ברגותי צחק: "זה סרטון מזויף – היה צפוי שיעשו את זה"

עורך דינו של מרואן ברגותי נפגש עימו בכלא, ושמע ממנו איום על מעבר לצום מלא במקרה ודרישותיהם לא יתקבלו, זאת במקביל לפגישה בין בכירי שב"כ עם ראשי המנגנונים בגדה, בניסיון להביא לסיום השביתה העלולה להבעיר את השטח

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כמעט חודש חלף מאז החלה שביתת הרעב של האסירים הפלסטינים, שאותה מוביל מרואן ברגותי, ומאז הוא מצוי בבידוד. שני האנשים היחידים שהורשו לראותו הם נציג הצלב האדום בשבוע שעבר ועורך דינו חאדר שקיראת שפגש אותו אתמול (יום א') בבית המעצר קישון, שם הוא מוחזק.

מייד אחרי הפגישה פורסם אתמול מסר שהעביר ברגותי, ובו הוא איים בהסלמה נוספת של השביתה. ברגותי לא ציין מה טיבה של ההסלמה, ואילו שקיראת אמר בשיחה עם ynet כי אם לא תושג הסכמה בין הנהגת האסירים לבין מערכת הביטחון הישראלית בימים הבאים, יפסיקו האסירים גם לשתות מים, וייכנסו לשביתת רעב מלאה שכוללת צום מוחלט.

"התוכנית שלו היא להכריז על הימנעות מוחלטת משתיית מים. זה עשוי לקרות ביומיים שלושה הקרובים". כיום שותים השובתים מים ולעתים גם מוהלים בהם מלח. בשיחה סיפק שקיראת הצצה לגבי מצבו הפיזי והנפשי של ברגותי. "הוא הפחית 13 קילוגרם ממשקלו מאז החלה השביתה, הוא מנותק מהעולם החיצון ואינו יודע כלום על מה שקורה בחוץ. הוא נראה חלש מאוד אבל נמצא במורל גבוה ונחוש ללכת עם הדרישות של האסירים עד הסוף".

באשר לתנאים שבהם מוחזק ברגותי אמר שקיראת כי אין לו בגדים להחלפה, אלא רק בגדים שבהם היה לבוש מרגע שהוכנס לבידוד. ברגותי סיפר לעורך דינו כי בשב"ס מנסים לשבור את רוחו בצורות שונות. "הוא סיפר לי שמשמיעים לו קולות חזקים מאוד במשך 10 שעות ביממה בזמנים שונים. מדובר בקולות חזקים אבל לא מוזיקה. זה מונע ממנו לישון בתא. כשפגשתי אותו היה לו נייר טואלט באוזניים, הוא שם אותו כדי להתמודד עם הרעש. הוא התלונן על הרעש החזק בפני אנשי השב"ס בבית המעצר ואלה הגיבו ואמרו שאין שום רעש, וכי יש לו בעיה".

בנוגע לצילום שבו תועד ברגותי אוכל טורטית אמר שקיראת: "מרואן ממש צחק על זה. זה סרטון מזויף והוא אמר שהיה צפוי שיעשו את זה, בדיוק כפי שצילמו אותו לכאורה אוכל בשביתת האסירים בשנת 2004. הוא הודה לשב"ס על פרסום הווידאו, משום שזה רק הגביר את הנחישות של האסירים השובתים. שב"ס ניסה לשבור את השביתה והשיג את התוצאה ההפוכה".

שקיראת סיפר כי ברגותי לא מעורב באף דיאלוג או משא ומתן עם שב"ס או שב"כ לסיום השביתה. "אין לו מידע על מה שקורה, אבל ההחלטה על הפסקת השביתה נמצאת רק בידיו. הוא מתנגד לנהל בעצמו דיאלוג או משא ומתן בנוגע לדרישות, אין לו בעיה שאחרים יעשו זאת אבל ההחלטה הסופית היא רק שלו".

בתוך כך, ראשי מנגנוני המודיעין הפלסטיניים נפגשו לאחרונה עם בכירים בשב"כ בניסיון להגיע להבנות בנוגע לשביתת הרעב של האסירים הביטחוניים, אולם לא הגיעו להסכמה ולפריצת דרך – כך מסרו היום (שני) גורמים פלסטיניים לוואלה! NEWS.

לפי הגורמים, בפגישה השתתפו ראש המודיעין הפלסטיני הכללי מאג'ד פראג' וראש הביטחון המסכל זיאד הבריח. הצד הפלסטיני הבהיר לבכירי שב"כ כי על ישראל להגיע להבנות עם האסירים ולמלא את דרישותיהם כדי להביא לסיום המשבר. בצד הפלסטיני מאשימים את השר לביטחון הפנים גלעד ארדן כי הוא זה שמסרב לנהל מו"מ עם האסירים, ובראשם מנהיג השביתה מרואן ברגותי, ובכך רק מחריף את המשבר ויוצר תסיסה רבה בקרב הציבור הפלסטיני.

//www.jdn.co.il/news/israel/835454

ביום שישי דווח בעיתון אלחיאת כי ישראל והרשות הפלסטינית מנהלות בימים האחרונים משא ומתן חשאי לסיום שביתת הרעב, זאת לפני "יום הנכבה" שיצוין ביום שני הקרוב, ה-15 במאי. הסיבה לדחיפות היא ששביתת הרעב עלולה לגרום לזעם ביו"ש ובשני הצדדים מעוניינים למנוע הידרדרות במצב הביטחוני.

אם המשא ומתן שמתנהל על פי הפרסום לא יצלח, השביתה המתמשכת של האסירים הביטחוניים עלולה להתנגש עם תקופת הרמדאן, שידועה כתקופה נפיצה במיוחד ורגישה מבחינה ביטחונית. ב-27 למאי, בעוד שבועיים בדיוק, יחלו מיליוני מוסלמים – ערבים ישראלים ופלסטינים – את הצום השנתי, וכוחות הביטחון נערכים כמדי שנה להתחממות פוטנציאלית במצב הביטחוני. שביתת הרעב עלולה לחמם עוד את השטח שמראש נמצא בתקופה נפיצה במיוחד.

במקביל לדיווח על מו"מ שמתנהל כבר, אמר השר לענייני אסירים ברשות הפלסטינית, עיסא קראקע, כי יש "סיכוי טוב" לשיחות – אפילו בשעות הקרובות. הדיווח טרם זכה לאישור כלשהו מצד שירות בתי הסוהר, שהבהירו מספר פעמים בשבועות האחרונים כי אינם מוכנים למשא ומתן עם האסירים על תנאי כליאתם.

גורמים בשירות בתי הסוהר אמרו השבוע לחדשות 2 כי לא רק ברגותי הוא שדואג להזין את עצמו הרחק מעיני שובתי הרעב האחרים, אלא לא מעט אסירים ביטחוניים אחרים שובתי רעב אוכלים בסתר וצורכים בעיקר מאכלים עתירי אנרגיה ומכילים מלחים וסוכרים שאותם דאגו להכין מראש ולהסתיר אותם בתאיהם – הרחק מעיני הסוהרים.

גורמי מודיעין נוספים אמרו השבוע לחדשות 2 כי ברחוב הפלסטיני מתחילה להסתמן השפעה מסוימת מתחת לפני השטח, בעיקר בקרב תומכי אבו מאזן, שבטוחים כי התיעוד הוא "מתנה משמיים" עבור יושב-ראש הרשות הפלסטינית. עוד סבורים הגורמים כי הסרטון עלול להוות "מכת מוות" לשאיפותיו של ברגותי, שמעוניין להחליף את אבו מאזן בתפקידו ביום מן הימים.

//www.jdn.co.il/video/832509

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מאוד יכול להיות שזה מזוייף, ולא הוסרט לאחרונה אלא מזמן. אבל מצדיק לגמרי את השב"ס שפעלו בשיטה זו ע"מ לשבור את השביתה…

בלתי מובן בעליל מה מפריע למדינה שכל הכלבים האלה מרעיבים עצמם למוות..?
עונש מות למחבלים בלי לחוקק שום חוק..
שימותו כולם!!

אני לא מבין למה צריך להתרגש מכך. פשוט לתת לכל המחבלים האלה לגווע ברעב עד שימותו וניפטר מהם.

טמבללללללללל!

שיתפגר. יותר מידי כבוד מקבל רוצח היהודים המחליא הזה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture