נתניהו בסיור בגבול הדרום. צילום: פלאש 90

נתניהו: "ללא הגדר – תוך עשור המדינה כבר לא היתה מדינת היהודים"

בפתח ישיבת הממשלה התייחס רה"מ לסוגיית המסתננים ואמר: "הרוב המוחלט מהם אינם פליטים אלא מהגרי עבודה". בהמשך הוא הכריז על הסרת המכשול האחרון בדרך לבניית ישוב למפוני עמונה, ועל השקעה נרחבת בכבישי יו"ש

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"ביום חמישי ביקרתי בדרום תל אביב יחד עם השרים גלעד ארדן, השרה מירי רגב וח"כ אמיר אוחנה, ואנחנו נפגשנו עם תושבים, שמענו את התושבים, עליתי עם סופיה, בת 72, שש קומות לבית שלה שכולו כרגע חוץ ממנה, אם אינני טועה, ואולי עוד דייר אחד, כולו מאוכלס על ידי מסתננים בלתי חוקיים. הזוהמה, הרחוב זה דבר אחד, אבל העובדה שהיא יכולה לרדת מהדירה הקטנה שלה שם ליד הגג אחרי שהיא עולה בקושי, יכולה לרדת בפעם אחת ביום בליווי, היא לא יכולה לרדת בלי ליווי, והיא עולה בחזרה בסוף היום בקושי רב, וזה בלתי נסבל": כך פתח הבוקר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את דבריו בישיבת הממשלה השבועית.

הוא הוסיף: "הדברים ששמעתי שם ממנה ומתושבים אחרים זה מצוקה אדירה אל מול הבעיה הרצינית הזאת של מסתננים בלתי חוקיים, אני מדגיש, זאת הבעיה. לא פליטים, מקצת מקצתם זה פליטים, זה מסתנני עבודה בלתי חוקיים במדינת ישראל ויש לנו את הזכות כמו בכל מדינה לפקח על הגבולות שלנו ולהוציא מתוך גבולותינו מי שנמצא כאן באופן לא חוקי".

לדבריו, "החלטתי להקים צוות שרים מיוחד שנקים אותו היום בישיבת הממשלה, הוא ייפגש כבר השבוע יחד עם נציגים של התושבים, לא רק מתל אביב אלא גם משכונות אחרות ומאזורים אחרים. אנחנו ניפגש אחת לכמה שבועות בחודשים הראשונים כדי להניע פתרונות מעשיים לבעיה הזאת, המטרה העיקרית היא להחזיר את השכונות הללו לתושבים ולהרחיק ממדינת ישראל, כפי שכבר הרחקנו כ-20 אלף, מסתננים בלתי חוקיים שמקומם לא כאן".

עוקף בג"ץ: דרעי אישר הרחקת מסתננים מישראל – גם ללא הסכמתם

עוד מדברי ראש הממשלה בסוגיית המסתננים: "ישראל הייתה המדינה הראשונה באמת בעולם שבלמה פיזית כניסה של מסתננים. אנחנו הגענו לקצב של בערך 20 אלף מסתננים בשנה. ללא בניית הגדר היינו מגיעים בקלות ל – 100 אלף בשנה לאור מה שקורה באפריקה, מינימום. פירוש הדבר שתוך עשור, ואנחנו עוד מעט מתקרבים לגמר העצור, המדינה הייתה מסתיימת כמדינת היהודים. היה כאן איום אמיתי לעתידה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. הקמת הגדר שיזמתי וליוויתי באופן רצוף בלמה את זה. עכשיו, יש כאן שאלת ההוצאה.

הוצאנו בערך שליש, קצת פחות משליש. כדי להוציא עוד שליש, ואני לא בטוח מה יישאר. אנחנו ננקוט בשורה של צעדים. צריך להבין שכבר יצרנו את המסד בביקורים שלי באפריקה ובשיחות שלי עם מנהיגים אפריקנים. יצרנו מסד של מדינות שמוכנות לקלוט את המסתננים הללו, ועכשיו ייתכן שנצטרך לשפר לא רק את החקיקה, אלא גם את ההסכמים. על כך תשמעו בהמשך. ובכן יש כאן משימה – בלימה והוצאה. בדיוק כפי שהתמקדנו בזה ומי שהיה בממשלות הקודמות זוכר את זה, אותו דבר – אנחנו מתמקדים בזה עכשיו ואנחנו ניתן לזה ליווי רצוף כדי להביא את התוצאה כי הסבל הוא בלתי יאומן, וגם ההשלכות העתידיות לגבי הנטל על מדינת ישראל, אלה דברים שמחייבים פעולה עכשיו".

אחרי בג"ץ המסתננים; נתניהו בדרום ת"א: "נחזיר את האזור לישראל"

בהמשך התייחס רה"מ לסוגיית בניית ישוב הקבע למפוני עמונה, ואמר: "אנחנו קבענו דרכים להקים את היישוב עמיחי, התחלנו לנוע שם ונתקלנו בבעיה, בעיה תקציבית, ואני רוצה להודות לך שר הפנים שפתרת את הבעיה של חלוקת תקציבים ממשרדך ואני רוצה לברך אותך, אנחנו רוצים לקבל החלטת ממשלה בעקבות הפתרון הזה כדי להניע קדימה את הקמת היישוב".

" דבר אחרון, אנחנו מביאים תוכנית לתשתיות לאומיות, מסתבר שאין כתובת אחת לכל פעולת התשתיות, זה מעכב הרבה דברים ואני יכול להגיד לכם, זה מעכב גם השקעות חיצוניות. אנחנו דיברנו עם כמה משקיעים, מנכ"ל משרד רה"מ ואני, משקיעים גדולים שמשקיעים בעולם בתשתיות ואומרים שבין השאר בגלל החוסר הזה, אנחנו מונעים מעצמנו השקעה של כספים גדולים מאוד בתשתיות שהן חשובות למדינת ישראל. ולכן אנחנו נפרסם היום תכנית רב-שנתית שמאגדת את כל הפרויקטים בתחום התשתיות עד שנת 2021, היקף הפרויקטים הוא מעל מאה מיליארד שקלים, כפי שאמרתי ישולב גם במגזר הפרטי, ובישיבה נפרדת גם את הכבישים העוקפים ביו"ש".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חאלאס כבר עם הכוחי ועוצם ידי הזה.
וזכרת את ה' כי הוא הנותן לך כח לעשות חיל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture