בוועדת הפנים של הכנסת התקיים היום דיון על סבלם של תושבי לוד, יהוד, כפר חב"ד והאזור, בעקבות רעש המטוסים שממריאים ונוחתים בשדה התעופה הסמוך. יושב ראש הוועדה הודה שאין פתרון בשלב זה והמליץ לתושבים להתקין חלונות אקוסטים

ועדת הפנים של הכנסת דנה היום (ב) בסבל שעובר על תושבי היישובים הסמוכים לנמל התעופה בלוד ולא היו לה בשורות טובות עבורם. הם ימשיכו לסבול מרעש בלתי נסבל וזה לא ישתנה ככל הנראה בעשורים הקרובים.

"כמה שנים יעברו עד שתקבלו החלטה על שדה תעופה משלים לנתב"ג? אולי נביא את הבן שלי שיעקוב, כי אני כבר לא אהיה פה", אמר יושב ראש הוועדה חה"כ דודי אמסלם (ליכוד) בדיון. בתגובה אמר מוטי שמואלי, מנהל אגף תשתיות ברשות התעופה האזרחית כי אם יוחלט על רמת דוד "נעשה מאמצים לתכנן את השדה".

בדיון עלתה גם אפשרות טכנולוגית להקל על סבלם של התושבים ולהסיט את המסלול מעט צפונה. שמואלי הגיב ואמר: "הנתיב הזה קיים ומשתמשים בו, אבל במידה מוגבלת מטעמי בטיחות. זה גם קשור לנוחות הפעלה. זה לא פינוק. הסכנה היא בגלל שבמסלול הזה הפנייה מאד מאוחרת ונוצר מצב שכלי הטיס לא מספיק מיוצב. מנסים לבדוק איך לשנות את הפניה. זה קטע קצר מדי".

עם זאת הבהיר שמואלי כי אין נחיתות בלילה באופן סדיר ושוטף ולא בשבתות וחגים. אין חריגות בכלל. יש ועדה מקצועית שבודקת "וגם אנחנו בודקים את רש"ת איך הם עומדים בהנחיות שלנו".

ביזנעס שימושי

בתגובה אמר שלום בן משה, ראש עיריית ראש העין כי "בעולם הגדול נוחתים בזוויות יותר קשות. צריך לאמן את הטייסים. כל זה אפשר. אל-על היא אחד הגורמים המקשים, כי נוח להם המצב הקיים. אם יחליטו ללכת על המסלול הצפוני נקל על 300 אלף תושבים".

אך הדיון המרכזי היה אמור להתקיים בעניין אחר בלבד, בפיצול התחבורה האווירית של ישראל בין מספר שדות תעופה. מה שללא ספק יקל על חייהם של מאות אלפי התושבים המתגוררים סביב שדה התעופה הבינלאומי היחידי בישראל.

אמסלם אמר כי "יש שדה תעופה קיים ויישובים סביבו. זה נתון. טוב, רע, קשה או לא, זו המציאות. בערבה חם, בירושלים יש בעיות ביטחון וליד נתב"ג יש רעש. העניין הוא שנתב"ג נבנה כדי לקלוט 16 מיליון נוסעים והיום יש כבר 20 מיליון. חייבים לבנות שדה נוסף במתחם אחר. זה נקבע בתמ"א ובכל יום שהמדינה לא מקדמת את השדה החלופי היא עוברת על החוק".

הוא סיכם את הדיון בפנייה לנציגי רשות שדות התעופה, באומרו "אין פתרון בשלב הזה. לכן אני מציע שרשות התעופה האזרחית תיזום פגישה עם התושבים שרק רוצים לישון בלילה כדי לקום למחרת לעבודה. השדה החלופי יתחיל לפעול בעוד ארבעים שנה ועד אז הם צריכים לחיות. ננסה לצמצם את הבעיה. תציעו להם חלונות ממוגני רעש. אם אתם או מנכ"ל רשות שדות התעופה הייתם גרים שם הייתם מבינים שזו בעיה אנושית".

מקור: http://bizzness.net/