Flash90

זרועות תמנון: המעורבות האיראנית הביאה למהומות סביב הר הבית

אלפי מפגינים ומתפרעים פלסטינים קיבלו חבילות של מזון ושתייה כהוקרה על פעילותם, מאת ארגון הממומן על ידי האיראנים. ברמאללה זועמים: "איראן לא בוחלת באמצעים ושולחת זרועות תמנון לכל מקום. היא השקיעה מיליונים במבצע"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

העיתון ישראל היום מדווח הבוקר כי האיראנים היו מעורבים בעידוד האלימות והעימותים עם כוחות הביטחון של ישראל במתחם הקדוש. על פי מקורות פלשתיניים, ברמאללה זועמים על ההתערבות האיראנית, שהתרחשה בימים שבהם הופסק התיאום הביטחוני בין הרשות לישראל.

רבבות הפלשתינים, שגדשו את סמטאות העיר העתיקה, זכו מדי כמה שעות לקבל לידיהם ארוחות ארוזות, הכוללות סוגי מזון שונים ושתייה. על גבי האריזות הודבק מנשר עם ציטוט ידוע של האייתוללה חמינאי "בעזרת אללה, פלשתין תשוחרר! ירושלים היא שלנו", עם כיפת הסלע והדגל הפלשתיני ברקע.

בתקשורת הפלשתינית נטען כי מי שעמד מאחורי חלוקת הארוחות לרבבות הפלשתינים בהר הבית ובסביבתו זו עמותה שמופעלת על ידי תנועות נוער איראנית. גם אתרי חדשות ערביים באינטרנט, המזוהים עם משמרות המהפכה באיראן, דיווחו כי עמותות איראניות עומדות מאחורי "הסעדת הגיבורים הלוחמים לשחרור אל־אקצא הנצורה עד לניצחון על הכיבוש הציוני".

אבל בכיר במנגנוני המודיעין הפלשתיניים אמר ל"ישראל היום" כי שום "תנועת נוער" אינה יכולה לעמוד מאחורי הפקה לוגיסטית ומימון של חלוקת אריזות מזון ושתייה לעשרות אלפי אנשים יום אחר יום בשיאם של אירועי הר הבית. "ברור לנו שהממשל בטהרן, באמצעות הזרועות הארוכות שלו, עומד מאחורי מבצע ההסעדה הזה", אמר הבכיר.

לדבריו, "מדובר בסכומים שמגיעים למיליוני שקלים והאיראנים מצאו את הפרצה לגזור את הקופון ולהעביר מתחת לאף של ישראל את המסר לציבור הפלשתיני שאיראן היא זו שדואגת להם. המנשר שהוצמד לכל אריזת מזון עם הציטוטים של חמינאי הבהיר היטב מי עומד מאחורי סלי המזון הללו".

גורם פלשתיני נוסף אמר ל"ישראל היום" כי כוונת האיראנים לחלק מזון ושתייה למפגינים היתה ידועה למנגנונים הפלשתיניים, אולם אלו לא העבירו את המידע למערכת הביטחון בישראל בשל הקפאת שיתוף הפעולה והתיאום הביטחוני. "בשטח בשליטה פלשתינית זה לא היה קורה", אמר הגורם, "לא היינו מאפשרים לאיראנים דריסת רגל כזו, מכיוון שזה היה חוזר אלינו כבומרנג בתגובה של ארצות ערב. כנראה האיראנים הבינו שהם יכולים להפעיל את המבצע הזה בלי שהרשויות בישראל ישאלו יותר מדי שאלות. היה לנו מידע על הכוונה שלהם להקצות המון כסף לטובת סלי המזון, אבל ההוראה היתה לחדול משיתוף הפעולה ופעלנו לפי ההוראות".

המעורבות האיראנית באירועי הר הבית גרמה לאי נחת בלשכתו של אבו מאזן, אולם גורמים בכירים בהנהגה הפלשתינית ברמאללה, המקורבים לאבו מאזן, היו נחרצים עוד יותר כשאמרו כי ההתערבות האיראנית והניסיונות להפגין נוכחות בשטח גרמו לזעם ולכעס רב. "האיראנים לא בוחלים בדבר ושולחים זרועות תמנון לכל מקום", אמר בכיר בלשכת אבו מאזן, "זו היתה טעות גדולה לאפשר להם דריסת רגל כזו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רוצחים נתעבים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture