בניכוי שליש: ראש הממשלה לשעבר אולמרט יצא משערי הכלא

ראש הממשלה לשעבר יצא לחופשי בתום ריצוי שני שלישים ממאסרו, בהתאם להחלטת ועדת השחרורים, והגיע לדירתו בתל אביב. בסביבתו של אהוד אולמרט מאשרים כי בקרוב יפנה לנשיא המדינה ריבלין בבקשה לבטל את מעמד האסיר ברישיון

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט שוחרר הבוקר (יום א') ממאסרו בכלא מעשיהו בתום ריצוי שני שלישים מעונשו והגיע לדירתו בתל אביב. אולמרט יצא מאגף 10 המאובטח שבו ריצה את עונשו, חתם על טופס השחרור אצל מפקד בית הסוהר, יצא משערי בית הסוהר, נכנס לרכב השרד השחור ומשם נסע לדירתו בליווי מאבטחי שב"כ.

תהליך השחרור של אסיר מבית הסוהר כולל "טופס טיולים", קבלת הפיקדון, שחרור ביחידת הרישום, זיהוי ולבסוף הקראת תנאי השחרור על ידי מפקד בית הסוהר. בדלת בית הסוהר הועברה אחריות אבטחתו של אולמרט משב"ס, שם שהה אולמרט 16 חודשים, ליחידה לאבטחת אישים.

בסביבתו של ראש הממשלה לשעבר מאשרים שבימים הקרובים יפנה לנשיא המדינה בבקשה לבטל את מעמד האסיר ברישיון, כפי שהבטיח ריבלין כשחתם על הסירוב לבקשת החנינה שהגיש אולמרט. כעת, יתמודד אולמרט עם בדיקת המשטרה שמתנהלת בענייניו בעקבות החשד שהוא מסר בניגוד לחוק מסמכים מסווגים.

עד שיבוטל מעמדו של אולמרט כאסיר ברישיון הוא יצטרך להתייצב פעמיים בחודש בתחילת כל שבוע ראשון ושלישי בתחנת משטרה. נאסר עליו לצאת לחו"ל ופעם בשבוע הוא צריך להיפגש עם עובד סוציאלי של הרשות לשיקום האסיר. כל זאת, עד תום מועד העונש שנגזר עליו – מאי 2018. אולמרט הבטיח שלאחר שיחרורו הוא יתנדב לפעולת בשתי העמותות של הרב אלימלך פירר.

הבדיקה החדשה בעניינו עוסקת בשתי פרשיות ביטחונית סודיות ואולי גם בספיח של אחת מהן, כל אלה נאסרו לפרסום. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט, אמור להחליט בשבוע או בשבועיים הקרובים אם לעבור מבדיקה לחקירה פלילית מלאה בפרשה הזו. עד לפרסום דוח ועדת השחרורים בסוף השבוע שעבר המגמה שהסתמנה בפרקליטות – לעבור לחקירה פללית נגד אולמרט.

השאלה שנשאלת כעת: האם הביקורת הקשה שמתחו חברי ועדת השחרורים על גורמי הפרקליטות והשב"ס, בכל נושא הוצאת המסמכים המסווגים, תשפיע על החלטת היועמ"ש. מקורבי אולמרט מוסרים: "אם הוא יזומן לחקירת משטרה, יש לו תשובות שיפתיעו את החוקרים".

בהחלטת ועדת השחרורים, שבה היו חברים השופטת בדימוס רחל גרינברג, עו"ד חנן נחמני ועו"ד גלית קרייזלר, נכתב כי אולמרט אמנם הפר את הוראות שב"ס בעניין המסמכים המסווגים שהוציא מבין כותלי הכלא, אך "טענת הפרקליטות כי הפרת ההוראות מצביעה על דפוס מרמה מתמשך אינה מקובלת עלינו".

במרכז הנימוקים של ועדת השחרורים בעניינו של אולמרט עומדת ביקורת על הפרקליטות ועל שירות בתי הסוהר, על התנהלותם סביב כתיבת הספר של אולמרט והבדיקה שנפתחה בעניינו. "לא מצאנו בחומר שהונח בפנינו כל הוראה לגבי הספר שניתנה לו על ידי גורם כלשהו עד נובמבר 2016. זאת ועוד, הגורמים הרלוונטיים לא היו מודעים לבעייתיות שמירת החומר המסווג בתא הכלא ולמיטב הבנתנו לא ניתנה לאסיר כל הוראה בעניין זה".

"גם אם נקבל את עמדת הפרקליטות, ברור לנו כי מאות דפי הספר יצאו מהכלא וחזרו לידי האסיר בגלוי בידיעת שב"ס ובלי שגורם כלשהו ניסה למנוע התנהלות זו עד ל-17 במאי. אין צורך להכביר מילים על כך שרשויות הכלא יכלו בנקל להפסיק את הוצאת החומר מהכלא אילו רק רצו. נאמר בזהירות המתחייבת כי אם היה מחדל באכיפת ההוראה, אין לגלגלו לפתחו של האסיר בלבד".

ימים ספורים לפני הדיון הראשון בוועדת השחרורים פשטה המשטרה על הוצאת "ידיעות אחרונות" והחרימה עותקים מספרו של אולמרט, שטרם יצא לאור. המשטרה טענה כי הם מכילים חומר מסווג שפוגע לכאורה בביטחון המדינה. פשיטה זו נערכה לאחר שבחודש אפריל נתפס עורך דינו של אולמרט, חנינא ברנדס, כשהוא נושא עמו במעטפה מן הכלא מסמכים החשודים כמסווגים, שאותם כתב ראש הממשלה לשעבר.

שב"ס העביר את המסמכים שהוחרמו למשרד הממונה על הביטחון במשרד הביטחון (המלמ"ב), שם בדקו אם הם מכילים חומר סודי שיסכן את ביטחון המדינה, והעבירו את ממצאיהם לפרקליטות, שהחלה לפתוח בבדיקה. הפרקליטות ביקשה לדחות את הדיון בוועדה, אולם קיבלה רק דחייה של שבוע. ביום חמישי לאחר הפשיטה, שקיבלה אישור מיוחד מפרקליט המדינה, ניסתה שוב, אולם בקשתה נדחתה על ידי יו"ר הוועדה, השופטת בדימוס רחל גולדברג.

בתמונות: אולמרט יוצא מהכלא, הבוקר. צילום: Hadas Parush/Flash90

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מאיגרא רמה לבירא עמיקתא! לא יאומן! המסקנא רק התורה היא איגרא רמא אמיתית ויציבה לעד!!!!!!!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture