סגר על כפר קאסם; "חוסר המקצועיות של המשטרה בעיה גם של החרדים"

מחסומים הוצבו בכניסות וביציאות מהעיר, במטרה למנוע כניסת אזרחים שאינם תושבי המקום. היערכות שיא לקראת הלוויתו של המפגין שנהרג מהירי במהומות אמש. המאבטח היורה: "חשתי מאוים, זה היה נראה כמו פוגרום"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

האירועים האלימים בכפר קאסם הלילה העלו את ההיערכות והדריכות המשטרתית לשיא. עיקר החשש הוא מפני התפרעויות במהלך הלוויתו של מוחמד טהא, המפגין שנהרג במהלך המהומות, ומפני מה שצפוי להתרחש מחר במסגרת השביתה הכללית עליו הכריזה ועדת המעקב של ערביי ישראל.

בינתיים המשטרה מעדיפה שלא לקחת סיכונים מיותרים, ומונעת כניסה של אזרחים שאינם תושבי המקום לכפר קאסם. למעשה מפעילה שם המשטרה מדיניות של סגר. המטרה ברורה: למנוע ככל הניתן מגורמים קיצוניים ואלימים מחוץ לישוב לנצל את המצב לצורך ליבוי האש.

בתוך כך, המאבטח שירה למוות במפגין נחקר הבוקר במשטרה והסביר מה הוביל אותו לירי. "התאספו סביבי עשרות אנשים, הייתי שרוי תחת סכנה ממשית, לא נותרה לי ברירה…זה היה נראה כמו פוגרום", הוא אמר לחוקרים.

כצפוי, חברי הכנסת הערבים מגנים במילים חריפות – יש שיאמרו מסיתות – את התנהלות המשטרה ומאשימים אותה ב"רצח מכוון". יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, הצטרפה אף היא לביקורת: "לא יכול להיות שבכל פעם שהמשטרה צריכה להתמודד עם הפגנות של ערבים זה מסתיים בהרוג. לא יכול להיות שכשמפגינים בעמונה משליכים חומצה ומוטות ברזל על שוטרים המשטרה יודעת להתמודד עם זה ביעילות ובלי נפגעים, אבל כשהמפגינים הם ערבים אז פתאום מישהו נורה למוות", טוענת גלאון.

//www.jdn.co.il/news/israel/844961

לדבריה, "מאז שנת 2000 נהרגו עשרות אזרחים ערבים על ידי המשטרה. נסו לדמיין רגע מה היה קורה אם הם היו יהודים. ראשים היו עפים. נסו לדמיין מה היה קורה אם יהודי היה נורה היום למוות, ובאיזה מהירות הייתם שומעים את המפכ"ל מגמגם התנצלות מול המצלמות".

על הדרך התייחסה גלאון גם הלאלימות הקשה שהפעילו השוטרים במאה שערים: "יד הקלה הזו על ההדק לא רק מדיפה ריח גזעני למרחוק, היא גם סממן בוטה לחוסר מקצועיות. המשטרה שלא מסוגלת להתמודד עם גל רציחות בכפר קאסם (שבעה הרוגים בחצי שנה, אפס פענוחים), היא בדיוק אותה משטרה שלא יודעת להתמודד עם הפגנות. ואם אתם חושבים שחוסר המקצועיות הזה הוא רק בעיה של ערבים, כדאי לכם להציץ פעם באלימות שבה המשטרה מפזרת הפגנות של חרדים, אתיופים ומפגינים נגד השחיתות. החרפה הזו חייבת להסתיים. אין ולא יכולים להיות לה תירוצים".

בתמונות: תחנת המשטרה שהוצתה, הבוקר. צילום: פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ברור שזהבה גלאון הייתה רוצה לראות גם הרוגים בעמונה, אבל ההבדל הוא ששם אנשים נורמטיבים מחו נגד פשע שהמשטרה ביצעה (גם אם בחסות החוק), וגם אם חלק מהם הגזימו, זה היו בודדים. אף אחד שם לא עשה לינץ' על המשטרה. בכפר קאסם התגודדו עשרות עבריינים, שרפו ניידות משטרה ופירקו לגורמים את תחנת המשטרה. יחי ההבדל.

לא הבנתי את הגברת גלאון. אם זו אזלת יד של המשטרה וחוסר מקצועיות של המשטרה, איך זה מריח גזענות? הרי זה לכל המגזרים?
חוץ מזה, גם את מבינה שחרדים ואתיופים ושאר מפגינים שאינם ערבים לא מנסים ולא רוצים להרוג בשונה מאחייך הערבים שממש ישמחו על חייל מת והרבה דם. לא ככה?

לא שבח גדול לציבור החרדי שאחת כמו זהבה גלאון יוצאת "להגנתו" ושמה אותו בסירה אחת עם הפגנות השמאל הסהרורי והערבים האנטישמים.
להיפך זאת נורה שאמורה להידלק אצל כל מי שנוטה להסתכל רק על חצי התמונה בכל סוגיית אלימות המשטרה ב"הפגנות" במאה שערים וכדומה.

ככה זה אחרי שמשלחים את בריוני ואפסי המשטרה ליזום פעילות פרובוקטית בציבור החרדי ה' דואג להם ל"עבודה אמיתית"עם טיפ טיפה סיכון יותר מטריפת חרדים קטנים וחלשים [בגוף אבל איתנים ברוח}

כבר אמר החזון איש שהשם שלח להם את הערבים כדי שלא יהיה להם זמן להתעסק איתנו, משעמם לכם? יש לכם זמן למאה שערים? יאללה לכו על כפר קסם…

גלאון הביתה

אולי צריך שוטרים ערבים לכפר קאסם, ושוטרים חרדים למקומות החרדיים. הרבה בעיות ייפתרו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture