נתניהו: "חוק ההסדרה היה פוגע בהתיישבות"

בניסיון להרגיע את המתנחלים והאגף הימני בליכוד, כינס ראש הממשלה מסיבת עיתונאים בה הבהיר מדוע היה צריך להתנגד לחוק ההסדרה • נתניהו הבטיח: "בית אל תורחב וההתיישבות תחוזק"

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

שעות ספורות לאחר ביטול חוק ההסדרה במליאת הכנסת, ערך ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסיבת עיתונאים בלשכתו, בה הגיב לביקורת בימין ובקרב המתנחלים על ביטול החוק.

כאמור, נתניהו מנסה בדבריו להרגיע את המתיישבים ביהודה ושומרון. "איננו זרים בבית אל, איננו זרים ביהודה ושומרון. זוהי ארץ אבותינו", אמר נתניהו, והוסיף "זהו המקום שבו עוצבה זהותנו. אני אומר זאת כאן בירושלים בירת ישראל ואני אומר זאת בכל מקום בעולם. ישראל היא מדינה דמוקרטית שבה הציות לחוק הוא נדבך יסוד בחיינו החופשיים".

קרא עוד:

[postim]

נתניהו תלה את ביטול החוק בהכנעה למערכת המשפט. "מדינת ישראל היא דמוקרטיה שומרת חוק" אמר נתניהו, והוסיף "וכראש ממשלת ישראל אני מחויב לשמור על החוק ואני מחויב גם לשמור על ההתיישבות. ואני אומר לכם כאן שאין שום סתירה בין השניים".

לדבריו "החוק שנדחה היום בכנסת היה פוגע בהתיישבות ולעומת זאת המתווה שהחלטתי עליו, הרחבת היישוב, העתקת הבתים והגנה משפטית בפני תקדים, המתווה הזה מחזק את התיישבות".

ראש הממשלה הוסיף כי "עם זאת, צריך לומר שזה יום לא פשוט ולא קל. העתקת בתים ממקומם, גם אם מדובר בחמישה בתים בלבד, זו בוודאי איננה פעולה שהממשלה הזאת ששה לבצע. אבל בית המשפט קבע מה שהוא קבע ואנחנו מכבדים את החלטתו".

נתניהו חזר על המתווה שגיבש בשבוע האחרון, לפיו יועתקו חמשת הבתים בשכונת האולפנה כמה מאות מטרים ממקומם הנוכחי ועל כל בית שיפונה ייבנו עשרה בתים חלופיים.

נתניהו חזר והבטיח כי "שלושים המשפחות יישארו בבית אל ויצטרפו אליהן 300 משפחות חדשות. אני אומר לאלה שחושבים שהם ישתמשו במערכת המשפט כדי להזיק להתיישבות, אלה שחושבים כך טועים, כי בפועל ההיפך הגמור קורה. במקום הקטנת בית אל – הרחבתה. במקום פגיעה בהתיישבות – חיזוקה".

נתניהו הודיע כי החליט "להקים ועדת שרים לענייני התיישבות כדי להבטיח שמדיניות הממשלה לחיזוק ההתיישבות תיושם".

לסיום, פנה נתניהו למתיישבים ואמר: "אני מבין את כאבכם, אני שותף לו. פגשתי כמה מהמשפחות, ראיתי את האנשים, את הילדים, ואני רוצה לומר לכם את מה שאמרתי להם, אמרתי להם כי 'אין ממשלה שתומכת או שתתמוך יותר בהתיישבות מהממשלה הנוכחית בראשותי ואין ממשלה שעמדה בפני לחצים כל כך כבדים שיכולים היו לפגוע בהתיישבות'".

כפי שדיווחנו בJDN, מוקדם יותר היום, דחתה הכנסת ברחוב מוחץ את חוק ההסדרה שנועד לסכל את מהלך הפינוי. 69 חברי כנסת הצביעו נגד החוק מול 22 תומכים, והוא נפל בקריאה טרומית.

השרים וסגני השרים שהצהירו אמש כי יתמכו בחוק למרות איומי נתניהו לפטרם התקפלו ונעדרו מההצבעה.

עם הידיעה על דחיית החוק, החלו מפגינים לצעוד במחאה לעבר משכן הכנסת, כדי להביע את מורת רוחם מההחלטה שלמעשה סתמה את הגולל על האפשרות שהפינוי לא ייצא לפועל.

במקום התפתחו עימותים בין המפגינים לשוטרים, שניסו לשמור על הסדר ועל הכביש פתוח לתנועה. חמישה פעילי ימין, בהם איתמר בן גביר נעצרו. בכניסה לירושלים התפתחו עימותים בין המשטרה לבין מפגינים שניסו לחסום את הכביש והבעירו צמיגים.

בעקבות ההפגנות והניסיונות לחסימת צירים, הנחה מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, את קציני המשטרה להגביר את ערונתם, וזאת מחשש לניסיונות לשיבושים נוספים בכבישים על ידי המתנחלים.

מתנחלים מפגינים בכניסה לירושלים (פלאש 90) (1) מתנחלים מפגינים בכניסה לירושלים (פלאש 90) (2) מתנחלים מפגינים בכניסה לירושלים (פלאש 90) (3) מתנחלים מפגינים בכניסה לירושלים (פלאש 90) (4) מתנחלים מפגינים בכניסה לירושלים (פלאש 90) (5)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture