דרעי סייר בעיר והתחייב: "לא תהיה הגבלת בנייה בביתר עילית"

"אני פועל שלא תהיה הגבלת בנייה בביתר עילית; ניתן לבנות כאן 9,000 יח״ד לציבור החרדי", התחייב שר הפנים אריה דרעי במהלך ביקור רשמי בעיר, במהלכו נפגש עם רבנים, ביקר במוסדות לימוד וישב לפגישת עבודה עם ראש העיר, מאיר רובינשטיין

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

״ביתר עילית יכולה להיות פתרון דיור אמיתי ומיידי לציבור החרדי, היא עיר שהצליחה, עם כל התשתיות הנדרשות. אני פועל שלא תהיה הגבלת בנייה בביתר עילית; ניתן לבנות כאן 9,000 יח״ד לציבור החרדי״, כך אמר שר הפנים אריה דרעי, בסיור מיוחד שערך בעיר ביתר עילית.

לשר הפנים התלוו בסיור סגנו משולם נהרי, מנכ"לי משרדי הפנים והפריפריה, מנכ״ל ש״ס ורשת בני יוסףחיים ביטון, ומנכ״ל אל המעיין משה אילוז. את פני השר קיבלו ראה״ע מאיר רובינשטיין, סגנו יהודה עוביידי, מ"מ רה"ע יצחק רביץ ובכירי העירייה. הסיור נפתח בביקור השר דרעי במעונו של המרא דאתרא הגאון רבי יעקב תופיק אביעזרי שליט״א, ממנו שמע השר על צרכי העיר הרוחניים והגשמיים.

לאחר שכובד בנטיעת עץ בפתח העיר, הגיע דרעי ופמלייתו לסיור במוסדות החינוך ׳משנת יהודה׳ בראשות המנהל הרב דן אריה. השר ביקר בכיתות התלמידים שהראו את ידיעותיהם במקרא ובגמרא. ״אני רוצה להבהיר שכל האנשים המכובדים העומדים כאן, כולם משרתים אתכם למטרה אחת: שתגדלו בתורה ויר״ש. זה הערך הגדול ביותר אליו אתם צריכים לשאוף. אל תהיו עסקנים, תהיו גדולי ישראל״, אמר בפני התלמידים. בישיבה מיוחדת עם צוות ההנהלה, שיבח דרעי את פועלו של מנהל המוסדות. ״הייתי כאן לפני שנים רבות בייסוד המוסדות ואני מלא התפעלות על ההתפתחות המרשימה שהתחוללה כאן, באיכות ובכמות״.

משם פנה השר לסיור במוסדות ׳משכן משה׳, שם נערך טקס הנצחה של היכל התורה ׳מדרש אסתר׳ ע״ש אמו של השר, מרת אסתר דרעי ע״ה. בטקס החגיגי שהתקיים במקום נטלו חלק סלתה ושמנה של צמרת עולם התורה הספרדי בעיר, ראשי ישיבות וקהילות, בראשם הגאון רבי זמיר כהן שליט״א ראש ישיבת היכל מאיר, הגאון רבי יעקב כהן שליט״א ראש ישיבת נזר התלמוד, ועוד. הדוברים העלו על נס את פעילותו הברוכה והמאומצת של סגר״ע יהודה עוביידי, הפועל ללא לאות למען שגשוג מוסדות התורה בעיר ומשמש אוזן קשבת לכל מנהלי המוסדות.

בדבריו במקום, פתח דרעי בדברי ברכה לרבנים ולנציגים, ושיבח את סגנו משולם נהרי, שפעל רבות לאורך השנים למען מוסדות העיר. ״זו קורת רוח גדולה לראות את ההנהגה הרוחנית והמקומית פועלים בצוותא, ומפתחים עוד ועוד״, אמר השר, ״אני רוצה לשבח את ראש העיר מאיר רובינשטיין שנותן לציבור שלנו באופן שוויוני והגון את כל צרכיו, ואף יש תלונות שהוא נותן לנו יותר מאשר לאחרים. אנחנו מרגישים שותפים שווים בעיר הזו״.

משם פנה השר לסייר בישיבת נזר התלמוד בראשותו של הגאון הרב יעקב כהן שליט"א, שם נשא דברים בפני תלמידי הישיבה, וציין את מסירות הנפש של ראש הישיבה למען התלמידים. בסיור השתתף גם הרב אברהם אורן מראשי מוסדות החינוך בעיר. משם המשיך למוסדות ׳חניכי הישיבות׳ בראשות הרב בר ששת המונה כ-400 תלמידים כ״י. השר סייר בכיתות השונות ונחשף לפעילויות המיוחדות והמושקעות הנערכות לתלמידי כיתות מקדמות, כמו ריפוי ועיסוק ועוד. בקבלת פנים שנערכה לשר בפני התלמידים אמר השר: ״באנו לכאן להוקיר ולהעריך את פעילותו של הרב בר ששת, המוסר נפשו במשך שנים למען חינוך הילדים״. כמו"כ, קבע דרעי מזוזות במעון חדש של רשת "בייבי טף" בעיר, אחד משורת מעונות חדשים שבנתה עיריית ביתר לאחרונה.

הביקור נחתם בישיבת עבודה חגיגית בהשתתפות הצוות המקצועי של העיריה. שם הוצגה בפני השר מצגת מקצועית, המפרטת את הניהול המקצועי של העירייה, ואת האיזון התקציבי לה זוכה העיר, בד בבד עם תנופת הפיתוח בכל התחומים. ראש העיר רובינשטיין אמר בדבריו: ״זכה הציבור החרדי בשר פנים כמו דרעי. שר קשוב ואכפתי שלא מפסיק לסייע ולרתום את כל המשאבים שברשותו. אני רוצה לומר, בפרפרזה על דברי מרן הרב שך בעבר, שמה שהשר דרעי עשה במשרד הפנים במשך שנתיים לא עשו שרי פנים במשך ארבעים שנה״.

דרעי חתם את הביקור ואמר: ״ביתר נחנכה בשנת 1989, בתקופה שהייתי במשרד הפנים. היתה לי הזכות לסייע לעיר בהקמתה ואני רואה כיום את התנופה המרשימה שנעשתה כאן. היא הייתה בתנאים הכי קשים מבחינת אוכלוסייה סוציו-אקונומי והיא מצליחה כבר כמה שנים להיות מאוזנת כלכלית, ועוד לעשות זאת לא באמצעות צמצום השירותים, אלא יחד עם תנופת פיתוח גדולה מאוד״.

עוד הוסיף השר דרעי: ״ביתר היא פתרון הדיור הטוב והזול ביותר לציבור החרדי. יש כאן כבר קהילות ומוסדות מסודרים לכל החוגים, צריך רק להמשיך בתנופת הבניה. אני פועל שלא תהיה הגבלת בניה בביתר. ניתן לבנות כאן 9,000 יח״ד, יש תכנית מתאר לזה״. את הביקור סיים השר דרעי בבשורה חשובה לתושבי ביתר, במענה לבקשת רה"ע רובינשטיין: "אני רוצה לבשר לכם שבעז״ה, עוד ב-2017, נפתח כאן בביתר סניף של משרד הפנים שייתן את כל השירותים, כמו אשרות, דרכונים ביומטריים ועוד״.

צילום: יעקב כהן

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture