש לי שברים. אני בקושי מצליח לדבר. הכבוד שלי הלך לרצפה".

"הוא שם יד על הנשק שלו, פחדתי שהוא יירה בי", הוסיף שוויקי, אב לחמישה משכונת ראס אל-עמוד, עובד בנמל אשדוד. "נבהלתי, לא הבנתי למה קורה דבר כזה", הוסיף שוויקי. "הוא לא נתן לי אפילו להסביר לו. עברתי תאונה לא מזמן, קשה לי להזיז את היד וקשה לי לנשום. לא הגנתי על עצמי". כאמור, המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) פתחה בחקירת המקרה.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן מסר בתגובה לסרטון: "התנהגות שוטר היס"מ חמורה ביותר וראויה לכל גנאי. התנהגות כזו פוגעת במשטרה כולה ונכון פעלה כאשר השעתה מיידית את השוטר. אין מקום להתנהגות כזו של שוטרים ואני מקווה שמח"ש תמצה עמו את מלוא חומרת הדין".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture