חשש מפני קטסטרופה תחבורתית בדרך למירון: "חסרים 600 אוטובוסים"

ועדת הפנים של הכנסת ערכה הבוקר דיון מיוחד בהיערכות לקראת ל"ג בעומר במירון. במהלך הדיון עלתה תמונת מצב עגומה באשר למוכנות חברות התחבורה לאירוע • וגם: האבסורד הגדול שמאפשר לרשויות לחמוק מאחריות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ועדת הפנים של הכנסת ערכה הבוקר דיון מיוחד בנושא ההיערכות לל"ג בעומר במירון. פרוטוקול הדיון חושף עד כמה הרשויות לוקות בחסר בכל הקשור לאירוע ההמונים הגדול בישראל.

"איך ייתכן שלכל התקהלות של 200 איש צריך להוציא רישיון ולמגה אירוע של 400,000 איש לא צריך רישיון, אין אחראי ואין מתכלל?" תהה יו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם כשהתברר בדיון שלאירוע לא נדרש רישיון, וממילא הוא כנראה לא עומד בשום דרישות רישיון הנדרשות מכל מארגן אירוע.

היועץ המשפטי צפון, סנ"צ משה ברקוביץ ניסה להסביר: "אירוע תחת כיפת השמיים המצריך רישיון הוא כשמישהו מבקש לקיים אירוע. כאן אף אחד לא מבקש, מגיעים אנשים. לכן זה מוגדר אירוע ספונטני שלא מצריך רישיון".

יו"ר הוועדה דודי אמסלם: "אתה רציני? ל"ג בעומר במירון זה אירוע ספונטני?".

שבתאי גרברציק, דובר למגזר דתי חרדי במשטרה: "כן. כי אתנו או בלעדינו יגיעו למירון. יש הדלקות ויש טריבונות שלהן יש תהליך רישוי, אבל לא להגעה, כי עמך ישראל עולה למירון".

יו"ר הוועדה, דודי אמסלם: "רישיון עושה סדר. המשטרה חייבת להגדיר את האירוע ככזה שדורש רישיון, ואז גם יימצא מנהל לאירוע. בכל התקהלות המשטרה מכתיבה כמה פקחים וכמה סדרנים יהיו. היא קובעת היכן לשים חבלים. אם המשטרה לא אומרת שצריך רישיון יש בלגן. מדובר באירוע דתי. אני מצפה שמשרד הדתות, אם יש לו מגה אירוע, שיתכלל אותו. אבל למנכ"ל המשרד יש כנראה עיסוק הרבה יותר חשוב מ-400,000 איש ולכן הוא שלח לכאן בחור מוכשר, העוזר שלו".

בתשובה לשאלת יו"ר הוועדה ח"כ דודי אמסלם אם יש מספיק אוטובוסים, השיב דרור גנון, ממשרד התחבורה: "לא. אנחנו נערכים מדצמבר, בשיתוף פעולה הדוק עם המשטרה. בנינו אירוע שייתן מענה לגידול של 20-30% במספר החוגגים לעומת אשתקד. המדינה משקיעה 12 מיליון בסבסוד האוטובוסים. יש קווים מ-30 נקודות הסעה ברחבי הארץ, בהזמנת מקומות מראש. כמויות אדירות של נוסעים. מגייסים אוטובוסים ממפעילי התחבורה הציבורית ומהשוק הפרטי. אבל החלטת משרד החינוך להזיז את החופשה יצרה מצוקה, כי כל קווי התלמידים חייבים לנסוע. נוצר חוסר של 600 אוטובוסים, יותר משליש מהתכנון. אנו חוששים שאנשים יגיעו בכלי רכב פרטיים וייווצר עומס בכבישים. המדינה תהיה פקוקה ביום ראשון".

עֲצֵי שִׁטִּים עומְדִים • תיעוד ענק: ההכנות לל"ג בעומר במירון

יו"ר הוועדה ח"כ דודי אמסלם: "משרד הדתות חייב לכנס ישיבה דחופה. מתברר של-70,000 איש לא יהיו סידורי הסעה. חייבים לחשוב איך לצמצם נזקים".

ח"כ מנחם אליעזר מוזס: "חלק גדול מהחוגגים הם משפחות שיוצאות לעשות חלקה לילדים. מתי יוצאים עם ילדים? באחל בלילה? חוגגי חלקה רוצים לצאת בבוקר. אז השנה אין אוטובוס בבוקר, כי מסיעים ילדים לבתי הספר. אלפי אנשים מגיעים מחו"ל. איך הם יצאו למירון? הודיעו שבשתיים בלילה אוטובוס אחרון למירון ואין אוטובוסים ביום ראשון. אין היום להשיג כרטיס לאוטובוס. אולי במאה דולר".

שלמה רוזנשטיין, יועץ משרד התחבורה לענייני חרדים: "יש כרטיסים, רק לא בשעות שכל אחד רוצה".

ח"כ מוזס: "אתמול פניתי לשר התחבורה. אוטובוסים יצאו ממרכז הארץ רק בשעה 4 אחר הצהריים ביום ראשון ויחזרו בשעה 22:00. ביקשתי להאריך את השעות – שיוכלו לצאת מ16:00 עד 20:00, ולחזור במהלך כל הלילה. אבל המשטרה לא מסכימה".

ד"ר חיים רוטברט, רופא נפתי, צפת, משרד הבריאות: "הגעתי לשם והתביישתי עבור האנשים שלא מקבלים מים. 'הכנסת האורחים' ללא פיקוח תברואתי. חמורה מאד בעיית הלינה, בעיקר בסופ"ש. מלינים אנשים במחסנים ובלולים. יש התחברות לצינורות באופן פרטיזני".

מרדכי הלפרין, יו"ר ועד הישוב מירון: "כבר 30 שנה בכל שנה עולה בעיית החניונים ורעיון ההפקעות. יש פתרונות אמתיים ללא צורך בטרנספר ישוב שומרי שמיטה כהלכתה היחיד בארץ וכרמי יין הטובים בעולם. מי שחושב שהפתרון הוא להעביר חקלאים ממקומם ולעקור כרמים, לא שם לב להפטרה של שבת. לא ניתן".

סנ"צ משה ויצמן, אגף התנועה במשטרה: "דברים השתנו מאז 2014. 2015 ו-2016 עברו בהצלחה. גם השנה ל"ג בעומר חל במוצ"ש וזה אומר יותר לחץ. ההגעה והפיזור יותר מאסיביים. כבר ביום ששי בבוקר צופים 20,000 איש. במוצ"ש יגיעו 60,000 איש תוך 5 שעות ויהיה פיזור של 30,000 איש תוך שעה במוצ"ש לאחר ההדלקה. אלה מספרים גדולים. יש 18 הדלקות ב-4 מתחמים. האיומים המרכזיים הם סדר ציבורי, פח"ע ופלילי. לכל איום יש מענה וחלוקה לגזרות, כשניצב משנה וסגן נציב מפקדים".

יו"ר הוועדה דודי אמסלם סיכם: "אני מבקש עוד הערב להשיב לח"כ מנחם אליעזר מוזס אם אפשר להאריך את שעות ההסעות ביום ראשון אחר הצהריים עד לשעות הערב, ואת שעות הפיזור במשך הלילה בין יום ראשון לשני. אני לא רואה שום מניעה. זה חלק מהשירות. המשטרה צריכה להתאים את עצמה לציבור גם אם זה קשה. האירוע מתגלגל משנה לשנה. כנראה התפילות עוזרות, אבל אין בעל בית שמסנכרן. לנו חשוב ההיבט הבטיחותי. כינוס של 400,000 איש אין לו אח ורע, ולכן חייב להיות אחראי לאירוע מטעם המשלה. לדעתי – משרד הדתות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אפשר להחנות בחניונים? ולנסוע עם שאטלים?
מישהו יודע?
תודה

הגיע הזמן שהציבור יעשה חשבון לבד וימצא:
למשטרה יש מספר מסוים שאותם הם מאשרים שיבואו למירון לל"ג בעומר וכאשר הם רואים שהציבור גדל ב"ה ואמור להגיע כמות יותר של אנשים הם יעשו את כל מה שבאפשרותם בכי למנוע מהאנשים להגיע, וע"כ השנה יש יום לימודים ביום זה בכדי ליצור מחסור באוטובוסים ולהפחיד את האנשים בכדי שלא ייצאו מבתיהם לכיוון מירון.
ולכך כל הפתרונות השונים שניתנים ע"י חברי הכנסת החרדים נופלים על אוזניים אטומות.
וכמו"כ אין מה לטעון על חסידויות מסוימות שרכשו במרוכז את הכטיסים (במקום להביא לעמדה את מות האנשים שלהם שיקנו באופן אישי) כי אין ספק שאם היו רוצים היו משיגים עוד אוטובוסים אך כשלא רוצים לא יעזרו הפתרונות.
בנוסף הגיע הזמן שהציבור החרדי יחזור בגדול לנסוע עם החברות הפרטיות אשר יש להם אינטרס אישי לתת שירות כמו שצריך בכדי שימשיכו לנסוע איתם בנסיעות אחרות, ועל אף שעלות הנסיעה קצת יותר יקרה אך צריך תמיד לזכור מה שזול זה יקר.
גם צריך לזכור שבימי השביתה של אגד לפני מספר חודשים לא עניין את הנהלת אגד להפסיק את השביתות כדי שהלקוחות החרדים שלרובם אין רכבים פרטיים יהיה את האפשרות לנסוע ממקום למקום.

ה' ירחם! לפחות שהארגונים יתכוננו מראש ויכינו מספיק מים די והותר בכל כמה מטרים בחניות, ח'י רוטל למעלה יש מספיק, למטה אין כלום…

אין שום חשש, זה וודאי שי'הי'ה קטסטרופה, המשטרה אינה מסוגלת להשליט סדר על ציבור גדול כזה שגדל משנה לשנה, וגם אין לה אינטרס לכך, אי לכך, היא עושה את כל המאמצים, לעכב את הציבור עוד בתחנות המוצא שלו. אנחנו כציבור צריכים להיות מודעים לכך, ע"כ, אני ממליץ לכולם, לנסוע עם החברות הפרטיות, על אף שזה יותר יקר מאגד, כמו"כ אלו שיש להם אפשרות להגיע עם רכב פרטי ולהגיע לכיוון צפת דרך כביש ראש פינה, ומצפת לנסוע עם נתיב אקספרס למירון. אין ברירה המשטרה צריכה לראות אחת ולתמיד, כי הם לא יוכלו לעצור את השטף של הציבור שרוצה להשתתף בהילולא

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture