אייכלר: "המערערים על קדושת הכותל – אשמים בהחלטות אונסק"ו"

"מי שאומר שאין מונופול ליהדות בכותל המערבי, הוא נתן את הגיבוי המוסרי להחלטת אונסק"ו. מי שהכריז מלחמת תרבות בכותל המערבי, נתן מקום לאו"ם לבוא ולומר: הכותל לא שייך לאורתודוקסים או לרפורמים – הוא שייך בכלל למוסלמים". צפו בדבריו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

"אונסק"ו לא היה מעז לערער על זכותנו על הכותל המערבי ומערת המכפלה, אילולא היו באים יהודים מן העולם ואומרים: אין לכם זכות על הכותל המערבי, להנהיג שם את חוקי הדת היהודית. במשך שנים רבות אף אחד לא ערער על סמכותנו בכותל המערבי. מתפללים מכל הסוגים והעמים בעולם, באו והתפללו לפי מנהג המקום. עד שבאו המערערים והפכו את הכותל לאתר מריבה" – כך האשים ח"כ ישראל אייכלר בכנסת.

"ראש הממשלה חבש השבוע כיפה והקריא מן התורה את פסוקי הקנין שאברהם אבינו קנה את מערת המכפלה מעפרון. חז"ל אמרו שזה אחד המקומות היחידים שאף אחד לא יכול לערער על זכותנו על הקניין של המקום הזה. גם בן-גוריון נשאל מי אמר שארץ ישראל שייכת לכם? יש לכם קושאן? יש לכם איזה מסמך? הוא ענה: כן, יש לנו מסמך עתיק יומין. התנ"ך הוא הקושאן שלנו. איך הם לא מבינים את הסתירה שבין הצגת התנ"ך כמוקד ומקור הסמכות והרשות והזכות שלנו להיות בארץ ישראל, לבוא להתפלל בכותל המערבי, במערת המכפלה, לבין הכפירה בבורא עולם, בנותן התורה, בהלכה וביהדות.

אייכלר הוסיף: "כל מי שרוצה להביא עדות מן התנ"ך שהקב"ה נתן לנו את מערת המכפלה, צריך להאמין בתורה ולחזק את המסורת היהודית של כל אבות אבותינו. לא לתת לאנשים שהפכו את הכותל לאתר המריבה, לטעון שכל אחד יכול לבוא ולעשות שם כרצונו. אם כך זכותם של המוסלמים לפרש שמערת המכפלה שייכת להם. מי שאומר שאין מונופול ליהדות בכותל המערבי, הוא נתן את הגיבוי המוסרי להחלטת אונסק"ו. מי שהכריז מלחמת תרבות בכותל המערבי, נתן מקום לאו"ם לבוא ולומר: גם המוסלמים יכולים לפרש את הדת היהודית כרצונם. הכותל לא שייך לאורתודוקסים או לרפורמים – הוא שייך בכלל למוסלמים. אכן, בלי התורה והאמונה בהלכה אין לכם קושאן".

"הטענה כאילו מדירים מישהו מהכותל המערבי, זו העלילה הגדולה שיצאה לעולם כולו, היא. ישנן כנופיות קטנות של אנשים שמקבלים כסף להוציא דיבה לעולם כולו שהכותל המערבי אינו שייך ליהדות. בגללם כל העולם רואה שיש סכסוך על הכותל. חשוב להגיד שכל מי שיהודי וכל מי שאיננו יהודי, שבא למקום הקדוש והמאחד ביותר של עם ישראל, הכותל המערבי, יכול להתפלל את תפילתו ואף אחד לא שואל אותו, ואף אחד לא מפריע לו. רק כמו בכל מקום ציבורי להבדיל, כל משרד, כל חנות, כשמישהו נכנס, הוא צריך להתנהג לפי הכללים שנקבעים על-ידי ההנהלה והסדרנים.

"ההנהלה של הכותל המערבי, על-פי החוק של מדינת ישראל, היא הרבנות הראשית לישראל. לכן כל מי שבא לעשות שם פרובוקציה נגד הסמכותץ ההלכתית, הוא האשם בהחלטת אונסק"ו לגבי הכותל המערבי. אנחנו צריכים לחזק את האחדות בעם ישראל, ומה שמאחד את עם ישראל זה רק תורת ישראל ורק חוקי התורה. בלי חוקי התורה יש אנרכיה מוחלטת, ואנחנו נאבד את זכותנו לא רק על הכותל, אלא על כל ארץ-ישראל". אמר ח"כ ישראל אייכלר.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אשריך חכ הרב איכלר דיברת דברים אמיתים ביותר
אני אהבתי!!!!

דברים פשוטים היוצאים מהלב. – תראו כמה האמת הפשוטה מקוממת את מיקי לוי ודומיו

תראו איך "בן אדם" נראה בשעת כעסו ממש פירוש חי לספרי המוסר!

אשרי הרב אייכלר על דברי האמת. כך העולם כולו רואה כי אין חזקה של מסורת ישראל על הכותל, "נשות כותל" "רפורמים" וכל מי שחפצה נפשו להתיר את קדושת הכותל המערבי מתורת ישראל ואין פוצה פה, למעט כואבי לב אמיתיים על ביזיון הכותל בחסות בג"ץ לכאורה. יתכן כי תהיה תועלת לכאורה בחיבור הכותל להר הבית ושמירתו על ידי אנשי הוואקף, או אז נראה את "חכמי וחכמות התורה" החדשים, מתמודדים עם המוסלמים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture