Marc Israel Sellem/POOL

נתניהו סייר בתוואי הגדר בגוש עציון; המתיישבים מתנגדים לתכנית

הקבינט המדיני ביטחוני ערך היום סיור בתוואי גדר הביטחון עם דגש על גזרת דרום הר חברון. המתיישבים מתנגדים לבניית הגדר. "נראה כי כל נזקים הסביבתיים-הנופיים החמורים שהיא גורמת נדחקים לשוליים ואינם מהווים כלל שיקול במערכת ההחלטות"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

הקבינט המדיני ביטחוני ערך היום סיור בתוואי גדר הביטחון עם דגש על גזרת דרום הר חברון. רה"מ נתניהו והשרים הגיעו לגדר הביטחון סמוך לבא"ח צנחנים בשומריה, שמעו סקירה ולאחר מכן קיימו דיון בבסיס.

הגדר המתוכננת למדבר יהודה מיתיר ועד עין גדי, תהרוס את רמת המדבר ותפגע קשה בנחל ערוגות, נחל דוד נחל חבר ועוד. בגוש עציון הגדר המערבית צפויה לעבור בנחל רפאים בסמוך לפסי הרכבת, לעבור דרך הגדה המערבית של נחל המעיינות, להמשיך דרך ואדי פוקין, עד גבעת קרב הל"ה. הגדר המזרחית צפויה להיבנות בסמוך ליישוב אפרת, כ-100-200 מטר מבתי התושבים. משם תמשיך למצפה עוז אל עמק הברכה, אוכף המוכתר, נחל צופית עד לגבעת הקרב של הל"ה.

העבודות הופסקו בעבר בעקבות מחאות תושבי יו"ש, יהודים וערבים, ועתירות שהוגשו לבג"צ בעקבות הפקעת קרקעות ופגיעה בסביבה ובדו קיום. מנהל ביה"ס שדה כפר עציון ירון רוזנטל ממובילי המאבק נגד בניית הגדר: "לא ברור למה הממשלה מבקשת פתאום להפקיע קרקעות מיהודים וערבים, לגרום לייבוש מעיינות בוואדי פוקין ובנחל מעיינות, להרוס את גן לאומי נחל רפאים ולרמוס תחת הדחפורים את ניצני הדו קיום".

עזריה אלון, מייסד החברה להגנת הטבע, הוסיף "ארגוני הסביבה מודעים היטב לצרכים הביטחוניים, אולם כאשר מדובר בגדר ההפרדה נראה כי כל נזקים הסביבתיים-הנופיים החמורים שהיא גורמת נדחקים לשוליים ואינם מהווים כלל שיקול במערכת ההחלטות, למרות משמעותם האדיר לגבי המערכת הטבעית בישראל בכלל ובמדבר יהודה בפרט".

עוד טוענים הפעילים כי בנית הגדר תפר את הסכם רודוס שנחתם במרס 1949 בין ישראל לירדן, במסגרתו התחייבו תושבי כפר בתיר לשמור על שקט בטחוני סביב הרכבת לירושלים והיהודים התחייבו לאפשר לכפריי בתיר להמשיך לעבד את שדותיהם מעבר לגבול מדרום לפסי הרכבת. קרוב ל-70 שנה נמשך השקט בעקבות הסכם זה, בו כל צד קיים את מחויבותו. אנו תושבי האזור רוצים לשמור עליו. הפקעת אדמות וניתוק החקלאים הערבים מאדמתם תעורר קרוב לוודאי מהומות נוסח בילעין ותיצור כאוס כללי באחד האזורים השקטים ביהודה ושומרון.

לדבריהם, "במערכת הביטחון שוב נלחמים את המלחמה הקודמת. בתודעה הישראלית 'גדר ההפרדה' שיפרה את בטחון אזרחי ישראל בשנות האנתיפאדה הקשות. אולם מי שעקב אחר התקדמות הגדר וירידת הפיגועים יודע שהפיגועים פסקו כשנתיים לאחר מבצע חומת מגן במהלכו כוחות צה"ל עצרו מבוקשים בערים פלסטינאיות. בזמן זה רוב הגדר עדיין לא נבנה. קונספט הגדר בנוי על שליטת כוחות צה"ל בצד אחד של הגדר (כמו בגבול מצריים) כיום כשהצבא יושב בשני צידי הגדר הופכת הגדר למיותרת לחלוטין. לדעת גורמים בצבא רוב ההתעסקות של הצבא סביב פרויקט הגדר היא בלשמור על הגדר מפני גנבי ברזל. במדבר יהודה בניית הגדר תמוהה במיוחד שכן מדובר באזור חשוף, ללא אנשים ומבנים שבו ניתן לשלוט בכל השטח בעזרת מצלמות ואמצעיים אלקטרונים".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה לא נפתחים הסרטונים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture