Abir Sultan/Flash 90

אנשי עסקים תחת חקירה: "מה שעושים בישראל נהוג בדיקטטורות"

"יש ראיה דרמטית נגד השניים": המיליארדר בני שטיינמץ והיועץ האסטרטגי טל זילברשטיין נעצרו במסגרת חקירת עבירות השוחד והלבנת ההון ומעצרם הוארך בבית המשפט. יו"ר בזק הזמני דוד גרנות, שנעצר אף הוא, שוחרר בתנאים מגבילים ויוכל לחזור למשרדו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

המיליארדר בני שטיינמץ והיועץ האסטרטגי טל זילברשטיין נעצרו הבוקר (שני), במסגרת חקירת השחיתות בבזק. גם היו"ר הזמני של דירקטוריון החברה, דוד גרנות, נעצר. בין העבירות המיוחסות להם – שוחד והלבנת הון. מעצרם של שטיינמץ וזילברשטיין הוארך עד יום חמישי.

אחרי שהוצגה בפניו ראיה שהוגדרה "דרמטית", כתב השופט: "קיים יסוד סביר ששחרור החשודים ישבש את מהלכי החקירה. חשוד 1 (שטיינמץ) לכאורה כבר נקט מעשים שבכוחם לשבש את החקירה. חשוד 2 (זילברשטיין) לא נקט פעולה שבכוחה לשבש, אולם נוכח קיומה של אותה ראיה דרמטית בהחלט קיים חשד סביר לחשש שכך יהיו פני הדברים. הפעולות המבוקשות רלוונטיות ויש לאפשר ליחידה החוקרת לבצען".

הבוקר נעצרו השלושה, יחד עם עוד שני אנשי עסקים, במסגרת החקירה של היחידה הארצית לחקירות הונאה שפשטה על בתיהם ועל משרדיהם. הם חשודים גם בזיוף מסמך, שימוש במסמך מזויף, רישום כוזב במסמכי תאגיד ומרמה, הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט.

השופט מנחם מזרחי קבע כי קיים חשד סביר לחשדות המיוחסים לחשודים, וכי לראיות שהציגה המשטרה יש "משמעות דרמטית". הוא הוסיף כי קיים יסוד סביר לחשד לשיבוש החקירה. גרנות שוחרר אחר הצהריים בתנאים מגבילים אך לא ישהה במעצר בית, ויוכל לחזור למשרדי החברה. הוא החליף בתפקיד את שאול אלוביץ', שהורחק ממשרדי החברה בשל מעורבותו בחקירה של הרשות לניירות ערך.

בדיון אמר שטיינמץ: "גרתי הרבה שנים בחו"ל, רוב חיי. אני מרגיש נורא שמדינת ישראל עושה לי את זה. זה נהוג במדינות טוטליטריות. זה כמו דיקטטורה שמחליטה ומסמנת אנשים. להגיד ששיבשתי (חקירה) 23 פעמים זה מגוחך. לא הוטחה בי אפילו אחת היום. אני שמונה חודשים שיתפתי פעולה. אי אפשר לשתף יותר פעולה עם חקירה. הבאתי מסמכים, התייצבתי במשרדים 6-5 פעמים. אין כלום, כל החקירה זה כלום.

"יש כאן מי שסימנו אותנו. זה פוליטי. ג'ורג' סורוס (המיליארדר ההונגרי-יהודי) סימן אותי. לא עשינו כלום. אין פה כלום ולא היה פה כלום. ודאי שאני לא משבש. להוציא צא מעצר זה דבר נורא". שטיינמץ האשים בעבר את סורוס כי פעל יחד עם חברת כרייה בגינאה כדי לדחוק אותו ממכרה ברזל במדינה. ב-2014 דווח כי הוא תובע את סורוס וחברת הכרייה לאחר שהזכויות למכרה הברזל נשללו ממנו.

הפרשה הנוכחית היא הסתעפות של פרשה קודמת שבה היה מעורב שטיינמץ: ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) מתנהלת כבר זמן מה חקירה רחבת היקף בחשד של מתן שוחד לעובד ציבור זר ולהלבנת הון. לפי החשד, בפרשה המקורית ניתן שוחד בשווי עשרות מיליוני דולרים לנשיא גינאה לשעבר ולאשתו על ידי חברת BSGR שבבעלות שטיינמץ, בתמורה לקבלת זיכיונות כריית ברזל בשנים 2012-2006. כעת נחקר חשד ששטיינמץ, יחד עם זילברשטיין ומעורבים נוספים, פעלו בשיטתיות כדי להלבין הון באמצעות מרמה וזיוף מסמכים בקשר לעסקאות בסכום של כתשעה מיליון אירו, חלקן במדינות בחו"ל ובהן רומניה.

בפתח הדיון ביקש נציג יאח"ה, רפ"ק אבשלום אחרק, להרחיק מהאולם שני בני משפחה של שטיינמץ – גיסו ובן זוגה של בתו – ששמם עלה בחקירה. השופט מנחם מזרחי נעתר והם עזבו את האולם. לאחר מכן ציין רפ"ק אחרק: "זאת אמנם פרשה חדשה, אולם היא קושרת את עצמה לפרשה הישנה, כי האקדח מהמערכה הראשונה ירה במערכה השנייה, שבה אנחנו נמצאים. כשראינו שיש בנוסף עבירות של שיבוש בצורה ממשית, הבנו שפעולות החקירה, לרבות עדים ומסמכים, חייבות להעשות מיד, וכשהוא במעצר".

לדבריו, יש התפתחות משמעותית ודרמטית שהוצגה לבית המשפט: "יש ראיות חדשות שמראות את התנהלות חשוד 1 (שטיינמץ) ומשפיעות על הפרשה החדשה. מדובר בראיות מכל מיני סוגים, לרבות עדים ומסמכים. החקירה חייה, נושמת ובועטת". בתגובה לבקשה להארכת מעצר טען סנגורו של שטיינמץ, עו"ד רונן רוזנבלום, שמרשו לא שיבש חקירה בישראל עד היום, והזכיר ששטיינמץ אמור היה לטוס מחר לחו"ל. על כך ענה לו נציג המשטרה: "השיבוש היה בישראל. האיש הוכיח לנו בצדק ובזכות את יכולות השיבוש שלו".

עו"ד רוזנבלום: "אם זה לא היה מר בני שטיינמץ הוא לא היה כאן. יש ביאח"ה הרבה חקירות כאלה ורק בגלל השם שלו הוא נעצר. על החשדות האלה לא עוצרים לשעה. עו"ד שמרון יצא לחו"ל 24 שעות אחרי שנחקר. בתיק החדש משתמשים כדי למנוע ממנו לצאת מהארץ. אם יצטרכו שיגיע לחקירה הוא יגיע. המשטרה היתה חייבת להציג התפתחות משמעותית בחקירה של חשוד שכבר נעצר, ולא יכלו להגיד שוב 'גינאה', אז הביאו משהו חדש. התיק של גינאה גוסס ויש על המואזניים 300 מיליון שקל. אין למרשי עבר פלילי, הוא סב לנכדים, הוא פילנתרופ שתורם עם אשתו עשרות מיליונים לצה"ל, לילדים מיעוטי יכולת, ומנובמבר הוא הפך לאוייב העם?".

שטיינמץ, זילברשטיין, מ"מ יו"ר דירקטוריון בזק דוד גרנות ושני חשודים נוספים נחקרו – כל אחד על פי חלקו – בחשד למתן שוחד, הלבנת הון, זיוף מסמכים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט. בחקירה היו מעורבים גם ה-FBI ומשטרת שווייץ. המשטרה הודיעה כי היא חוקרת חשד שהם פעלו יחד באופן שיטתי על מנת לייצר ולהציג חוזים ועסקאות פיקטיביים, בין היתר בתחום הנדל"ן במדינה זרה, וזאת לצורך העברות כספים והלבנת הון. החקירה מנוהלת בשיתוף פעולה בינלאומי וכן בשיתוף הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה והמחלקה הפלילית והבינלאומית בפרקליטות המדינה.

לכל אחד מהמעורבים מיוחסות עבירות שונות, ובמהלך הפעילות הבוקר בוצעו חיפושים בבתיהם ובמשרדים המשמשים את חלקם. גרנות שוחרר אחר הצהריים בתום חקירתו והוא יוכל לחזור לעבודתו. הוא מונה לאחרונה לממלא מקום יו"ר בזק במקום שאול אלוביץ', הנחקר בפרשה אחרת הנוגעת לעבירות לכאורה על חוק ניירות ערך.

בהודעה שפרסמה היום בזק לבורסה לרשות לניירות ערך נכתב: "אין בידי החברה כל מידע אודות מהות החקירה, נסיבותיה ותוכנה, אולם כפי שנמסר לחברה, החקירה אינה קשורה לחברה, ובכלל זה היא אינה קשורה לנושאים הנחקרים במסגרת חקירת רשות ניירות ערך אודותיה דיווחה החברה ביום 20 ביוני 2017 ובדיווחים עוקבים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

סוף סוף מה זה קשור לנתניהו ? אם לא היום אז מחר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture