הנשיא הרוסי מבקר בארץ. חנך אנדרטה בנתניה, ונפגש עם נתניהו

פוטין: דיברתי עם נתניהו בצורה יעילה על סוגיית סוריה ואיראן – נתניהו: אני מכון להיפגש עם אבו מאזן בכל מקום, שרק יבוא – פוטין אמור להגיע בשעה הקרובה לבית הנשיא פרס

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הנשיא כאן- בשעות אלו מבקר נשיא רוסיה פוטין בישראל, במסגרת ביקור נשיאותי, במהלכו חנך אנדרטה בנתניה וקיים פגישות עם ראה"מ והנשיא. בתום הפגישה עם ראש הממשלה שנארכה כשעה, אמר פוטין כי "דיברנו בפירוט על סוגיית סוריה ותוכנית הגרעין האיראנית. הייתי רוצה שוב להדגיש שהמשא ומתן היה מפורט ויעיל מאוד". ואילו ראש הממשלה נתניהו אמר כי הוא ביקש מהנשיא פוטין להעביר ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן את המסר, שהוא מוכן להיפגש איתו בכל מקום כדי לקדם את השלום.

קרא עוד:

[postim]

הביקור החל בחנוכת אנדרטה לזכר חללי הצבא האדום, שם אמר פוטין כי "כנפי האנדרטה מסמלות את הניצחון על הרוע". הנשיא פרס הודה לחיילי הצבא האדום ורמז: "רוסיה שהכתה בפאשיזם לא תרשה איום איראני ולא שפיכות דמים סורית"

כאמור, פוטין אמר כי שוחח עם נתניהו, גם על תוכנית הגרעין האיראנית ועל המצב במזרח התיכון. "על רקע האירועים במזרח התיכון, יש חשיבות לפתור סכסוכים ותיקים. אנו קוראים לכל הצדדים לחדש את המשא ומתן, זו הדרך היחידה לפתרון הבעיה. דיברנו בפירוט על סוגיית סוריה ותוכנית הגרעין האיראנית. הייתי רוצה שוב להדגיש שהמשא ומתן היה מפורט ויעיל מאוד. אני משוכנע ששיתוף פעולה בין רוסיה לישראל יתפתח גם בהמשך ובהחלט עניין זה עונה על הדרישות והאינטרסים של שתי המדינות, הן באזור והן בעולם כולו".

אחרי נאומו של פוטין, דיבר נתניהו, וסיפר ששוחח עימו על תוכנית הגרעין האיראנית. "אנחנו מסכימים שנשק גרעיני בידי איראן מהווה סכנה חמורה, וקודם כול מהווה סכנה לישראל ולאזור, ולעולם כולו", אמר, "על הקהילה הבינלאומית להציב בפני איראן שלוש דרישות ברורות – הפסקת העשרת כל האורניום באיראן, הוצאת כל האורניום המועשר מאיראן, ופירוק המתקן הגרעיני התת-קרקעי ליד קום".

כמו"כ התייחס נתניהו בדבריו גם לנעשה בסוריה ואמר, כי "צריך למצוא בהקדם את הדרך להפסיק את ההרג והסבל הנורא של אזרחי סוריה ולקדם ככל שניתן בימים סוערים אלה את השלום, את הביטחון ואת היציבות באזורנו".

"אני מאמין שצריך לעשות עכשיו שני דברים", אמר נתניהו, "גם להעצים את הסנקציות וגם להעצים את התביעות. אדוני הנשיא, כולנו שואפים לשלום. אני מעוניין בהמשך היום לדון איתך בדרכים שבהן רוסיה יכולה לסייע לישראל ולפלסטינים לקדם את השלום גם בתקופה קשה ומאתגרת זו, אולי במיוחד בתקופה זו".

ראש הממשלה שב והדגיש, כי "המפתח לשלום הוא מורכב, אבל בסוף הוא פשוט ביותר – או שהנשיא עבאס יבוא לכאן או שאני אבוא אליו ואני מוכן לשתי האפשרויות האלה, אבל פשוט חייבים להתחיל לדבר, אני מקווה שתעביר את המסר הפשוט הזה מחר בפגישתך בבית לחם".

על פי התכנית אמור פוטין להיפגש לארוחה חגיגית בבית הנשיא פרס, ומשם ימשיך בדרכו לבית לחם, שם ייפגש עם אבו מאזן. את ביקורו הקצר יסיים בירדן.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture