Marc Israel Sellem/POOL

משפחת גולדין מגיבה: "למדינת ישראל יש שר ביטחון חלש ופחדן"

הוריו של סגן הדר גולדין, שגופתו מוחזקת בידי חמאס מאז מבצע צוק איתן הגיבו היום על דברי ליברמן כי אין למנות מחליף ללוטן והזכירו: מהיום הראשון אנו דורשים לשנות את המשוואה ולהפעיל לחץ על החמאס. הם דורשים למנות מתאם חדש לטיפול בנושא

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הוריו של סגן הדר גולדין הגיבו היום בחריפות רבה לדבריו של שר הביטחון אביגדור ליברמן, וכינו אותו: "חלש ופחדן". במסיבת העיתונאים שכינסו בביתם, מתחו ההורים ביקורת על התבטאותו של ליברמן הבוקר שלפיה יש להמתין לפני איוש תפקיד מתאם הממשלה לשבויים ונעדרים, והאב שמחה הדגיש: "שר ביטחון שאומר את הדברים שאמר היום – אין לו שום זכות מוסרית לקבל החלטות, לפקד על צבא, להוביל לקרב".

לדברי האב, "הבוקר שר הביטחון ביקש מראש הממשלה שלא למנות מתאם חדש לנושא השבויים והנעדרים. על המחויבות של ליברמן לערכי צה"ל ידברו אחרים. אני מבקש להתייחס לעניין עצמו, מדיניות ישראל בנושא השבויים והנעדרים נקבעה מאז קום המדינה תמיד על ידי ראש הממשלה. זו האחריות והסמכות שבאה עם התפקיד. אני פונה לראש הממשלה נתניהו: יש למנות מיד מתאם לענייני השבויים והנעדרים. אסור להפקיר את הדר ואורון אפילו ליום אחד.

"עליך לשמור על ערכי צה"ל ולהחזיר את הדר ואורון. הבן שלנו הוא לא עסקה. אני מבקש מכל הכוחות הפולטיים: אל תהפכו את הדר הגיבור למחיר. החיים שלנו זה לא דבר שאפשר לדבר עליו במונחים של שוק. מהיום הראשון אנו דורשים לשנות את המשוואה ולהפעיל לחץ על החמאס".

גולדין הוסיף: "לכל דבר שאומר ראש הממשלה יש משמעות גדולה, במיוחד שהדברים נאמרים בשיחות סגורות. אנחנו מאמינים לנתניהו. זה הזמן של ראש הממשלה לפעול ולמנות באופן מידי מתאם חדש שייכנס לנעליו של ליאור, שיקבל רוח גבית של ראש הממשלה ושיזכה לאימון המשפחות. בהודעה, שהיום פרסם שר הביטחון ליברמן אפילו אנחנו הצלחנו למצוא נקודת אור. ליברמן למעשה מאמץ את הגישה שלנו ורוצה לשנות אתה משוואה של הסכמים מול אויבים. גם אנחנו שותפים לדעה שמדינת ישראל חתמה בעבר על הסכמים מנופחים.

"ללא לחץ על החמאס לעולם לא נגיע לארץ המובטחת. ליברמן מכיר היטב את העמדה שלנו. הסיבה שהוא לא מאמץ אותה כי יש למדינת ישראל שר ביטחון פחדן. הוא טוב בדיבורים וחלש במעשים. אנחנו דורשים ליישם את החלטות הקבינט שהתקבלו בינואר האחרון. לא להחזיר את הגופות של מחבלי חמאס. להפסיק מיידית את כל ביקורי האסירים בכלא. רבותיי, הגיע הזמן לשים סוף לקייטנה הזו".

האמא הוסיפה וסיפרה כי "לפני קצת יותר משנה, בטקס הזיכרון בהר הרצל לצוק איתן, הייתה התפרצות של משפחות שכולות נגד ביבי נתניהו. מיד לאחר המפגש הוא ביקש מאיתנו לגשת איתו לפגישה. הייתה לנו הזדמנות מדהימה לפגישה באזור החניה, מאחורי המכוניות. מצאנו את עצמנו ישובים על כסאות ארגזים וחלקנו עומדים. נהלנו איתו שם שיחה מלב אל לב. שיחה אישית. בשיחה הזו בקשנו לדעת מה התקדם. להזכירכם האירוע הזה היה מיד לאחר ההסכם הטורקי. הבטיחו לנו שהדר ואורון יהיו חלק מההסכם.

"במהלך השיחה הוא פנה אלינו וביקש את דעתינו לגבי הדיון שעומד להיות בקבינט בנושא דו"ח שמגר. הסתכלתי עליו בעיניים ואמרתי לו: 'לא משנים את החוקים בזמן שיש חיילים בעזה'. מיד ראש הממשלה אמר לי: 'נכון, את צודקת, ואני מחויב לעניין הזה'. מאז ראש הממשלה אימץ את העמדה הזו. מאז הפגישה ההיא נתניהו עמד בהבטחה הזו. אני מבקשת מראש הממשלה: המשך לעמוד בעמדתך. תמנה מתאם חדש והשב לנו לעם ישראל את הדר ואורון".

גם אמו של סמ"ר אורון שאול, זהבה שאול, אמרה בתגובה לדברי ליברמן: "שר הביטחון, העומד בראש המערכת הצבאית, מעודד הפקרה של חיילי צה״ל. לצערנו הוא לא הפנים עדיין שחוסר המעש בהחזרת חיילי צה"ל, שהגנו על אזרחי המדינה שישבו 50 יום במקלטים, גורמות לרוב הדומם במדינת ישראל לא לשלוח את ילדיהם לשרת ביחידות קרביות".

//www.jdn.co.il/news/israel/877062

ביום חמישי פורסם כי מתאם השבויים והנעדרים במשרד ראש הממשלה, אלוף-משנה (במיל') ליאור לוטן, ביקש מראש הממשלה בנימין נתניהו לסיים את תפקידו. לוטן יסיים את התפקיד לאחר שלוש שנים שבהן ביצע אותו בהתנדבות, ובמהלכן נערכו מאות פעולות על ידי כלל גורמי מערכת הביטחון, לעתים מול גורמים זרים.

//www.jdn.co.il/breakingnews/877552

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

'חלש ופחדן' בתחפושת של 'חזק ואמיץ'

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture