משרד התחבורה טוען: לא ניתן לעצור תחבורה ציבורית בשבת

מנכ"לית המשרד אומרת כי נראה שהקווים הפרטיים הפועלים בשבת נופלים בגדר הסעה חוקית: "אין למשרד סמכות לצמצם פעילות הקווים בשבת" • מקלב מזכיר: "כשהציבור החרדי הפעיל קווי נסיעה פרטיים, המשרד פעל בתוקף כדי לסגור אותם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מנכ"ל משרד התחבורה קרן טרנר-אייל אינה שוללת את האפשרות שקווי השירות הפרטיים לים ולמקומות הבילוי אותם מפעילות האגודות השיתופיות שבוס ונוע תנוע אינם מנוגדים לחוק. עם זאת הבהירה כי הנושא אינו חלוט ועדיין נמצא בבחינה.

חברי כנסת ממפלגות ש"ס ויהדות התורה, פנו לפני כשלושה שבועות למשרד התחבורה, וביקשו להפחית את מספר קווי התחבורה הציבורית המורשים לפעול בשבת בערים שבהן מפעילות העיריות קווים הפועלים גם בסוף השבוע. אך מנכ"לית המשרד קרן טרנר-אייל שיגרה אליהם תשובה שלפיה "אין בסמכותו של משרד התחבורה לבטל את ההיתרים שניתנו בעבר על ידי השר".

את הדרישה לעצור את פעילות קווי התחבורה הציבורית בשבת העלו חברי הכנסת לאחר הניצחונות שהשיגו בביטול מתווה הכותל וקידום חוק הגיור. הח"כים – מיכאל מלכיאלי, יואב בן צור (ש"ס), אורי מקלב וישראל אייכלר (יהדות התורה) – פעלו במסגרת צוות שהוקם מטעם הסיעות החרדיות, שתפקידו לעקוב אחר פעילויות או עבודות המתקיימות בשבת באופן ממוסד. הם התייחסו לקווים ציבוריים הפועלים בשבתות וטענו כי פקודת התעבורה מאפשרת "לשר התחבורה להציל את כבודה של השבת ולהפחית את חילול השבת הציבורי".

במכתב ששלחה לוועדת הארבעה, כתבה טרנר-אייל: "על פניו, היות שנראה כי מדובר בהסעה פרטית, הרי שפעילות זו אינו מנוגדת לדין, אך אנו נבחן את ההיבטים ונעדכנכם בדבר תוצאות בחינה זו". היא אף מתחה ביקורת מרומזת בתשובתה על כך שהחכ"ים קישרו בין שתי פעילויות – קווים עירוניים הפועלים ביוזמה פרטית מטעם הרשות המקומית באופן שאינו מנוגד לחוק לקווים ציבוריים שקיבלו בעבר היתרים לפעול בשבת.

"מדובר בפעילויות שונות באופן מובהק", טענה טרנר-אייל. "הן אינן תחליפיות ואינן משרתות את אותן המטרות והן שונות לחלוטין בהיבט התפעולי". דבריה אלה של טרנר-אייל עומדים בניגוד לדברים שהשמיעו בעבר גורמים משפטיים במשרד התחבורה. אם אכן תתקבל במשרד התחבורה החלטה לפיה מדובר בשירות חוקי שאינו נוגד את החוק, יהיו לכך השלכות רוחב על ענף התחבורה, וכל גורם פרטי יוכל להפעיל קווי שירות בתשלום גם בימי חול, ובלבד שהוא אגודה שיתופית והתשלום אינו נעשה ישירות לנהג.

ח"כ אורי מקלב אמר בתגובה לוואלה! NEWS כי "התשובות של מנכ"לית המשרד לא מספקות ולא עונות". לדבריו, משרד התחבורה לא פועל כדי להפסיק את פעילות הקווים בשבת. "כשהגיעה חברת אובר ומשרד התחבורה חשש ממפעילים קיימים, ידעו שם לפעול בכל הכלים המשפטיים", טען מקלב. "כשהציבור החרדי הפעיל קווי נסיעה פרטיים, המשרד פעל בתוקף כדי לסגור אותם. האכיפה הסלקטיבית והשינויים פוגעים במדיניות שהייתה קיימת עד עתה במשרדי הממשלה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שקרנים. כשאני הפעלתי תחבורת מהדרין פרטית לפני מספר שנים משרד התחבורה איים עףתוך 5 דקות לכל מי שהעיז להשכיר לנו אוטובוסים שישללו להם את הרישיון ! פה פתאום זה בסדר. ישראל כץ תפסיק לקרןץ לאנטי יהודים מהשמאל הקיצוני

מקלב צודק
בפרט שהוא מנסה לקדם את אובר
הגיע הזמן להתחיל להפעיל שרות הסעופ פרטי בירושלים
וגם כך יפסיקו התלונות על העומס

אז בואו נקים תחבורה פרטית ממודיעין עילית לבניברק- ליהודים בלבד, נראה אז מה תיהיה תגובת משרד התחבורה, וכמה סמכות יש להם לבטל את הנסיעות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture