Abir Sultan /Flash 90

מעשנים? שימו לב: בקרוב החמרה באיסור לעשן בציבור

לפי הצו שמקדם משרד הבריאות, ייאסר העישון במקומות בהם נערכות הופעות תחת כיפת השמים, ובבתי חולים ייאסר העישון - אך יותר למנהל להקצות אזורים לשם כך. העישון ייאסר גם במקומות שבהם נערכת פעילות גופנית כמו מגרשי ספורט וגני שעשועים

משרד הבריאות מתכנן להחמיר את האיסורים הקיימים על עישון במקומות ציבוריים. שר הבריאות יעקב ליצמן פנה היום (שלישי) לוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בבקשה לאשר צו חדש למניעת העישון במקומות אלה.

לפי הצו שמקדם המשרד, ייאסר העישון במקומות בהם נערכות הופעות תחת כיפת השמים, ובבתי חולים ייאסר לחלוטין העישון – אך יותר למנהל להקצות אזורים לשם כך. בנוסף, העישון ייאסר במקומות שבהם נערכת פעילות גופנית כמו מגרשי ספורט וגני שעשועים וכן בחניונים מקורים או תת קרקעיים. כמו כן, ייאסר לעשן בגני חיות אך בדומה לבתי חולים להנהלה יותר להקצות חלל לעישון.

"כיום מקובל שבמקומות פתוחים רבים מתייחסים אל כל האזור החיצוני הפתוח כאזור עישון", נמסר בהודעת משרד הבריאות. "בכך נפגעת זכותם של ציבור הלא מעשנים, המהווה כ-80% מהאוכלוסייה, לשהות במקום מבלי להיחשף לעישון כפוי, המהווה מפגע בריאותי חמור ומטרד ריח".

כמו כן, במשרד הבריאות מבקשים להרחיב את האיסור הקיים לעשן במשרדי ממשלה ובגני ילדים למרחק של עשרה מטרים מהכניסה למבנים אלה, בדומה לנוהל הקיים בבתי ספר. במשרד הבריאות אומרים כי מטרת הדבר היא למנוע התגודדות מעשנים בכניסות למוסדות אלה ובכך לפגוע בנכנסים וביוצאים. עם זאת, בשטח משרדי ממשלה יתאפשר להגדיר אזורי עישון בתנאים המוגדרים בחוק.

"פעולות אלה", נמסר בהודעת המשרד, הן בהתאם להמלצות ארגון הבריאות העולמי וכפי שמקובל בעולם המערבי על מנת לאפשר הגנה על הציבור מפני חשיפה לעישון כפוי".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יפה וחשוב מאד שיוסיפו גם 10 מטר מתחנות האטובוסים ועוד ועוד די לסבל מהמעשנים שיסבלו ויזיקו להם בלבד

ליצמן כל הכבוד

איזה באסה!!!

מה עם מסעדות וכיו"ב???

כל הכבוד לליצמן

יש הבדל בין הריח של עישון שאינו מזיק, ורק לא נעים (לחלק מהאנשים), לבין לנשום עשן, שזה לא בריא, ובעיקר מתים מכאבים ודאגות ולא מעשן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו