עונש מוות למחבלים: מרבית העם בעד, בקרוב חוק בכנסת

ח"כ נאוה בוקר (ליכוד) תניח בימים הקרובים הצעת חוק שתאפשר לדון מחבלים למיתה. "עונש מוות מהווה הרתעה ממשית ויסייע במיגור הטרור" • סקר מדד השלום: 70% מהציבור תומך בעונש מוות למחבלים שרצחו ישראלים על רקע לאומני

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הצעת חוק המציעה לתקן את חוק העונשין ואת חוק המאבק בטרור על מנת לאפשר לבית המשפט לגזור עונש מוות על מחבלים שביצעו פיגועי טרור והרגו אנשים חפים מפשע, תונח בימים הקרובים על שולחן הכנסת על ידי ח"כ נאוה בוקר (הליכוד).

הצעת החוק, שהתפרסמה לראשונה בעיתון ישראל היום, קובעת כי לחוק העונשין יתווספו שני סעיפים חדשים. הראשון, 99 (א), קובע כי "מי שביצע מעשי המתה בכוונה לסייע לארגון מחבלים או אויב בפעולות איבה המבוצעות נגד ישראל, לפי קריאת ארגון מחבלים או אויב, בין שההוראה לביצוע הפעולה ניתנה לו אישית ובין שנענה לקריאה כללית ובלתי מסוימת לנקוט פעולות אלימות מתוך הזדהות עם מטרה ממטרות האויב או ארגון המחבלים – דינו מיתה או מאסר עולם".

וכן סעיף שני 96 (ב) שבו נאמר כי "ביהמ"ש לא יטיל עונש מוות לפי סעיף 99 (א1) אלא אם בוצעו מעשי ההמתה, לפי הנחיית אויב, קריאת אויב לבצע פעולות או קריאת ארגון או מתוך היענות לקריאתם או מתוך מטרה לבצע פעולת טרור, להרוג ולפצוע".

נוסף על כך יוכנסו שני תיקונים בסעיף 39 בחוק המאבק בטרור, שבו נאמר כי "(א) העובר עבירה שהיא מעשה טרור שגרמה לפגיעה בגוף של ציבור גדול, דינו מאסר עולם. (ב) – העובר עבירה שהיא מעשה טרור תוך כדי שימוש בנשק כימי, ביולוגי או רדיואקטיבי בחומר מזיק או במתקן רגיש או תוך פגיעה במתקן רגיש העלולים לפי טיבם או סוגם לגרום לפגיעה חמורה בציבור גדול או בשטח גדול – דינו מאסר העולם. בשני הסעיפים ייקבע כי העונש המקסימלי שניתן יהיה לגזור הוא עונש מוות ולא מאסר עולם.

בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר כי קיים צורך חקיקתי, חברתי וציבורי בענישה הרתעתית שתהא בה תרומה לביטחון החברתי ולעקרון הגנת המדינה על אזרחיה כדי למגר את פיגועי הטרור ופעילות פח"ע".

יוזמת הצעת החוק, סגנית יו"ר הכנסת ח"כ נאוה בוקר, אמרה כי החליטה ליזום את הצעת החוק משום "שרוצחי משפחת פוגל מאיתמר חיים היום במלון ארבעה כוכבים בכלא הישראלי". בוקר הוסיפה כי "אין לי ספק שעונש מוות למחבלים יחד עם אמצעים אחרים, מהווים הרתעה ממשית ומסייעים במיגור הטרור בישראל. הגיעה העת לשים סוף להתרפסות שלנו מול הטרור ומול האויבים שלנו. חשוב שמשפחת המחבל ששולחת את בנה לרצוח, תדע שהוא יקבל את העונש החמור מכל ולא יבלה שנים במלון ארבעה כוכבים בכלא הישראלי וישוחרר בעסקה ויחזור לרצוח אזרחים חפים מפשע".

הן שר הביטחון, הן ראש הממשלה ובעלי תפקידים אחרים בהנהגת המדינה חזרו לאחרונה ודיברו בזכות ביצוע גזר דין מוות למפגע שנתפס חי לאחר הפיגוע בחלמיש ולמפגעים בכלל. סקר של מדד השלום של אוניברסיטת תל אביב והמכון הישראלי לדמוקרטיה, שאל את המשיבים: "בעקבות הפיגוע האחרון בחלמיש נשמעות קריאות להטלה ולביצוע של גזר דין מוות על מחבלים. האם אתה תומך או מתנגד להוצאה להורג לאחר משפט של פלסטינים שרצחו על רקע לאומני אזרחים ישראלים?".

התפלגות התשובות מעידה כי רובו המכריע של הציבור היהודי (70%) תומך בהוצאה להורג בנסיבות כאלה. פילוח לפי מחנות פוליטיים הראה כי בימין והמרכז יש רוב מוצק לתומכים בענישה כזו, בשמאל מדובר במיעוט, אם כי לא מבוטל – כשליש המחזיקים בדעה זו. התפלגות דעות דומה התקבלה כאשר השאלה התייחסה לרצח של חיילים ישראלים על רקע לאומני: שיעור התומכים בהוצאה להורג במקרים כאלה עומד על 66%. כלומר, לתפיסתו של רוב הציבור היהודי, אין הבדל אם קרבנות הפיגועים הם אזרחים או חיילים – בשני המקרים יש רוב למצדדים בגזר דין מוות למחבלים.

עמדות נחרצות אף יותר מתגלות כאשר מדובר בעונשים שבית המשפט הישראלי מטיל בדרך כלל על פלסטינים שביצעו פיגועים. 79% בציבור היהודי סבורים שהעונשים יותר מדי קלים. ב-2015 במענה לשאלה זהה ענו 70% כי העונשים שמטיל בית המשפט קלים מדי. פילוח לפי מחנות פוליטיים העלה רוב בשמאל הסבור כי העונשים שמטיל בית המשפט הם מתאימים ורוב גדול הרבה יותר במרכז ובימין הסבורים כי העונשים המוטלים על המפגעים קלים מדי. גם בציבור הערבי ניכרת יציבות במענה לשאלה זו: הפעם ענו 63% כי העונשים שמטיל בית המשפט הם כבדים מדי ואילו ב 2015 השיבו כך 60%.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רק שלא ישתמשו בזה נגד יהודים שמבצעים 'תג מחיר' שכן זה כבר מוגדר היום כפיגוע חבלני הפוגע במדינת ישראל…

רציתי להודיע לכולם שגם אני בעד לתת עונש מוות למחבלים!!!

צריך יהיה להסביר בחקיקה מה ההבדל בין ערבי שהורג יהודי על רקע לאומני, ליהודי שהורג ערבי על רקע לאומני… הלא אנו לא מחפשים לתת עונש מוות ליהודים ח"ו.
ועוד דבר: כבר כתבתי בעבר שעונש מוות לא ירתיע מחבלים, הם מרוויחים במיתתם גם עולם הזה וגם עולם הבא… (לפי אמונתם), מה שירתיע אותם זה ייסורים, כגון עונש שיתוק ידיים ו/או רגליים, וכדומה. סברה זו מבוססת ע"פ דברי חז"ל, ואכמ"ל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture