ליצמן: אני בהלם, קשה לחשוב שרופאים בכירים ינסו לעשות פוטש

שר הבריאות בקריאה לרופאים: תצילו את הילדים ותחזרו לעבודה • הרופאים המתפטרים תוקפים: "כל מה שנעשה הוא הכפשה שלנו בתקשורת. לכן - נלך לגישור דחוף אך ורק בחסות בג"ץ". משרד הבריאות: קוראים לשים את השיקולים האחרים בצד ולהיכנס לגישור

"לאורך כל הדרך הדבר היחיד שעניין אותי הוא רק הילדים. לא הסתכלתי על מי יצא נגדי ולא על שלטי החוצות והאוטובוסים, עניין אותי מצב הילדים בלבד" – כך אמר היום שר הבריאות יעקב ליצמן בהתייחסות להתפטרות הרופאים מהמחלקה ההמטו־אונקולוגית ילדים בהדסה.

ליצמן סיפר, "הנחיתי את מנכל הדסה רוטשטיין שהדברים שהרופאים ביקשו הם יקבלו, כלומר להחזיר המצב לקדמותו לפני המשבר. רוטשטיין קיבל הנחייתי. לצערי הרופאים לא קיבלו זאת. אין ירושלים בלי הדסה והצלנו את הדסה. מאז שרוטשטיין בהדסה הפעילות בביה"ח עלתה מעל המצופה. אני חוזר ומדגיש שלא תהיה מחלקה בשערי צדק, זוהי קביעה מקצועית של משרד הבריאות ולא שלי כשר.

לדבריו, "אני אישית בהלם ממה שקראתי הבוקר, קשה לי לחשוב שרופאים בכירים ינסו לעשות פוטש לביה"ח במחשכים. ולנסות לקחת את העובדים, עובדים סוציאליים, אחיות ואנשי מינהלה ולהרוס את המחלקה. זה משהו שלא יעלה על הדעת. זהו הרס של מערכת הבריאות. אצטרף לבדוק את ההתנהלות הזו שבין הרופאים ושערי צדק.

"כבר בישיבת וע״ר בכנסת הצעתי מגשר – הדסה קיבלה הם הרופאים דחו, אח"כ פגישות עם מנכ"ל המשרד, הצענו מתווה והם אפילו לא טרחו לחזור אל המנכ"ל. היום אני מבין למה הם לא ענו. לא עושה חשבון נפש עם אף אחד – אני קורא היום לרופאים תחזרו לעבודה לטובת הילדים . אני את המתווה שלי אקיים ואעמוד בהבטחתי. תצילו את הילדים ותחזרו לעבודה".

ניסיון פוטש: כך תכננו הרופאים המתפטרים את נטישת הדסה

בתוך כך, הרופאים הפורשים מבית החולים הדסה עין כרם תקפו הבוקר את משרד הבריאות בגין תמיכתו בהנהלת בית החולים במאבק סביב התפטרותם, "על חשבון הילדים החולים", כהגדרתם. "לפרופ' לרוטשטיין אין תכנית סבירה לניהול המחלקה, ומשרד הבריאות יודע את זה ומסתיר מידיעת הציבור, בעוד שבמשך חצי שנה מסכנים חיי אדם בתמיכת המשרד", כתבו הרופאים במכתב שפרסמה עורכת דינם אורנה לין, "ליצמן לא הציע שום פתרון ולא הסכים מעולם לגישור".

לדברי הרופאים, "אנחנו נשאר נאמנים לעצמנו, על אף שהפגיעה האישית בנו היא מעל ומעבר למה שנעשה אי פעם לרופא שיצא להגנת חוליו". על ההצעה לעבור להליך גישור, שקיבלו ממנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, אמרו הרופאים: "אנחנו אלו שהציעו גישור כמהלך אחרון במשבר. משרד הבריאות מעולם לא נתן את הסכמתו המסודרת להליך של גישור, ולא הציע הצעה אחת לפיתרון המשבר. כל מה שנעשה הוא הכפשה שלנו בתקשורת. לכן – נלך לגישור דחוף אך ורק בחסות בג"ץ".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: יש להצטער על כי הרופאים שוב דחו הצעה לגישור וחזרו בהם מהסיכום ביום חמישי. אנחנו חוזרים וקוראים להם לשים את כל השיקולים האחרים בצד ולהיכנס לגישור מיידי לטובת הילדים היקרים לאחר שכבר אמרנו שאנחנו מוכנים להחזיר את המצב לקדמותו.

שערי צדק מתנגדים, משרד הבריאות נכנע אבל הרופאים מתעקשים

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו