לאחר חיסול פוקהא: חמאס עוצר סייענים של ישראל ברצועה

בתגובה לחיסול בכיר חמאס, פתחו מנגנוני הביטחון ברצועת עזה במבצע לאיתור משתפי פעולה, וכמה כבר נעצרו. גורם ביטחוני בכיר בממשל חמאס: משת"פים שיסגירו את עצמם יקבלו הקלה בעונש. בחמאס עדיין מתעקשים כי ישראל עומדת מאחורי החיסול

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כלי תקשורת פלסטינים מדווחים כי מנגנוני הביטחון של ממשל חמאס ברצועת עזה פתחו היום בשעות הבוקר במבצע נרחב למעצר "משתפי פעולה" עם ישראל. על פי הדיווחים, נעצרו כמה סייענים חשודים, והמבצע נמשך.

על פי גורמים ביטחוניים בעזה, המעצרים הנוכחיים הם במסגרת מאמציהם של מנגנוני הביטחון לאיתור האחראים להתנקשות במאזן פוקהא, בכיר הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, שחוסל בירי אקדח בסוף החודש שעבר. לטענת חמאס, ישראל היא האחראית להתנקשות בו.

גורמים ביטחוניים שצוטטו ב"אל-מג'ד אל-אמני", המקורב לשלטונות חמאס ברצועה, התחייבו להטיל עונשים כבדים על משתפים הפעולה שייתפסו. עם זאת, אחד מהם הבהיר כי אלה שיסגירו את עצמם יקבלו הקלה בעונש.

אתמול התייחס לראשונה שר הביטחון אביגדור ליברמן לחיסול, לאחר שנשאל במהלך סיור בשדרות על העובדה שחמאס מאשים את ישראל. "חמאס ידוע בחיסולים פנימיים, שחמאס יחפש אצלו האחראים", השיב. הוא הוסיף: "אני יכול רק לומר – אנחנו לא מחפשים הרפתקאות, מנהלים ביטחון באחריות ונחישות ועושים מה שמוטל עלינו לעשות. אין סיבה לשנות את המדיניות ולהיכנס למצב רוח אחר".

בתגובה לדברי ליברמן, אמר דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עובידה, כי "הניסיון של ליברמן לברוח מאחריות לחיסול פוקהא לא יצליח. זה ברור לנו שהכיבוש הישראלי הוא זה שנושא באחריות המלאה לפשע החיסול, והוא זה שיישא בהשלכותיו. דברי שר הביטחון מעידים על הלחץ והחשש בישראל".

דובר חמאס, סלאח אל-ברדוויל, אמר כי ישנה התקדמות בחקירת האחראים לחיסולו של מאזן פקהא, והוסיף כי היא מתחילה להבהיר את שהתרחש. בשיחה עם ערוץ "אל ג'זירה" אמר אל-ברדוויל כי "העבריין לא יצליח לחמוק מעונש. החקירות מתנהלות במלוא המרץ, ורגע ההכרזה על סיום חקירת הרצח וסיום התעלומה מתקרב".

כזכור, פוקהא חוסל בסוף השבוע שעבר לאחר שהחנה את רכבו בחנייה הפרטית של ביתו באזור תל אל-הווה, אז נורו לעברו ארבעה כדורים מטווח קצר. בחמאס חושדים שהסמיכות לאזור החוף אפשרה למתנקשים לבצע ולהימלט בתוך זמן קצר – דרך הים.

בהודעה הרשמית לא נמסרו נסיבות החיסול, אך דוברי חמאס ברצועת עזה כבר האשימו "סוכנים ישראלים" בכך שעמדו מאחורי הפעולה. הזרוע הצבאית של חמאס בעזה פרסמה הודעה מפורטת בעניין החיסול, ובה איום מפורש על ישראל. "החיסול של מאזן פוקהא תוכנן ובוצע על ידי ישראל", נכתב בהודעה.

"אנחנו נשבור את המשוואה שהאויב רוצה להציב נגד גיבורי ההתנגדות בעזה, ונגרום לאויב להתחרט על היום שבו חשב להתחיל להשתמש במשוואה הזו. האויב ישלם את מחיר הפשע הזה ויהיה זה גמול בהתאם לגודל החיסול של השהיד. מי שמשחק באש יישרף ממנה"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture