יו"ר האופוזיציה יחימוביץ': תגיש הצעה לפיזור הכנסת בעקבות משבר הגיוס

אתר yent חושף הערב: כי יו"ר האופוזציה ויו"ר מפלגת העבודה ח"כ שלי יחימוביץ' מתכוונת להביא מחדש להצבעה את הצעת החוק לפיזור הכנסת. בימים הקרובים תנסה יחימוביץ' לגייס רוב להעברת החוק.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מה שהניע את יחימוביץ' למהלך הזה, הוא המשבר בנושא הגיוס והשוויון בנטל, מאחר ולא נמצאה חלופה לחוק טל, ופירוק ועדת פלסנר, הסיקה יו"ר האופוזציה כי אין מנוס אלא ללכת לבחירות.

קרא עוד:

[postim]

יחימוביץ' קראה לראש הממשלה לתמוך בהצעת החוק ללכת לבחירות מיידית ללא שום שהיות, את ההצעה תגיש יחימוביץ' ביחד עם חבר מפלגתה ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג.

החל מאמש (ב) מאותו רגע שראש הממשלה פירק את ועדת פלסנר במפתיע, כולנו הבנו ללא יוצא מן הכלל, שמופז לא הובך רק בשל אי אמון במסקנותיה של ועדת פלסנר שהעומד בראשה הוא מבכירי מפלגתו, אלא גם בשל הצטרפותו לממשלת נתניהו, והמסקנא אליה הגיעו כולם כולל ביבי ומופז כי ממשלת האחדות היתה טעות.

ראש הממשלה פישל ובגדול, הרי לולא היינו הולכים לבחירות, ראש הממשלה הוביל בסקרים, והיה זוכה לפי כל הסקרים והתחזיות בראשות הממשלה ואפילו מגדיל את כוחו עם מספר מנדטים נוספים, לעומת זאת 'קדימה' בכל סקר שפורסם רק הלכה וירדה לתחתית הרשימה, מה שראש הממשלה עשה בעצם בצירוף קדימה לממשלתו, היתה אך ורק טובת קדימה בלבד, לנסות ולשפר את מצבה בבחירות שאמורות להתקיים בכל מקרה בעוד כשנה וחצי, ואולי ינסו לשפר את תדמיתם ולקושש עוד מספר מנדטים.

מופז עשה חשבון כי אין כל ברירה אלא הצטרפות לממשלת נתניהו, ורק מהלך שכזה יחזיר את מפלגתו לשלטון בבחירות הבאות, ובהסכם שחתם עם נתניהו על הצטרפות קדימה לממשלה לקח דווקא את נושא השוויון בנטל וגיוס החרדים, כי חשב שאם יצליח להעביר חוק גיוס לכולם כולל חרדים (לא כולל ערבים), ירצה את מצביעי קדימה לשעבר, ובכך ישנה את תדמית 'קדימה' על המפה הפוליטית וזו תהיה סלילת דרכו לראשות הממשלה.

אלא שכעת יצא מופז קירח מכאן ומכאן: ועדת פלסנר (קדימה) פורקה, כי לא הצליחה למצוא חלופה מוסכמת לחוק טל, וגם נותר עם אותה כמות מנדטים פחות או יותר, מה שאנחנו מסיקים כי מופז עשה טעות במהלכו, והטעות שעשה כבר עלתה לו ביוקר, רק נבחר לא מזמן ליו"ר המפלגה כדי לייצב אותה, והנה בעקבות הצטרפותו הוא בעצם גרם לפירוקה, רק הבוקר דיווחנו כאן בJDN כי ח"כ חיים רמון מבכירי קדימה יקים מפלגת מרכז חדשה ומי שיעמוד בראשו היא דווקא יריבתו הפוליטית יו"ר קדימה עד לא מזמן ציפי ליבני.

וזה עוד לא הכל: שלשה חברי כנסת מטעם 'קדימה' הודיעו כי החל ממחר הם באופוציזיה, ויצביעו נגד החלטות ממשלה, מולה הסביר את הצעד בו נקט כי ראש הממשלה רמס ברגל גסה את כבודה של מפלגת קדימה, כאשר בחר ללכת עם החרדים והמתנחלים, והפך את ועדת פלסנר ללא רלוונטית.

עם זאת בכוונת ח"כ יוחנן פלסנר להגיש מחר  (ד) את מסקנות הועדה, כדי שיהיו לעיני הציבור והמערכת הפוליטית והם כראות עיניהם ישפטו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture