Flash90

שבוע וחצי לפני הכרעת הדין: אלאור אזריה שוחרר למעצר בית‎

אזריה, ששהה במעצר פתוח בבסיס נחשונים, עבר למעצר בית בבית הוריו ברמלה, משם יוכל לצאת בפיקוחם לתפילות בבית הכנסת. אלאור אזריה יישאר מעצר בית מלא בתנאים מגבילים עד שתימסר ההחלטה בערעורו בעוד 10 ימים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לראשונה מאז נעצר לפני כשנה וחצי, שוחרר הבוקר (חמישי) החייל אלאור אזריה למעצר בית מלא עד ל-30 ביולי, אז תימסר ההחלטה בערעורים שהגישו אזריה עצמו הפרקליטות הצבאית על הרשעתו בהריגת מחבל מנוטרל ושליחתו ל-18 חודשי מאסר.

אזריה, ששהה במעצר פתוח בבסיס נחשונים, יישאר בבית הוריו עד להכרעה בערעור. השופטת הצבאית אורלי מרקמן קבעה כי במהלך מעצר הבית יותר לאזריה לצאת לתפילות בבית הכנסת בליווי הוריו. עורך דינו של אזריה, עו"ד יורם שפטל אמר כי "ההחלטה היתה צפויה כי עד היום בכל היציאות שלו היה מעצר בית מלא", והוסיף כי "מצבו של אלאור מיום חמישי יהיה הרבה יותר טוב. יש הבדל גדול בין הבית לבסיס".

במהלך הדיון שקדם לקביעתה של השופטת, קרא עו"ד שפטל לשחררו מהמעצר הפתוח בו אזריה שוהה מאז המקרה, וזאת בעקבות תאריך שחרורו, שלא מאפשר את המשך החזקתו בבסיס צבאי. שפטל אף קרא שלא לשולחו למעצר בית מלא עד להחלטת בית הדין לערעורים בעוד עשרה ימים, אלא לשחררו בתנאים מגבילים. "אנו מתנגדים למעצר בית מלא, מעצר כזה ניתן רק כאשר יש מסוכנות, וכאן בבירור אין", אמר שפטל לשופטת.

בנוסף לכך ציין שפטל כי התביעה הסכימה בעבר שאזריה ייצא לחופשות סוף שבוע וחגים, וטען כי זאת הוכחה נוספת שאזריה לא מהווה סכנה. "אין סיבה לכלוא אדם בין ארבע קירות", הוא פסק. לדבריו של שפטל הגיב התובע נדב ויסמן כי גם כשאזריה היה בחופשה, הוא שהה במעצר בית מלא וביקש מבית המשפט לגזור עליו מעצר בית מלא למשך עשרת הימים עד להכרעת בית הדין לערעורים.

"אזריה פתח בירי מתוך מניע פסול, את הירי הוא ביצע במדי צה"ל ובנשק צהלי. הוא נאחז לכל אורך הדרך רק בטענות נגד אחרים והאשים עדים אחרים", אמר ויסמן והסביר כי "קו ההגנה הזה יוצר עילה בנוגע למסוכנות". כמו כן, ציין התובע כי חיילים שהואשמו בעבירות קלות יותר הועברו למעצר בית מלא, תוך שהוא מציג תקדימים ואף טען כי אי שליחתו למעצר בית מלא "עלולה לפגוע במשמעת הצבאית".

אזריה נמצא במעצר צבאי מאז הפיגוע בחברון בחודש מרס 2016, בסופו ירה למוות במחבל עבד אל-פתח א-שריף ששכב על הקרקע. הוא ערער, באמצעות עורך דינו יורם שפטל, על ההרשעה והעונש – וטען בין השאר להגנה מן הצדק: עו"ד שפטל טען כי חיילים שביצעו מעשים דומים לא זכו לעונש דומה.

חבריו לשירות הצבאי של אזריה השתחררו שלשום. עם שחרורם, בבית החייל בירושלים, הם לבשו חולצות שעליהן נכתב: "גדוד שמשון מצהיר – אלאור אזריה זכאי". לצד תמונתו, עוד נכתב על החולצה: "אני רוצה הבייתה". אביו של אזריה, צ'רלי, הגיע גם הוא לבית החייל על מנת לברך את חבריו של בנו לרגל שחרורם, ולהודות להם על התמיכה במשפחה לאורך ההליך המשפטי שטרם הושלם.

"הם כמו הבנים שלי", אמר האב. הוא סיפר כי הם "באו אלינו הביתה לבקר ולתמוך, ואני הגעתי לכאן כדי להודות להם על כך". אזריה הוסיף: "בעזרת השם אני מקווה להחזיר אותו הביתה, שימשיך בחייו. כל עם ישראל יודע שהוא חף מפשע". הוא סיפר כי "כולם מתכננים את החופשה בחו"ל, ואלאור לא יודע מה יהיה ב-30 בחודש", בהתייחסות למועד ההכרעה בעניינו.

אריאל, אחד מחבריו של אזריה, אמר לאחר שחרורו: "אני מאוד מקווה שהוא יצא זכאי. הוא אמור לצאת זכאי בעיניי". לדבריו, "הוא חסר מאוד. שנה וחצי זה הרבה זמן". הוא הוסיף כי במהלך השירות, "לא היה פשוט לדבר. בסופו של יום, אנחנו במסגרת צבאית. עכשיו לפחות אפשר לדבר". מאור, חבר נוסף, אמר כי "מה שאלאור עשה זה עם עצמו. אני לא יודע אם הוא צודק או לא, לא אני אשפוט. אני רק מתגעגע, הוא חבר יקר".

חבריו של אזריה סיפרו כי גם לאחר שחרורם הם מתכוונים להמשיך ולתמוך בו. אחד מהפעילים למען אזריה, צחי אליהו, טען כי "שנה וחצי טחנו להם את המוח לא לדבר, דובר צה"ל שלחו אנשים מטעמם שניסו לשכנע אותם לא לדבר, שזה יכול לסבך אותם". לדבריו, "חלק הגיעו עם אמירות חריפות יותר וקיבלו פיק ברכיים, כי הפחידו אותם ברגע האחרון".

ההחלטה להעביר את אזריה למעצר בית התקבלה במסגרת תנאי עיכוב העונש שנגזר עליו – שנה וחצי מאסר. סנגורו של אזריה, עורך הדין יורם שפטל, הגיב להחלטה ואמר כי היא "הייתה צפויה בהחלט". לדבריו, "כך היה בעת מעצרו הפתוח, והסיכוי שבית הדין ישנה זאת היה קלוש". הוא הוסיף וטען: "אבל ניסיתי, ומצבו טוב יותר. הוא חופשי אבל מוגבל, כי הוא יהיה חופשי רק בביתו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture