הזוי: נשיאת העליון מאיימת בפניה לבג"ץ נגד שרת המשפטים

פרשת משפטים: נשיאת בית המשפט העליון, מאיימת בפנייה לבג"ץ נגד שרת המשפטים בנימוק כי היא פוגעת במערכת המשפט • שרת המשפטים שקד בתגובה לנאור: "מכתבך לא נחוץ - נקיים דיון ציבורי עקרוני"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עימות חריף ומשבר חוקתי בין שרת המשפטים איילת שקד לבין נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור על רקע אי ההכרזה על השופטת אסתר חיות לנשיאת העליון הבאה. על רקע סירובה של שקד להודיע על הבחירה בחיות בישיבה שתתקיים ב-18 ביולי, שיגרה הנשיא נאור מכתב חריף שבו רמזה כי אם השרה תעכב את כינוס הישיבה, היא עשויה להגיש נגדה בג"ץ.

לדברי הנשיאה נאור, הנשיא ומשנהו החדשים "עתידים להיכנס לתפקידם בעוד חודשים ספורים ויש חשיבות לבחירתם כעת". היא הדגישה כי "בפרט הכרחי לבחור את הנשיא, כדי לדאוג לחילופים תקינים, לסידורי אבטחה ולאיוש הסגל הבכיר המסייע לו בתפקידו. דחיית מועד ישיבת הוועדה מקימה חשש לשיבוש ההיערכות האמורה ולפגיעה שלא לצורך במערכת המשפט ובציבור".

לדברי נאור, הוועדה לבחירת שופטים אמורה הייתה להתכנס ב-18 ביולי הקרוב על מנת לבחור נשיא לבית המשפט העליון וכן משנה לנשיא, שחטיבת השופטים בהנהלת בתי המשפט ביקשה מחברי הוועדה להודיע על שמות המועמדים לשתי המשרות. "אנוכי הייתי היחידה שעניתי לפנייה זו, וביקשתי לצרף לרשימה את השופטת אסתר חיות כמועמדת לתפקיד נשיאת בית המשפט העליון ואת השופט חנן מלצר כמועמד לתפקיד המשנה לנשיאה", כתבה.

"לאחר פרסומים שונים שהיו בסוף השבוע, ולאחר שיחה בינינו, הודעת לי אתמול על כוונתך שלא לשלוח לפרסום ברשומות את שמות המועמדים למשרת נשיא בית המשפט העליון ומשנהו ולדחות את מועד ישיבת הוועדה. הסיבה היחידה לשאיפה לדחות את ישיבת הוועדה היא שלא הצלחנו עד כה להגיע להסכמות בעניין זהות שני שופטי בית המשפט העליון שייבחרו במקום השופטים דנציגר ושהם", האשימה נאור.

"כמנהגנו נחתור להגיע להסכמות ולהבנות, אך אין מקום לכרוך בין סוגיית מינוי השופטים לבין סוגיית מינוי הנשיא ומשנהו. כיושבת ראש הוועדה לבחירת שופטים הנך אמונה על קביעת מועדי כינוס הוועדה, אולם את סמכות יושב הראש יש להפעיל רק מטעמים ענייניים ולא אוסיף", כתבה עוד. "פנייתי אלייך היא להשאיר את המועד על כנו ולבחור את הנשיא ומשנהו, כשהשופטים ייבחרו במועד אחר".

בתגובה כתבה לה השרה שקד: "מכתבך מבקש לבחור את נשיא העליון הבא למעלה ממאה ימים בטרם פרישתך, ללא כל נחיצות בעת הזאת ובטרם התקיים דיון מהותי בנושא. רק אחרי הדיון העקרוני ייקבע מועד לישיבה שבה נקבע את זהות נשיא בית המשפט העליון".

פגישה שהתקיימה אתמול (יום א') בין נאור לשקד הסתיימה באי הסכמה. כפי שנחשף ב-ynet, מסרבת השרה שקד לפרסם ברשומות את מועד הישיבה של הוועדה לבחירת שופטים. זו אמורה הייתה להכריז על בחירתה של חיות ב-18 ביולי. על פי החוק יש לפרסם את סדר היום 45 יום מראש, כלומר עד היום (ב').

שקד מתנה את ההסכמה לפרסום סדר היום בהסכמה מראש על בחירת שני שופטים עליונים נוספים שיצטרפו במהלך השנה לבית המשפט העליון, במקום השופטים הפורשים יורם דנציגר ואורי שוהם. שקד, נאמנה לתפיסותיה האידאולוגיות, מבקשת למנות שופטים "שמרנים" נוספים על אלה שמונו באחרונה כבר בשלב זה, ובכך להשפיע על הרכב בית המשפט העליון לשנים הבאות.

השרה היא היחידה השולטת בפרסום סדר היום של ועדת הבחירה. ככל שלא תושג הבנה בינה לבין הנשיאה נאור ביחס למינויים הבאים, בכוחה של השרה לעכב את כינוס הוועדה לבחירת הנשיאה החדשה במשך חודשים ארוכים עד סמוך לפרישתה של נאור בסוף אוקטובר.

מקור משפטי בכיר העריך כי בהעדר הסכמות צפוי קיץ סוער בצמרת המשפטית, וחיות תאלץ להמתין עד הרגע האחרון. החשש בבית המשפט העליון הוא שכל שינוי בקואליציה או הקדמת בחירות יטרפו את הקלפים, שכן על פי פסיקת בג"ץ ממשלת מעבר אינה מוסמכת להתכנס ולבחור שופטים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

החתולה שומרת על השמנת

הפעם החתולה לטובתנו

כל הכבוד השרה שקד היקרה יש"כ גדול
אם ההית חרדית הניתר מתקפלת מיד.
המשיכי לעמוד על המשמר אנחנות בסוף גם נצטרך לבית היהודי / חרדי ?

אולי רק עכשיו כולם יבינו מדוע יש צורך ששרת המשפטים תטפל בהם

התנהגות בזויה ושפלה של נאור, אשר שמה ללעג ולקלס את האיטלגנציה של הציבור, שכאילו והעריצות הדיקטטורית שלה ושותפיה מייצגים במשהו את המושג 'דמוקרטיה', … בהצלחה גדולה לאיילת שקד שמייצגת בגאון ובצדק מוחלט את האמת החוקית והצודקת של העם!

כללי אתיקה לשופטים, התשס"ז – 2007
פרק חמישי: הימנעות מן השימוש במעמד השיפוטי שלא למטרתו.
שופט לא יציין את דבר היותו שופט ולא יעשה שימוש במסמך הנושא את תוארו כשופט בנסיבות שבהן עלול השימוש בתואר להיראות כניסיון לא ראוי להשיג מעמד מועדף.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture