שמים פתוחים וכבישים סגורים: אין מוצא מהפקקים בישראל

במהלך חודש אוגוסט יצאו מישראל לחו"ל למעלה משני מיליון אזרחים. למרות זאת, בכבישי ישראל לא הורגשה שום הקלה: פקקים, עומסי תנועה והשתרכות מתסכלת בנתיבים שאמורים להיות מהירים - חזרו על עצמם מידי יום. מדוע?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

המקום הטוב ביותר בארץ הוא נמל התעופה הבינלאומי בלוד, אחרת איך תסבירו את העובדה שבאוגוסט האחרון שהסתיים אתמול יצאו את הארץ 2.5 מיליון ישראלים. מספר חסר תקדים שנובע ממדיניות השמים הפתוחים שהוזילה את מחירי הטיסות לשפל. זה בשילוב עם השקל החזק ויוקר המלונות המקומיים, הבריחו את הישראלים אל ארצות העמים.

אולם למרות פקקי האדם בנתב"ג, בכבישי הארץ לא הורגשה שום הקלה. פקקי הענק בואכה גוש דן המשיכו להשתרך גם באוגוסט ובצירוף החום הכבד הפכו לבתי נסבלים. "כל שנה הייתי מברך בליבי את היוצאים לחו"ל, ומאחל להם שהות ארוכה בניכר", אומר ל'ביזנעס' אורי שמתנייד מידי יום לתל-אביב מאחת מערי השפלה. "השיפור בזרימת התנועה ביולי-אוגוסט היה מאז ומעולם תופעה ידועה. 20% פחות מכוניות והפקקים היו מצטמצמים משמעותית.

"נסיעה רגילה שלי הייתה מתקצרת בכמעט רבע שעה בממוצע. השנה זה לא קרה. הפקקים לא השתנו במאומה. המשכתי להזדחל במידי יום. זה היה פלא גדול בעיניי. אני עוקב אחרי החדשות, רואה את המספרים העצומים של הנוסעים לחו"ל, שמעתי שגם טרמינל 1 נפתח הקיץ כדי לעמוד בעומס. כולם בחו"ל והמצב בכבישים ממשיך להיות קטסטרופה. איך זה יכול להיות?".

ביזנעס שימושי

נתונים של חברת 'נתיבי איילון' מאששים את טענותיו של אורי. בחודשים יולי-אוגוסט עברו בנתיבים 698 אלף כלי רכב ביום ממוצע — לעומת 703 אלף כלי רכב ביום בשגרה (לפי נתוני מאי). כלומר, ירידה זניחה של פחות מ–1% בהיקף הנסיעות באחד מהנתיבים העמוסים והפקוקים בישראל.

בכביש חוצה ישראל (כביש 6), שמשרת בקיץ משפחות רבות בדרכן לטיולים, אף נרשם זינוק במספר הנסיעות בהשוואה לשנים קודמות. מנתוני חברת 'דרך ארץ', מפעילת הכביש, עולה כי ביוני וביולי 2017 הייתה עלייה של 8% בתנועה בכביש, בהשוואה לחודשים המקבילים אשתקד.

אז מה קרה השנה?

הנה התשובה אותה תמצאו בדו"ח איגוד יבואני הרכב. מתברר שבשנה שעברה שוק הרכב הישראלי שוב שבר שיאים, עם 286,728 מכוניות חדשות שנמכרו אשתקד (2016). יונדאי, קיה וטיוטה הפציצו כל אחת עם יותר מ-30 אלף מכוניות חדשות. שום עיר, שום מדינה, גם כזו שסוללת כבישים בקצב קדחתני ובעלויות של מיליארדי שקלים בשנה, לא מסוגלת להתמודד עם 953 מכוניות חדשות שעולות על הכביש מדי יום, כל יום. ואם זה המצב, אז פלא שלא מרגישים שום שינוי גם כשחצי מדינה נמצאת בחו"ל.

קצב גידול המכוניות הוא פי שמונה מקצב גידול הכבישים! ואגב, סלילת כבישים נוספים לא פותרת כלום. בארצות הברית בדקו את זה לעומק: בכל המרכזים העירוניים שהגדילו את נפח הכבישים שלהם, התארך גם הזמן בפקקים. זהו מעגל קסמים – עוד כבישים מושכים עוד מכוניות שמחייבות עוד חניות ועוד כבישים וכך הלאה. מה הפתרון? רק תחבורה ציבורית זולה, זמינה ומהירה.

מה שאולי יכול לנחם את אורי ושאר הנהגים הוא הצפי לשנה הבאה. נתוני רשות המיסים מצביעים על-כך שבסיכום חצי שנתי נרשמה ירידה דרמטית במספר הרכבים המיובאים. בחודשים ינואר–יוני 2017 הסתכם יבוא כלי רכב פרטיים ב–98,555, ירידה של 36.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. פחות מכוניות, יותר מקום בכביש. אולי בבין הזמנים של השנה הבאה שוב נרגיש קצת הקלה בכביש.

מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture