ילדים בדואים מתו מרימון צה"לי; איך הוא הגיע אליהם?

בפיצוץ שאירע אתמול במאהל בדואי נהרגו שני ילדים, והיום מתברר כי הם נהרגו מנפל של רימון צבאי. בני המשפחה מאשימים את צה"ל המתאמן באזור, ובתנועת רגבים מזכירים כי הבדואים גנבו שטח פרטי של יהודי וטוענים כי הם אשמים בגלל הגניבות מהבסיסים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

אתמול סמוך ל-19:15 התקבלה קריאה במוקדי החירום בעקבות הפיצוץ שהתרחש סמוך לכביש 25. פראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום מצאו את הילדים ללא סימני חיים לאחר שספגו פגיעה רב מערכתית קשה, ולא נותר להם אלא לקבוע את מותם של השניים בזירת האירוע.

בתחילה חשדו במשטרה שמטען שהתפוצץ סמוך למאהל גרם למותם של הילדים, והשוטרים הרחיקו תושבים ועוברי אורח מהאזור מחשש להימצאותם של מטענים נוספים. לאחר מכן עלתה ההערכה כי מותם של הילדים נגרם כתוצאה מפיצוץ נפל תחמושת באזור.

"כשהגענו המראה היה קשה", סיפר איש מד"א יאסר אבו רגילה שהגיע לזירת האירוע. "ראינו שני ילדים כבני 8 ו-10 כשהם שוכבים מחוסרי הכרה ועם פציעה רב מערכתית קשה ביותר, הם היו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם במקום".

היום דווח בחדשות 2 כי פרטים ראשוניים של החקירה מעלים כי אמצעי התחמושת שהתפוצץ וגרם למותם של השניים – היה שייך לצה"ל. מפרטי החקירה עולה כי רימון ממטול צה"לי הוא שגרם לפיצוץ הקטלני.

"חזרתי מהעבודה, שיחקתי עם הילד והלכתי לישון", סיפר אביו של אחד הילדים, מוחמד אבו קוידר. "הילדים המשיכו לשחק מחוץ לבית וחיפשו בקבוקים למחזר. לפתע שמעתי פיצוץ עז. יצאתי החוצה וראיתי אותם שכובים פצועים על הקרקע".

בני משפחתם של השניים, שהיו בני דודים, מעבירים כעת ביקורת קשה כלפי צה"ל שלטענתם מבצע בכפר אימונים רבים – ולדבריהם מדובר ברימון שנפל או נשכח על ידי אחד הלוחמים. "הצבא כל הזמן עושה פה אימונים והוא גרם למותם של שני הילדים", האשים האב. "מישהו צריך לקחת אחריות, אני פונה לאלוף פיקוד הדרום שיסביר איך קרה המחדל החמור הזה".

מנגד, בעקבות מותם הטרגי של שני ילדים בדואים צעירים בכפר הלא חוקי המכונה "אל זרנוג" שליד באר שבע, קוראת תנועת רגבים לרשויות החוק לנקוט בפעולה מיידית שתמנע את גניבת התחמושת משטחי האש של צה"ל על ידי עבריינים, כדי למנוע טרגדיות כאלו בעתיד. צפו בגניבות מתוך בסיס:

מדיווח ראשוני של המשטרה עולה, כי שני הילדים עומר ומוחמד אבו קוידר, בני 8 ו-10, נהרגו לאחר ששיחקו בחומר נפץ בלתי מזוהה שהתפוצץ והרג את שניהם. הכפר בו נהרגו הילדים, נמצא במרחק של יותר מעשרה קילומטרים משטחי האש הפעילים של צה"ל, בהם מתקיימים אימונים באמצעי לחימה ובאש חיה. באיזור הכפר, מתקיימים רק ניווטים בהם חל איסור חמור על שימוש באמצעי לחימה. המשטרה קבעה בבירור, כי האירוע לא התרחש כתוצאה מפיצוץ גז או מכל סוג אחר של תאונה ביתית.

עמיחי יוגב, מנהל הפעילות של תנועת רגבים באיזור הדרום אומר, כי "במשך שנים אנחנו מנטרים אירועים בהם מגיעים עבריינים כדי לגנוב אמצעי לחימה וברזל מבסיסי צה"ל ושטחי האש בנגב. זו תופעה שתועדה וזכתה לפרסום רב, אך לא קיבלה טיפול הולם. הזהרנו שוב ושוב את הרשויות במטרה למנוע את הטרגדיה לה היינו עדים אתמול. ברור לחלוטין שהתחמושת לא הושארה במקום על ידי חיילי צה"ל. דווקא עכשיו, יחד עם הצער על גדיעת חייהם של שני ילדים צעירים, אני מקווה שתינקט סוף סוף פעולה שתמנע בעתיד מקרי מוות ופציעות מיותרות".

יוגב הוסיף כי הכפר אל זרנוג עצמו, בו התגוררו שני קרבנות האסון, נבנה באופן בלתי חוקי על קרקע יהודית פרטית, שהעתירה שהגישה רגבים על מנת לפנותו לעיר רהט, נדחתה על ידי בית המשפט העליון. "שבט אבו קווידר מבקש לעבור לרהט מזה כשני עשורים, והמדינה אף חתמה עימם על חוזה בשנת 1998, אך בכל הפעם המתווה נתקע מסיבות שונות, כעת בגלל התנגדותו הנחרצת של ראש עיריית רהט שמסרב לקלוט אותם בעיר. אם בני השבט היו גרים ברהט, בה יש תשתיות ראויות, שירותי חינוך ומערכת אכיפת חוק – סביר להניח שהילדים היו משחקים במגרש המשחקים, ולא היו מגיעים למצב בו הם מתעסקים בחומרי נפץ".

בסרטון המצורף, אותו צילם אחד מאנשי צוות 'רגבים' במהלך אימון בדרום, ניתן לראות איך שוב ושוב הגנבים הרכובים מסתובבים באופן חופשי ולוקחים מכל הבא ליד. הגנבים נמצאים על הכוונת – אבל אף אחד לא עושה שום דבר. "הצבא החזק שלנו שזרועו הארוכה מגיעה בחשאיות לכל מקום בעולם, נאלם דום מול פרחחים על טרקטורונים", טוענים בעמותת רגבים.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שיפסיקו לגנוב תחמושת מצה"ל, וגם אם יש להם תחמושת איך לא שומרים על הילדים שלא יתקרבו לזה?!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture