האסון האקולוגי בנחל אשלים: נפתחה חקירה פלילית

המשרד להגנת הסביבה הודיע כי פתח בחקירה פלילית נגד מנהלי חברת "רותם אמפרט" וחברת "כימיקלים לישראל" בעקבות האסון הסביבתי בנחל אשלים • השר אלקין: "למצות את הדין עם מזהמי הנחל"

המשרד להגנת הסביבה פתח בחקירה פלילית נגד מנהלי חברת רותם אמפרט וחברת כימיקלים לישראל, זאת בתום שימוע שנערך היום (שני) במחוז דרום של המשרד להגנת הסביבה, בראשותו של מנהל המחוז, ברוך ובר, לבעלי תפקידים במפעל.

את החקירה תנהל בפועל המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה, וזו תכלול שורת פעולות חקירה כנגד בעלי התפקידים הרלוונטיים.

במהלך השימוע נבחנו הדרכים בהן המפעל יימנע מפעילות תוך כדי גרימת נזק סביבתי נוסף.

המשרד הורה להפסיק לאלתר כל שימוש בקבוצת הבריכות שמאחת מהן אירעה הקריסה והעביר הנחיות לשימוש בבריכה תפעולית זמנית.

כזכור, האסון הסביבתי אירע בעקבות פירצה בסוללה שהכילה מי חומצה. אלה זרמו במורד נחל אשלים והחריבו את כל החי והצומח שעמד בדרכם.

מאה אלף ליטרים זיהמו נחל; צפו בתיעוד מהרחפן

השר להגנת הסביבה, ח"כ זאב אלקין התייחס לאירוע החמור והדגיש כי משרדו רואה בחומרה רבה את האסון האקולוגי בנחל ולכן "מחובתנו להפוך כל אבן כדי לחקור לעומק את הסיבות ליצירת הזיהום הכבד ולמצות את הדין עם האחראיים וכן למנוע את הישנות המקרה בעתיד".

לדבריו, "נדרוש שהמפעל יישא בעלויות ניקוי הנחל ושיקומו. בהתאם להנחייתי, רשות הטבע והגנים מכינה אומדן ראשוני של הנזק ועלות השיקום".

בתוך כך, סימני הפגיעה הראשוניים כבר ניכרים בשטח: פגרים של יעל, שועל, לטאות וציפורים קטנות נמצאו היום בנחל אשלים במסגרת סיורים מתוגברים שעורכים פקחי רשות הטבע והגנים בנחל אשלים וסביבתו.

הפגרים הועברו למכון הוטרינרי בבית דגן לבדיקות לבחינת נסיבות מותם.

פקחי הרשות ממשיכים בסיוריהם בשטח במטרה למנוע עד כמה שניתן מחיות הבר להגיע לאיגומי המים הרבים שבשטח , להמשיך לבחון את השפעות זרימת החומצה בשטח ולמנוע כניסת מטיילים לאזור.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו