אחרי שמונה שנים: נלכד פלסטיני שמואשם ברצח שני שוטרים

לפני שמונה שנים, ביימו פלסטינים פנצ'ר בגלגל וירו למוות ביחזקאל רמרזקר ודוד רבינוביץ', שעצרו לעזור להם בכביש 90 בבקעת הירדן. היום, עם הגשת כתב האישום, הותר לפרסום: פלסטיני מהשומרון, חבר בחולייה שירתה, נעצר לפני שלושה חודשים

עם הגשת כתב אישום נגד פלסטיני מהכפר טובאס בשומרון הותר לפרסם היום כי פוענח רצח שני שוטרים ב-2009 בבקעת הירדן. מוחמד רדואן דרארמה נעצר לפני כשלושה חודשים. התביעה הצבאית הגישה נגדו כתב אישום חמור המייחס לו את את רצח רב נגד יחזקאל רמרזקר ורב סמל בכיר דוד רבינוביץ' ועבירות נוספות.

ב-15 במרס 2009 נסעו רב נגד יחזקאל רמרזקר ורב סמל בכיר דוד רבינוביץ' בכביש 90, סמוך ליישוב משואה בבקעה. כמה פלסטינים ביימו פנצ'ר בגלגל, ושני השוטרים עצרו לסייע להם. הפלסטינים פתחו לעברם באש מטווח קצר. רכבם של רבינוביץ' ורמרזקר סטה לצד הדרך, והשניים נהרגו במקום.

הפלסטיני, תושב בקעת הירדן, היה מעורב בירי לעבר השוטרים. הוא נתפס בשבועות האחרונים. גם לאחר תפיסתו והעמדתו לדין עדיין לא ברור למערכת הביטחון אם מדובר בפיגוע, או ברצח על רקע פלילי. בחודשים האחרונים חלה התפתחות בחקירת האירוע. בקרוב עשויים להיעצר מעורבים נוספים בפרשה.

בחקירתו עלה כי השלושה תכננו לשדוד משאיות ומכוניות בנשק חם, והיו מושכים את קורבנותיהם על ידי זיוף תקלה ברכבם. הם היו עומדים בצד הדרך, מגביהים את המכונית בניסיון ליצור מצג שווא של תיקונה, וכשמכונית הייתה עוצרת – היו מאיימים על הקורבן באקדח ומרוקנים את תכולת רכבו.

אלא שבמרץ 2009 מי שעצר לשניים היום רבינוביץ' ורמזרקר. אחד מחברי החוליה ניגש אליהם, אולם לטענתו את הבינו כי הוא חמוש ולכן ירה בראשם מטווח קרוב. לפי כתב האישום, הוא קרא לחבריו להיכנס במהירות למכונית והם ברחו משם. אף שרק אחד ירה בשני השוטרים – כל השלושה נאשמים ברצח. למרות זאת, המשטרה חוקרת את כל הכיוונים, בהם גם חשד לרקע לאומני.

מאז הרצח שבוצע ב-15 במרס 2009, בוצעו פעולות רבות על ידי שירות הביטחון הכללי והמשטרה במטרה לפענח את הרצח ולאתר את הרוצחים. בחודש אפריל האחרון נעצר לחקירה מחמד רדואן דראע'מה, תושב הכפר טובאס שבשומרון, כשבחקירתו התבררה מעורבותו ברצח השוטרים.

על פי ממצאי החקירה, לזירת הרצח הגיעה חוליה המונה שלושה ובהם מחמד, ובמהלך האירוע נורו למוות שני השוטרים על ידי אחד משותפיו של מחמד. התביעה הצבאית הגישה כנגד מחמד כתב אישום חמור, המייחס לו גרימת מוות בכוונה: מהחקירה עולה כי מחמד לא היה האיש שירה בשוטרים.

"לאחר חקירה ממושכת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, הושגה פריצת דרך משמעותית בחקירת רצח", עדכן השב"כ. "שירות הביטחון הכללי, יחד עם שותפיו במשטרת ישראל ובצה"ל, ימשיך לפעול בנחישות במטרה לעצור, לחקור ולמצות את הדין עם רוצחים, גם בחלוף השנים לאחר ביצוע המעשה", נמסר בהודעת השב"כ.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מדוע לאחר כזה הרבה זמן???????????

ידדה מספר 1
מה היום עושים לרוןצחים הללו בסעודיה מרוקו ושאר מדינות ערב [המתונות]?
חידה מספר 2
מה היו עושים לרוצחים הללו בארצות ברית הנאורה?
חידה מספר 3
ומה יעשו להם בישראל?

תשובה ל"חידות"
חידה מספר 4
ומה זה עוזר לאסאד שטובח בבני עמו כבר 5 שנים
חידה מספר 5
וכמה מקרי רצח יש בארצות הברית למרות עונש המוות
חידה מספר 6
כמה מקרי רצח יש בנרווגיה שלא הרגה אפילו את רוצח 90 הנערים
מה לעשות אבל עונש מוות לא מרתיע ילדים שמתאבדים על כיתת שוטרי מג"ב חמושה.
אולי הריסת בתים שזה אכן יחודי לישראל

כמה רוע ואטימות יש כשמשאירים בחיים נבלים כאלו
שמנצלים טוב ליבם של אנשים לעזור להם ולירות בהם
ולארץ לא יכופר כי אם בדם שופכו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו