Wisam Hashlamoun/Flash90

עימותים אלימים ביפו: ערבי נורה במהלך מרדף משטרתי

ערביי יפו זועמים על המשטרה בעקבות הירי בצעיר במרדף לילי, וטוענים כי מדובר ב"הוצאה להורג". לדברי קרוב משפחתו, "המשטרה מסתירה מידע". תושב בעיר אמר כי האלימות עודדה בידי התנועה האסלאמית: "חיפשה הזדמנות להבעיר את השטח"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עימותים אלימים נרשמו במהלך השבת ביפו בעקבות מותו של בן 21 שנורה למוות בידי שוטרים במהלך מרדף, ובני משפחה ותושבים בעיר זועמים על התנהלות המשטרה. בזמן המחאה בעיר עוכבו לחקירה שלושה משתתפים, וכוחות רבים נפרסו במקום כדי למנוע מהמצב להחריף. גופתו של ההרוג טרם הוחזרה למשפחתו. מאות שוטרים יגיעו ליפו מרחבי הארץ לקראת הלווייתו של הצעיר, כדי לשמור על הסדר.

המרדף אחרי הצעיר שנהרג התנהל לפנות בוקר: בסביבות 04:30 התקבל במשטרה דיווח על ירי ברחוב יפת לעבר קצבייה, שחלון הראווה שלה נופץ באירוע הזה. שוטרים שסיירו סמוך למקום הוזעקו לשם, וכשהגיעו הבחינו בכמה קטנועים שרוכביהם מנסים להימלט. השוטרים החלו לרדוף אחריהם ובמהלך המרדף ירו לעברם מאקדחים. שני חשודים נמצאו פצועים ברחוב מגן אברהם הסמוך. אחד החשודים נפצע קשה מאוד מהירי ואחר כך מת מפצעיו. הוא נפגע בפלג גופו העליון.

המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בחקירה, כמקובל במקרים כאלה. ממשטרת מרחב יפתח נמסר היום כי "בשעות האחרונות נשמר הסדר הציבורי ביפו ובשעתיים האחרונות לא נרשמו אירועים חריגים. המשטרה ערוכה בכוחות גדולים לאורך הצירים ביפו ובנקודות מרכזיות כדי למנוע כל אפשרות להתפתחות של אירועי הפרת סדר וטיפול מיידי בכל התארגנות שבכוונתה לפגוע בסדר הציבורי. בשלב זה רחוב יפת ממשיך להיות סגור לתנועת רכבים והמשטרה פועלת על מנת להחזיר במהרה את החיים למסלולם".

דוברות מרחב יפתח במשטרה מסרה כי בשעות האחרונות נשמר הסדר הציבורי ביפו ולא נרשמו אירועים חריגים. בשלב זה נותר רחוב יפת – ציר תנועה מרכזי – סגור. התחבורה מופנית לכבישים אחרים. נציגי ציבור ותושבים ביפו תוקפים את התנהלות המשטרה לנוכח האירוע שעבר לחקירת מח"ש. עוד אמרה הדוברת כי המשטרה ערוכה בכוחות גדולים לאורך הצירים ביפו ובנקודות מרכזיות כדי למנוע כל אפשרות להתפתחות של אירועי הפרת סדר וטיפול מיידי בכל התארגנות שבכוונתה לפגוע בסדר הציבורי.

תושב בעיר אמר כי התנועה האסלאמית השתלטה על המחאה וגרמה לעימותים האלימים. "העורך דין שלה מייצג את כל העצורים, היא חיפשה הזדמנות להבעיר את השטח", אמר. "המשפחה רוצה לקבור את הילד בשקט, אבל התנועה האסלאמית מנסה להשתלט על ההלוויה ולעשות תהלוכה כאילו הוא קדוש. הוא בכלל לא קדוש, הוא עבריין".

עו"ד רמזי כתילאט, קרוב משפחתו של ההרוג, אמר כי המשפחה שרויה בהלם. "אבא שלו בדיוק הגיע מנסיעה לסוכת אבלים במקום למצוא את הבן שלו. אף אחד לא רואה שום הצדקה לירי של שוטרים שהורג אנשים, לא משנה מה הסיבה. אין לנו שום מידי על האירוע, המשטרה מסתירה את הפרטים ואף אחד לא נתן שום הסבר". הוא הוסיף כי המשפחה פועלת להבאת הגופה לקבורה. "זה מעשה שבל יעשה ונפעל כדי שהדין ימוצה עם העבריין שהביא למותו של בחור בן 21. המשטרה פשוט הרגה אותו. היא רואה את דמם של האזרחים הערבים דם זול, שאפשר לשפוך. זה לא מקובל".

עו"ד אמיר בדראן, חבר מועצת העיר תל אביב יפו, אמר כי "המצב נוראי וחבל שכך, אנחנו מנסים למצוא אי של שפיות בין יהודים וערבים ביפו, ואם עכשיו הערבים על הכוונת אז אי אפשר לדבר על דו-קיום". במהלך המהומות היום הובערו צמיגים, נופצה שמשה של ניידת משטרה ונחסמו כמה רחובות ביפו.

"אי אפשר לכוון למישהו אקדח לראש ולהגיד שהוא לא משתף פעולה עם הדו-קיום", הוסיף עו"ד בדראן. "האירוע הזה ביפו לא מנותק ככל הנראה ממדיניות המשטרה בכלל, במסגד אל-אקצה בירושלים, באום אל-חיראן (הכפר הבדואי בדרום) והיום ביפו. זה מדאיג כי המשטרה לא מפנימה שהיא לא הוסמכה להרוג אנשים. המנדט שלה זה לשמור על הסדר ולא להוציא להורג".

לדברי עו"ד בדראן, גם כך היחסים עם המשטרה ביפו מתוחים. "היחסים בין המשטרה והתושבים ביפו יודעים הרבה עליות וירידות. לנוכח המצב בארץ וכל מה שקורה ביפו לגבי האלימות המשטרתית שאנחנו חווים בשנה האחרונה – שכל הזמן עולה וגואה – היום זה התפרץ ביפו ומחר זה יכול להתפרץ בכל מקום אחר. המשטרה מתחילה להסתכל על המיעוט הערבי כאויב, ויורים בו כדי להרוג אותו. זה מסוכן מאוד, והתחושה ברחוב לא רחוקה מהמצב הזה. הנפיצות קיימת כי יש אנשים שחושבים אפילו הרבה יותר גרוע ממה שאני חושב".

יו"ר המועצה המוסלמית ביפו, עו"ד מוחמד אדריעי, אמר כי "מבחינתנו זה רצח בדם קר, מטווח אפס וצריך להעמיד לדין את השוטר שירה. המשטרה מכירה את זהותו ואנחנו עומדים על כך שהוא יועמד לדין על אף שאין לנו ביטחון במח"ש. מבחינתנו זו דלת מסתובבת כדי להוציא אותם חפים מפשע. הנערים כאן ביפו התלהמו כדי להעביר מסר חד וברור למשטרה שדי, נגמר עם ההתנהגות הבלתי נסבלת של שוטרים מול נערים ביפו. המשטרה היא העבריין. אין לי ספק שהמהומות יימשכו בדרך כזו או אחרת. אנחנו כקהילה ביפו וכנציגים של הציבור מנסים כרגע להעביר את המחאה שלנו לשלב של מחאות קהילתיות נוספות, בצורה מסודרת ומאורגנת".

עו"ד אדריעי הוסיף כי "מעניין מאוד שבכל פעם שיש היתקלות בין המשטרה לבין ערבים – זה נגמר בצורה כל כך קשה, בחבלות קשות ובהרג. תמיד למשטרה יש תירוץ מדוע היא משתמשת באש חיה מול ערבים. אנחנו עדים למקרים לא פחות קשים בפינויים של שכונות יהודיות, וזה לא נגמר במקרים כאלה. אנחנו לא יודעים את כל הפרטים אבל ברור שאין סיבה להשתמש באש חיה כשמדובר בחשוד. יש מספיק אמצעים אחרים להשתמש בהם, ולא בצורה האכזרית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ימח שמם!
אם יש להם טענות שיעופו לעזה!

צודק מאוד אשריך

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture