מצרים דרשה פעילות נגד ההברחות, חמאס מקים אזור חיץ

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי הארגון החל בעבודות בשטח ליצירת רצועה באורך של 12 ק"מ ובעומק של מאה מטר בין עזה לסיני. זאת אחרי ביקור של משלחת חמאס בקהיר. גורמים במצרים: חמאס נדרש לפעול נגד ההברחות בגבול

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כוחות הביטחון של חמאס החלו בהקמת אזור חיץ בגבול רצועת עזה ומצרים, כחלק מהסכם ההבנות שהושג בין הצדדים – כך דיווח היום (רביעי) האתר הפלסטיני ווטניה. מנהל ההסברה במעבר רפיח פרסם תמונה שבה נראים כלי עבודה גורפים ומיישרים את השטח בגבול שדרכו עוברים כלי נשק ולוחמי דאעש לחצי האי סיני.

עומק השטח יהיה מאה מטרים בתוך שטח הרצועה, ויתפרס לאורך 12 קילומטר. לפי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, ההבנות הושגו אחרי הביקור האחרון של משלחת חמאס בקהיר, שאף העבירה החודש דלק לרצועה כדי להקל על משבר החשמל.

על עבודות התשתית בצד העזתי של הגבול מפקחים ראש מערך הביטחון של חמאס ומנכ"ל משרד הפנים בעזה, תאופיק אבו נעים. "המשרד החל להסיר את כל המכשולים, כולל עצים, בארות וגבעות החול המפריעים לפיקוח על הגבול", אמר אבו נעים. "התוכנית באה כחלק מההבנות של הנהגת משלחת חמאס עם הבכירים המצרים בקהיר החודש".

אבו נעים הדגיש, כי השטח שיהיה תחת פיקוח עשוי להתרחב עוד יותר בימים הקרובים, וכי "אנחנו נמצאים בקשר שוטף ויומי עם גורמי הביטחון המצרי". לדבריו, "המצרים יעבירו את כל הציוד הנחוץ ליישום התוכנית להקמת אזור החיץ, שתסתיים בעוד כחודש, במטרה להדק את הפיקוח על הגבול המשותף".

דובר משרד הפנים של חמאס בעזה, איאד אל-בוזם, כתב בדף הפייסבוק שלו, בליווי תמונות מעבודות העפר, כי "הקמת אזור החיץ שבה החל משרד הפנים והביטחון הלאומי על הגבול הפלסטיני-מצרי מדרום רצועת עזה, באה כדי להגן על היציבות והמצב הביטחוני".

משרד הפנים ברצועה מסר כי ננקטו "צעדי פעולה מהירים ואינטנסיביים בגבול עם מצרים, שכוללים ניקיון ויישור השטח במטרה לתת לכוחות הביטחון שליטה מלאה." כמו כן, נמסר כי יוצבו מגדלי פיקוח ומצלמות תאורה לאורך הגבול.

"מהלכים אלו הם חלק מעבודת המשרד לשמירה על יציבות בגבול עם מצרים, וכן חלק מהמדיניות של המשרד שלא לאפשר שאזור זה יהיה תחת איומים ביטחוניים עבור שני הצדדים", נמסר. "זהו מסר לאחים במצרים כי משרד הפנים בעזה שומר על אזור הגבול".

מקורות במצרים טוענים כי מדובר בדרישה של ראשי המודיעין המצרי שנפגשו לאחרונה עם בכירי חמאס בראשות יחיא סינוואר, ראש הארגון ברצועת עזה. לטענת אותם מקורות, בכירי חמאס דרשו מהמצרים לפתוח באופן תדיר יותר את מעבר רפיח והמצרים דרשו מחמאס לפעול קודם נגד ההברחות מעזה לסיני ולהיפך.

מצרים מתמודדת זה זמן רב עם ארגוני הטרור בשטה בחצי האי סיני והגבירה לאחרונה את הפעולות נגד דאעש באזור. אתמול פגעו המצרים בתשתיות טרור של דאעש בחצי האי סיני. הצבא המצרי פרסם תיעוד של מטוסי חיל האוויר שלו משמידים שיירת נשק של המדינה האיסלאמית. השיירה יצאה מאזור הגבול המערבי של מצרים עם לוב בדרכה לארגוני הטרור המזוהים עם דאעש בצפון סיני, כאשר חלק מהנשק יועד גם לרצועת עזה.

צפו: מטוסי צבא מצרים השמידו משלוח נשק שיועד לעזה

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture