צילום אילוסטרציה: פלאש 90

הרבנות הראשית לביהמ"ש העליון: "אין לכם סמכות לדון במתווה הכותל"

המאבק על קדושת הכותל המערבי: בסוף השבוע שעבר הגישה הרבנות הראשית לבית המשפט העליון מסך בן 166 עמודים ובו עמדתה המפורטת בסוגיית מתווה הכותל. "בהחלטה דתית־ערכית, בתי המשפט אינם הטריבונל המתאים להכריע"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

המאבק על קדושת הכותל המערבי רחוק מלהסתיים כשבשלב זה, לאחר שהמתווה השנוי במחלוקת הוקפא ע"י הממשלה, יושב בית המשפט העליון על המדוכה.

העיתונאי יהודה שלזינגר חושף הבוקר בעיתון 'ישראל היום' כי בסוף השבוע שעבר הגישה הרבנות הראשית לישראל מסמך ארוך ומפורט בן 166 עמודים שבו היא מציגה את עמדתה החד-משמעית בסוגיה. המסמך נכתב על ידי עו"ד דורון טאובמן וע"ד הדסה אחיטוב, והוא הוגש בשמם של הרבנים הראשים לישראל.

במרכז המסמך: הטענה כי אין בסמכותו של בית המשפט להכריע בנושא הכותל. "העותרות מבקשות סעדים מתחום חופש הפולחן וסדרי התפילה – בדבר תפילה מעורבת וסעד בדבר קריאה בספר תורה במניין נשים וקיום טקס כוהנות – אלו עניינים הלכתיים מובהקים הנמצאים בליבת הפולחן הדתי. הסמכות לברר את העתירות וליתן סעדים מבוקשים איננה מסורה בידי בית משפט זה, כי אם בידי הרשות המבצעת בלבד…דבר המלך על המקומות הקדושים קובע שלמרות כל הוראה אחרת, נושאים הקשורים במקומות הקדושים הינם נושאים שאינם בני שיפוט", נכתב.

עוד נכתב במסך בשם הרבנים: "לכל דת ישנם דינים ומנהגים שונים הנוגעים למהות הדת, למצוות הדת, ואף ביחס לדרך כיבוד התנהגות וכניסה למקומות מקודשים. ניתן להניח שבית המשפט הנכבד לא יתערב בסדרי פולחן אצל העדות הנוצריות השונות בכנסיית הקבר בירושלים תוך שינוי הסטטוס קוו הקיים, והוא גם יאפשר לעדה המוסלמית לקבל את החלטותיה הדתיות בדבר ביטול או אי ביטול של נוהג חליצת נעליים בפתח מסגד אל־אקצא, ומתן אפשרות לנשים מוסלמיות להתפלל במסגד לא מאחורי הגברים אלא לצד הגברים…בהחלטה דתית־ערכית, בתי המשפט אינם הטריבונל המתאים להכריע אם ניתן לשנות את ההלכה ולחלל את המקום הקדוש או לאפשר כפיית סממנים פולחניים חיצוניים שאינם מקובלים על רובם המוחלט של הפוסקים הדתיים, ואשר יגרמו למחלוקת, לפילוג ולהפסקת הסדר שיביא לחילול הקודש".

קטע נוסף במסמך שמובא בדיווח ב'ישראל היום': "בקשת העותרות להקצות להן חלק מהכותל אינו בגדר חובה דתית, אלא רצון דתי, שכן גם גברים אינם יכולים להתפלל עם נשים. מדובר בעניין שאינו מתאים לבירור בית המשפט". לטענת הרבנות, "מדובר במאבק של התרסה נגד 'מיושנות' הדת ומוסדותיה וקידום מאבקים להכרה ממלכתית או מאבקים פמיניסטיים על גבו של הכותל המערבי. אין מדובר בפולחן דתי מיתמם, אלא מדובר בהפגנות במקום קדוש וביצירת פרובוקציה. הרבנות איננה מבקשת להקים חומת הפרדה או להדיר חלילה את רגליהם של חברי התנועה הרפורמית והקונסרבטיבית מהמקומות הקודשים ומהכותל המערבי. המתפללים שוטחים את כל תפילותיהם מהסידור שלהם באופן מלא, מבלי שיש מי שמתערב להם בתפילותיהם. העותרות רוצות להתפלל במעורב, הן אינן חייבות להתפלל במעורב. חופש הפולחן שלהן כלל אינו נפגע".

בוידאו: כמה צפוי: גם בתשעה באב, הכותל הרפורמי ריק מאדם

//www.jdn.co.il/breakingnews/839179
//www.jdn.co.il/news/israel/860309

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לכאורה בג"ץ הפך יוצרות ונהיה לשליט הארץ. צריך שיגיעו רבבות של אנשים שליבם מר על המתרחש בכותל, אי אלו נבחרי ציבור פיהם מלא מים, אין פוצה פה ואין "נלחם" על קדושת הכותל. חבל שאין דעה חד משמעית, אי אפשר להיות יפי נפש עם כולם כולל כולם כשיש "מרד" על תורת ישראל והמסורת היהודית. לכאורה אותן "נשות הכותל" והרפורמים מזלזלים במצח נחושה בתורת השם, בשם הדמוקרטיה. לכן נשמעים קולות כי הכותל שייך למוסלמים, כי אנו שותקים ובזה נראה כאילו ויתרנו על הכותל. יתכן שעדיף שיהיה באחריות האיסלאם כ-הר הבית, או אז לפחות לא יהודים יחללו את קדושתו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture